Sindicatele franceze de la Renault sunt furioase că Dacia Spring va fi produsă în China

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 22 octombrie 2020, 15:55 Economie | Auto


Masina electrica Dacia Spring
Foto: Dacia
Sindicatele Renault din Franța critică dur faptul că grupul auto va produce la o uzină din China primul model electric al Dacia, spunând că este de neconceput și că amprenta de carbon va fi mare, dat fiind că modelul este adus de atât de departe. Dacia Spring are o autonomie promisă de 225 km, viteza maximă este de 125 km/h, iar prețul va porni de la aproximativ 17.000 de euro (înainte de aplicarea subvențiilor).

Renault este în criză financiară și își va reduce efectivele și producția pentru a se redresa. În acest context, sindicatele din Franța ar vrea ca Dacia Spring să fie produsă în Franța unde Renault produce și modelul Zoe, cea mai vândută mașină electrică din Europa.

Frank Daoust, purtător de cuvânt la sindicatul CFDT spune, citat de Bloomberg, că se opune cu tărie ca Spring să fie fabricată în China și că alegerea acelui loc de producție ”se bate cap în cap” cu sprijinul dat de guvernul de la Paris industriei auto franceze și cu ideea creării de locuri de muncă suplimentare în Franța.

Un alt sindicat, FO, spune că amprenta de carbon va fi dezastruoasă din cauză că mașinile vor fi aduse tocmai din China.

Spring va fi produs la uzina Shiyan deținută împreună cu Dongfeng și Nissan.

Cei de la Dacia au explicat de ce Spring se produce în China: piața de acolo este cea mai mare pentru vehiculele electrice, 60% din vânzările mondiale fiind în China. În consecință, China are un ecosistem foarte bine pus la punct cu furnizori de componente și Dacia poate ține costurile la un nivel scăzut și, simultan, poate aduce rapid modelul în Europa, deoarece chinezii produc rapid și eficient.

Aici trebuie spus că un motiv pentru care mașina este produsă în China ține de faptul că tot China este cel mai mare producător mondial de baterii pentru aceste mașini, în timp ce Europa este mult în urmă. Bateria costă câteva mii de euro la o mașină electrică, fiind cea mai scumpă componentă. Bateria de la Spring cântărește 280 kg, iar întreaga mașină are o greutate de 955 kg. Bateria are 26,8 kWh, iar motorul este de 33 kW (44 CP).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9963 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Lol (Joi, 22 octombrie 2020, 16:08)

    mitg [utilizator]

    Subventii pentru taitelarii mai bine nu.
  • -2 (14 voturi)    
    E clar un produs... (Joi, 22 octombrie 2020, 17:04)

    Gigi Kent [utilizator]

    Un produs de boicotat ... unde e produsa masina? In China! Aaa, nu multumesc, sigur are Covid inauntru!
  • -1 (15 voturi)    
    Ori produc in China, ori dispar (Joi, 22 octombrie 2020, 17:41)

    mihaio [utilizator]

    Asta este realitatea.
    E imposibil sa concurezi la productie cu China, cand acolo au materie prima de la sursa, infrastructura (vezi RO), dar mai ales resursa umana inepuizabila.
    Fara sindicate, munca 6 zile pe saptamana, fara protectia mediului, sau ambitii sinucigase de reducere a CO2.
    • +5 (13 voturi)    
      Zici că CO 2 rămâne în China? (Joi, 22 octombrie 2020, 18:55)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mihaio

      Adică chinezii nu-i dau voie să părăsească China?Degeaba reducem noi consumul de hidrocarburi dacă producem în China în condiții inumane,cu poluare ridicată.Și de când dacii au originea în China?!!!!.
  • +3 (5 voturi)    
    dar (Vineri, 23 octombrie 2020, 9:27)

    Fu Thien Zbang recalcitrantul [utilizator]

    sindicatele corupte din ro de ce tac?
    păi,dacă sunt corupte...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by