Dacia Spring - Primul preț a fost anunțat în Ungaria. Cât costă mașina electrică

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 20 octombrie 2020, 13:53 Economie | Auto


Spring electric
Foto: Hotnews
​Primul model electric al Dacia, despre care compania a dat pe larg detalii săptămâna trecută, costă 17.800 de euro în Ungaria, înainte de aplicarea subvențiilor. Este prima țară în care se comunică un preț pentru mașina care va ajunge la companiile de ride-sharing în primăvara lui 2021 și la clienții persoane fizice în toamnă.

Așadar, în Ungaria, Dacia Spring costă echivalentul în forinți a 17.800 euro, iar subvențiile sunt de 6.800 euro, astfel că prețul final este 11.000 euro.

La acest preț de 17.800 euro, Spring costă cu aproximativ 2.000 de euro mai puțin decât Skoda Citigo IV și cu peste 3.000 de euro mai puțin decât Renault Twingo ZE.

Mașina are 995 kg greutate, iar din total, bateria cântărește 280 kg.

Date tehnice

Dimensiuni
Lungime : 3 734 mm
Lățime : 1 622 mm (1 770 mm cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime : 1 516 mm
Ampatament : 2 423 mm
Gardă la sol gol : 150 mm

Motor
Motor electric 33 kW (44 CP)
Baterie : 26,8 kWh
Încărcare : AC până la 6,6 kW / DC până la 30 kW (opțional)
Autonomie : 225 km WLTP / 295 km WLTP City
Viteză maximă : 125 km/h






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11026 vizualizari

  • -2 (30 voturi)    
    chiar daca e ieftina (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:13)

    jescu [utilizator]

    Fabricata in China integral. Asta e marele plan Renault si UE de relansare. Doar masinile se mai faceau in Europa, acum ca nu se mai fac nici astea, se prevede un viitor sumbru pentru UE. Chiar daca e ieftina, daca ar cumpara 200 de mii de romani masina, s-ar duce cursul in sus la 10 lei per euro.
  • -8 (20 voturi)    
    Off (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:17)

    gamma [utilizator]

    Cred ca de la distanta se vede ca nu are ca tinta utilizatorul privat persoana fizica . N-au invatat nimic de la Tesla , masina trebuie sa fie si fun . Ar fi putut sa puna un motor de 80-100 cp usor , ca sa nu mai rada orice coca cu afumatoare SH de masinile handicapate artificial ale eco hipiotilor . Cu 40 este chiar usor spre nesigura la depasiri , chit ca motorul electric livreaza cuplu continuu
    • 0 (14 voturi)    
      Lol (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:59)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui gamma

      Cine are curaj sa depaseasca ceva pe DN in conserva asta are tot respectul.
    • +2 (12 voturi)    
      De ce? (Marţi, 20 octombrie 2020, 16:16)

      RaduVochina [utilizator] i-a raspuns lui gamma

      Este o masina pozitionata inca de la inceput pentru mers economic prin oras si suburbii. De altfel, va fi lansata mai intai pentru serviciile de car sharing (gen Spark, Teleport, Pony).

      De ce ai avea nevoie de mai mult de 40cp pentru asta? Vrei sa te intreci cu afumatoarele SH de care vorbesti? Sa faci depasiri la 20 km/h intre 2 semafoare?
      • +3 (11 voturi)    
        E psihologic (Marţi, 20 octombrie 2020, 16:33)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui RaduVochina

        Vezi I3 electric , are 184 cp si e tot pt oras . Nu am in cap liniute , nici pe departe, doar ca pentru 11000 euro doresti ceva mai mult decat dinamica unui Trabant , macar cat Loganul clasic 1.4 .Dar deja am confirmarea , nu e pt persoane fizice desi cu un motor ceva mai puternic ar fi putut sa fie .
      • +2 (4 voturi)    
        Hai ca nu se merge doar cu 20km/h (Marţi, 20 octombrie 2020, 21:23)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui RaduVochina

        Nicio masina electrica nu are sub 50 cp, inteleg nostalgiile unora cu Dacia 1300, dar nu e sigura.
        Si alte modele tot citadine sunt ca au sub 200km autonomie:
        Mitsubishi i-MiEV (2009) - 63cp,
        Primul model de Leaf (2013) - 110cp,
        Noul Leaf - 150 sau 218 cp
        Hyundai Ioniq are 120 cp,
        Kia e-Niro / Hyundai Kona EV - versiuni de 134 si 200 cp
        Volkswagen e-Golf - 136cp,
        VW ID3 - 204 cp
        Chiar si Renault ZOE avea 88 cp la lansare, iar cel nou are 108 sau 135 cp
        • -2 (8 voturi)    
          mulţi CP pentru ce? (Marţi, 20 octombrie 2020, 23:10)

          NJozsef [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Spune-mi te rog câte secunde pe lună calendaristică ai neapărat nevoie de cei 200 de CP conducând un ID3. Şi pentru ce? Cumva pentru depăşiri riscante?
          Mie îmi sunt suficienţi 115 Cp într-o maşină de 1700 de kg care cu 5 persoane plus bagaje şi 70 de litri de combustibil trece de 2 tone. Apuc să îi folosesc poate de 5 ori pe an în cazul benzilor de accelerare foarte scurte la încadrarea pe autostradă.
          • +3 (7 voturi)    
            Am dat 10 exemple, niciunul sportiv (Miercuri, 21 octombrie 2020, 2:49)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui NJozsef

            Nu am adus în discuție Tesla model S sau alte mașini cu 400- 500 -750 Cp.
            Toate mașinile ale unor producători recunoscuți nu au motoare jenante.
            200 Cp au și Audi A4, Q5, etc. O bâzâitoare care schimbă comportamentul șoferului, nu o să se impună ușor.
            Probabil find diesel ai cuplu și mai jos, iar raportul de putere/greutate e mult mai bun la mașină ta. Îți închipui ce diferența de comportament are mașina asta când e plină și ii creste greutatea cu 50%?
            Ți se pare ca limita de 125 km/h e realizabila la plin? Cum se va comporta pe un urcuș la viteza maxima? Sau o accelerare la întrare pe autostrada?
          • +1 (5 voturi)    
            Riscul mare e când nu ai suficienta putere (Miercuri, 21 octombrie 2020, 2:57)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui NJozsef

            Restul riscului e în comportamentul șoferului.
            Dar un TIR depășit curat pe linia dreapta cu vizibilitate, e mult mai puțin riscant.
  • +3 (7 voturi)    
    in prezentarea de lansare (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:23)

    mache [utilizator]

    cei de la Renault scriau ca bateria are 28,6kWh, nu 26,8 ... sa fie o greseala a lor? (min 21:18 din clipul https://www.youtube.com/watch?v=3C1Gh_Wkm1E)
    • +1 (1 vot)    
      :) (Miercuri, 21 octombrie 2020, 11:30)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui mache

      in prezentarea de lansare si numele masinii e "Dacia Sping"... o fi alta!?!? :P
  • +7 (27 voturi)    
    „Dacia” cu numele. (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:26)

    prec [utilizator]

    Că va fi făcută în China. Chiar, văd că europenii încă nu au învățat nimic din lecția coronavirusului. Păcat....
    • -13 (17 voturi)    
      vai tu, nationaliztule. (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:55)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui prec

      nu esti nationalist daca nu ai doo kile dā ruginā sub logan.
    • -8 (14 voturi)    
      hehe (Marţi, 20 octombrie 2020, 15:04)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui prec

      Lasa ca ati invatat voi rusii.

      Bravo ma, aveti deja vreo 4 vaccinuri inregistrate si sunteti pe primul loc la infectii in randul tarilor in curs de dezvoltare.
      • 0 (6 voturi)    
        Regățene, ai auzit de noțiunea „industrie”!? (Marţi, 20 octombrie 2020, 17:36)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Este aceea care generează dezvoltare. Dar de unde să știe un pesedist ca tine?
      • +2 (4 voturi)    
        De când ma știu (Marţi, 20 octombrie 2020, 18:52)

        Observatory [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        De f. mulți ani, tot in curs de dezvoltare?
  • -2 (14 voturi)    
    pretul a fost exprimat in.. (Marţi, 20 octombrie 2020, 14:52)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .... kile dā orez si shobolani vanati cu arcu'.
    • +1 (3 voturi)    
      ai fi vrut in ruble (Miercuri, 21 octombrie 2020, 12:48)

      Falx_D [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      sa calculezi mai usor cate copeici/postare ai avea nevoie ca sa o poti cumpara :)
  • +10 (20 voturi)    
    Dacia produsa in China (Marţi, 20 octombrie 2020, 15:06)

    Zimbru [utilizator]

    Cand UE spune ca trebuie sa relansam economia europeana, sa relocalizam fabricile si componentele strategice in Europa, Dacia produce masinile electrice in China. Nu, multumesc.
    • 0 (4 voturi)    
      pai si Tesla model 3 va fi adus in UE din China (Marţi, 20 octombrie 2020, 20:47)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      stire de ieri: https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-24362110-tesla-exporta-europa-sedan-model-trei.htm
  • +7 (19 voturi)    
    Mda (Marţi, 20 octombrie 2020, 16:08)

    Luk [utilizator]

    44CP din care o treime ii folosesc pentru a cara bateria dupa mine.
    Foarte util.
    • -2 (6 voturi)    
      Sa nu exageram, poate 1/6 (Marţi, 20 octombrie 2020, 20:45)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Bateria are undeva la 160 kg, hai 200.
      Dar motorul electric e mult mai usor decat cel pe combustibil si nu mai ai rezervorul (exterior si lichidul).
      Plus ca lipseste bateria de plumb, 10-20 kg.
      Motorul insa e foarte slab.
      • +4 (6 voturi)    
        Nu cititi destul de atent/ (Marţi, 20 octombrie 2020, 23:29)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Vedeti in corpul articolului: "Mașina are 995 kg greutate, iar din total, bateria cântărește 280 kg". Aia inseamna 28,14%
        Altceva mai vreti sa-mi spuneti sau ne oprim aici?
        • 0 (4 voturi)    
          Am împărțit greutatea bateriei de la noua Zoe la 2 (Miercuri, 21 octombrie 2020, 2:11)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Se pare ca nu e chiar așa la Renault. Noua versiune adaugă doar câteva zeci de kg, la capacitate dubla. Mno, tehnologii depășite.
          Dar totuși nu cred ca e diferența mare de greutate totala dacă aceeași mașinuța ar fi fost pe motor termic.
          • +1 (5 voturi)    
            E o jucarie inutila (Miercuri, 21 octombrie 2020, 8:42)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Autonomia e in plop, puterea e de masina telecomandata, capacitatea utila e o gluma.
            O jucarie de 10.000 de euro in Ungaria, nu stiu cat ar costa la noi. Banuiesc ca nu se incarca in 10 minute asa ca nu-i vad utilitatea deloc.
            Poate o cumperi pentru terenul de golf, dar atat.
    • -2 (4 voturi)    
      apucă-te şi adună următoarele: (Marţi, 20 octombrie 2020, 23:23)

      NJozsef [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Motorul termic (un diesel e mult mai greu decât un benzinar) cu tot ce ţine de el.
      Cutia de 6 viteze,
      Eşapamentul,
      Rezervorul de 60 sau 70 de litri.
      Bateria de Pb
      Electronica de gestiune a motorului
      • +3 (3 voturi)    
        Chiar daca ponderea ar fi 50% (Miercuri, 21 octombrie 2020, 9:56)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui NJozsef

        Tot mi-ar ramane 100CP cu care sa fac lucruri si tot am autonomie de 1100km.
        Tehnologia e atat de proasta incat e nevoie de subsidii pentru ca cineva sa-si cumpere o asemenea masina.
        Morotul cu combustie interna e printre cele mai eficiente astazi, o tehnologie cu mult mai matura decat pocnitorile care trec drept "curate". O sa cred ca masinile electrice sunt bune atunci cand n-o sa mai fiu obligat sa le platesc indirect prin subventiile acordate de stat.
        Nu stiu ce nu e clar?!
  • +5 (9 voturi)    
    Chinezarie slaba. (Marţi, 20 octombrie 2020, 16:24)

    gv [utilizator]

    O versiune mai dotata o sa se apropie de 20.000 de euroi, si asta pentru o jucarie chinezeasca cu 44 CP si autonimie reala (nu de laborator) de 150 km.
    Nici nu poti iesi din oras cu masinuta asta de 20.000 euroi, risti sa ramai in drum pe coclauri.
  • -6 (12 voturi)    
    caruta romaneasca (Marţi, 20 octombrie 2020, 16:25)

    levierul [utilizator]

    Daca ma iau dupa comentarii, ar trebui sa ne cumparam cu totii carute si sa le echipam cu roti de lemn.
    Cam jos nivelul. Probabil ca rade pana si Viorica de voi
  • +4 (12 voturi)    
    subventionata (Marţi, 20 octombrie 2020, 18:00)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    adica toata lumea plateste ca sa-si ia niste hipsteri imbecili o jucarie electrica inutila. Dar salveaza planeta, adica greta baleste suzeta.
  • -1 (3 voturi)    
    zero emisii (Miercuri, 21 octombrie 2020, 13:57)

    Popicakwt [utilizator]

    Mare tam-tam pe tema 0 emisii!Bateriile se incarca de la prize sau incarcatoare special destinate masinilor electrice.Electricitatea este produsa verde aici intrand si cea nucleara,desi deseurile radioactive,in timp ne vor da mari dureri de cap,sau clasic in centralele termoelectrice. Proportia intre verde/clasic este pe mapamond subunitara,clasic se produce mai mult decat verde(in EU,cea mai verde regiune se poate ajunge la un 50/50, in rest clasicu' e la putere).Randamentul ciclurilor termodinamice reale de producere a energiei e undeva pe la 40 -45%(sunt spre 60% in ciclu combinat dar si mai mici de 40% in ciclu simplu de turbine cu aburi sau gaze,mai vechi).Luand ca medie un 42% si adaugand un procent de crestere de vreo 5-8% dinspre verzituri se ajunge undeva pe la 48%-50%randament general clasic de producere a energiei electrice necesara bateriilor.Energie produsa arzand combustibili fosili,deci poluand masiv,poluare pe care masinile electrice se zice ca o elimina.Ca sa ajunga energia la consumator sunt retele cu randament subunitar.Ansamblul de propulsie electric e subunitar,deci intr-un final ajungem ca automobilul consuma energie electrica ce se produce actualmente clasic undeva la un 40%.Toyota zicea ca ale lor hibride ajung undeva pe la 40% randament termic,deci tot cam pe acolo!O fi real?Atat timp cat energia electrica e produsa majoritar folosind combustibili fosili,autoturismul electric nu este deloc verde,este la fel de poluant ca cel cu motor termic!Motivul suprem cade deocamdata!!!!Costurile de productie mari,legate si de reprocesarea chimicalelor poluante din baterie,in plus investitiile in infrastructura,scarcitatea metalelor rare,sa nu zicem de autonomie,sunt alte mari inconveniente.Autoturismele cu H2 ar fi o solutie la poluare,au si alea baterii,dar isi fac energia singure,nepoluant!Insa infrastructura si siguranta buteliei de H2 pun mari probleme.Ajungem de unde am plecat,deocamdata!Deci...fiecare cum il taie capu'!
    • +2 (4 voturi)    
      ai dreptate... partial (Miercuri, 21 octombrie 2020, 18:31)

      corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui Popicakwt

      Da, majoritatea energiei necesare incarcarii masinilor e facuta, pentru moment, in centrale poluante... Dar masina electrica va ajuta la scoaterea poluarii din centrul oraselor si mutarea ei in zonele izolate unde sunt aceste centrale. Pe cand batranul diesel iti trimite noxele direct in plamani... Deci ... fiecare alege dupa cum il tin plamanii :)
      • 0 (0 voturi)    
        Emisii zero...totusi destula poluare (Joi, 22 octombrie 2020, 21:16)

        Popicakwt [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

        Pentru centrul oraselor solutiile cele mai la indemana, aplicate deja cu succes sunt transportul in comun electric, bine pus la punct, in paralel cu interzicerea totala sau intre anumite intervale de timp a masinilor personale plus taxe si costuri mari cu stationarea/parcarea lor. Infrastructura este in mare parte pusa la punct, trebuie doar imbunatatita, unde nu corespunde.Nu trebuie sa ne stoarcem mintea pentru altceva, se pare ca-s masuri care raspund si bifeaza mai toate cerintele.Iar daca-mi amintesc bine Bucurestiul avea vreo 4 centrale pe vremea mea, toate in interiorul perimetrului orasului (CET Vest, CET Grozavesti, CET Sud si CET Progresu), nu stiu cate or mai merge acum! Sigur CET Sud merge, din cate-mi amintesc pe hidrocarburi(pacura)/gaz. Chiar si-un diesel Euro 6 (nu vorbim de hibride sau benzinare Euro 6) scoate parfum pe teava in comparatie cu cosul CET-ului Sud, oricat de retehnologizat in materie de arzatoare si desulfurare a gazelor de ardere. Si urmeaza de la anul Euro 6+, apoi Euro 7, etc. Si-ar mai fi si problema vantului, in cazul centralelor din proximitatea oraselor, vantul isi schimba directia si poate aduce noxe si particule in suspensie din gazele de ardere care ni se vor duce tot in plamani!Si in cantitati industriale!!! Totusi....fiind termist parerea mea este cu siguranta foarte subiectiva, asa ca fiecare sa faca ce-l taie capu'! Subventiile sunt incurajatoare...viitorul va decide. Cata vreme raportul masa/densitate electrica/pret al bateriilor autoturismelor nu va fi imbunatatit considerabil, tot termicu' va fi solutia pentru autoturisme, daca nu cumva birocratii de la Bruxelles ne vor impune masuri coapte de mintile lor mult prea odihnite!Cat priveste transportul greu sau aviatia......solutia e clara pentru multi ani de acum inainte!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by