Hibridele și electricele au depășit în premieră mașinile diesel în Europa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 octombrie 2020, 14:06 Economie | Auto


Incarcare masini electrice
Foto: Dreamstime.com
Înmatriculările de mașini hibride și electrice le-au depășit pentru prima oară pe cele pentru mașini diesel în Europa, luna trecută, arată datele JATO. Dacă acum un deceniu dieselul avea peste jumătate din piața mașinilor noi, acum a scăzut la un sfert din piață. Și mașinile pur-electrice au crescut, datorită unor modele precum Tesla Model 3, Renault Zoe și Volkswagen ID3.

Datele arată că înmatriculările pentru toate tipurile de mașini noi au totalizat 1,3 milioane de unități luna trecută, creștere cu 1% față de septembrie 2019. Dintre acestea, 327.000 au fost vehicule ”electrificate” (adică hibride simple, hibride mild, hibride plug-in și mașini 100% electrice) Pe de altă parte, mașinile diesel au avut pentru prima oară cifre mai mici decât segmentul EV.

Acum un an hibridele și electricele aveau 11%, în prezent au 25% din piață. Dieselul avea 29%, acum are cu patru puncte procentuale mai puțin, iar benzina domină piața mașinilor noi.

Acum un deceniu dieselul avea aproxmativ 55%, benzina avea aproape 45% și hibridele și electricele aveau cam un procent. La început de 2017 benzina a depășit în premieră dieselul, iar mașinile ”electrificate” au crescut putermic mai ales din vara anului trecut.

Volkswagen Golf și Opel Corsa sunt cele mai căutate modele auto, iar Dacia Sandero a fost pe locul 8. La hibride plug-in Mercedes Clasa A și Volvo XC40 au avut cele mai mari vânzări, iar la mașini pur-electrice topul este condus de Tesla Model 3, Renault Zoe, Volkswagen ID3, Hyundai Kona și Kia Niro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3865 vizualizari

  • 0 (18 voturi)    
    ah....cum scrieti... (Joi, 29 octombrie 2020, 14:38)

    dr_bear [utilizator]

    In august 2020 s-au vandut 1.3 milioane de masini in Europa. din care DOAR 50.000 au fost electrice 100% si alea 90% pe baza unor foarte generoase granturi oferite de statele Europene.
    Poza de la articol este cu prize desi este clar ca doar 2-3% sunt electrice 100% ,restul merg la benzinarie.
    Articolul corect este asa : UE forteaza toti producatorii auto prin niste legi draconice si se roaga de cumparatori prin niste granturi uriase sa cumpere niste masini pe baterii pe care nu prea si le doreste aproape nimeni.
    • +8 (16 voturi)    
      nimic nou (Joi, 29 octombrie 2020, 15:51)

      DJV [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      asa e de cand lumea si pamantul, de cate ori apare ceva nou ce era inainte era minunat. odata ce incepi sa conduci o masina electrica nu te mai intorci la cea clasica, nu ai cum , saltul tehnologic si de comfort este prea mare. strategia EU este sa nu mai depinzi de toate corporatiile pamantului , iti produci energia pt propria masina independent de x sau y corporatie sau tara exportatoare de petrol gaze etc. de aceea in paralel cu masinile electrice se finanteaza investitiile in instalatiile casnice de panouri etc. iar la cat de simpla este o masina electrica in 10 ani ti o vei putea cumpara si de la altex.
      • +2 (8 voturi)    
        nu exista (Joi, 29 octombrie 2020, 17:39)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui DJV

        Nu cred ca contrazice nimeni ca e misto sa conduci o masina electrica sau ca e superioara in performante. Discutam aici de chestii mai profunde.
        Nu exista sa nu depinzi de nimeni. EU are propriile corporatii petroliere si chiar resurse proprii de petrol. Panourile solare si eolienele nu se construiesc cu materiale care cresc in copaci, depinzi chiar si mai mult de mult mai multe tari si corporatii: otelul, care se poate face doar cu carbune metalurgic, bateriile si panourile solare contin un numar foarte mare de metale rare si care vin din toate colturile lumii mai putin europa (si care by the way sint mult mai daunatoare mediului pentru a fi extrase decat petrolul). Frenezia cu "energy transition" e o utopie care se va face cu costuri enorme pentru populatie, pentru standardul de viata si pentru economii pentru tot Vestul in general care comite Harakiri cu ideologia asta. E matematica demonstrata de multi care nu inghit asa pe negandite galusca asta cu "green deal".
        Vezi BP si Shell care si-au vandut campuri petrolifere pentru a se concentra pe "Renewables". Actiunile au cazut de la 90euro la 10euro.
        • +1 (9 voturi)    
          au cazut (Joi, 29 octombrie 2020, 20:15)

          DJV [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          au cazut pt ca nu se mai cauta petrolul si urmeaza super penalizari pe co2 , au castigat multi altii pe regenerabile , dar chiar daca nu crezi asta se va intampla , decentralizarea generarii de energie , asa cum s-a descentralizat si lumea finantelor prin blockchain , se va intampla si este vital sa se intample . da vor plange niste tatuci dar daca ai fi urmarit ce face de 20 ani UAE si unde investesc banii castigati acum 20 30 ani din petrol ti ar fi fost clar ce viitor are petrolul.
          • +1 (5 voturi)    
            Nope (Vineri, 30 octombrie 2020, 10:00)

            gnd [utilizator] i-a raspuns lui DJV

            Imi pare rau dar aici te inseli amarnic. Pandemia si inchizaturile in casa, caderea economiei au cauzat o cadere brusca si mare in consum ceea ce a facut sa scada foarte mult preturile. Tine minte ce iti spun eu acum si sa te gandesti la asta peste cativa ani cand piata petrolului va intra in urmatorul ciclu economic dupa ce trecem de pandemia si depresia asta economica. Sa te tii bine atunci preturi. Economia mondiala este bazata pe combustibili fosili, Totul se construieste se face si exista doar multumita combustibililor fosili care au o enorma concentratie de energie pe volum/efort de extractie. Nici o alta sursa de energie nu egaleaza asta. Daca ar vrea sa reduca CO2 masiv ar trebui sa treaca pe nuclear, ca Franta, dar nici asta nu inteleg, ba chiar unii ca Germania si-au inchis centralele nucleare ca acuma sa ajunga sa cumpere energie electrica de la Francezi (facuta tot nuclear) si de la Polonezi (facuta cu carbune). Ce ironie. Europenii se vor trezi dureros din ideologia asta marxista dupa ce isi vor ruina economiile nationale.
            • +1 (3 voturi)    
              Nuclear (Vineri, 30 octombrie 2020, 19:27)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui gnd

              Dezastrul de la Fukushima si valurile de caldura a facut tarile sa ia din nou in vedere pericolele nucleare.
              La Fukushima au 1.2 milioane de tone de apa radioactiva, daca le deverseaza o sa incepem sa luminam daca mai mancam peste din Pacific.
              Valurile de caldura reduc periculos debitul din raurile folosite la racirea reactoarelor si a rezervoarelor folosite pentru producerea aburului.
        • 0 (0 voturi)    
          Gresesti (Marţi, 10 noiembrie 2020, 22:22)

          Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          Nu sunt asa de rare metalele din baterii si nu sunt mai daunatoare pentru mediu decat extractia, transportul, rafinarea si arderea combustibililor fosili.
          Nu tin minte sa fi vazut dezastre ecologice implicand minele de Li din Chile, pe cele de Ni sau Co din Australia/Canada, in schimb anual avem deversari catastrofale de petrol pe undeva prin lumulita asta mare.
          Problema mare e cu minele artizanale de Co din Republica Democrata Congo, dar din ce in ce mai putin Co provenind din minele respective e folosit in baterii.
      • +1 (5 voturi)    
        statistia e cam mincinoasa (Vineri, 30 octombrie 2020, 14:40)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui DJV

        ptr ca inlcude si masinile mild hibrid si hibridele clasice (care nu se incarca la priza).
        In relitate cota masinilor electrice si a celor plug in hybrid e mult mai mica.
    • +5 (11 voturi)    
      si care e problema? (Joi, 29 octombrie 2020, 17:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      Toate hibridele ajuta firmele auto sa investeasca in cercetare in sisteme de recuperare a energiei pierdute prin franare, mers in panta, etc, deci in mod evident ajuta la un consum de combustibil scazut, cel putin la viteze mici.
      Mai departe, plug-in-urile hibride vin si cu circulatie in oras pe electric, ceea ce e si mai bine. Si astea permit firmelor auto sa faca progrese siin ceea ce inseamna capacitatea de stocare, eficienta motorului, timpii de incarcare (deja unii producatori clameaza 30 de min incarcare 0-80%).

      Si incet, incet, in 10-20 ani, masinile ne-electrice vor deveni istorie.

      Dar de undeva trebuie pornit. Si faptul ca UE face asta e de laudat.
  • 0 (6 voturi)    
    Tare (Vineri, 30 octombrie 2020, 7:04)

    Nissan [utilizator]

    Mie imi place sa merg tare. Sau cum se spune talpa. 160-180 km/h. Sa conduc sportiv pe trasee de munte. Nu cred ca vreodata voi cumpara o electrica. Stau cu rezervorul plin in permanenta si il umplu in 3 minute. Pt. ce sa ma complic daca nu vad nici un avantaj?
    • 0 (8 voturi)    
      Bizon (Vineri, 30 octombrie 2020, 16:34)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

      Trist dar adevărat.
      Pentru 99% din oameni mașina e un mijloc de transport, nu de eliberare a frustrărilor.
      • -3 (7 voturi)    
        Autobahn (Vineri, 30 octombrie 2020, 17:28)

        Nissan [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Ai dreptate, posesorii de masini sport, motociclistii “vitezisti” si in general toti posesorii de masini serioase care “baga” 200 km/h pe autobahn pt. ca n-au timp de pierdut cu copilariile electrice, toti fac parte din cei 1% de soferii frustrati.
        Zimbrii corecti care merg cu ochii dupa prizele de curent, cand de fapt au dat cu piciorul independentei energetice, adica combustibului lichid aflat la indemana, sunt in schimb “cool”. Ce ma incalzeste pe mine discutia filozofica , cine polueaza mai mult, cand trebuie sa explic familiei ca am oprit aerul conditionat sau ca mergem pe banda camioanelor, pt. ca nu mai avem autonomie?
        • +3 (5 voturi)    
          exista si electrice "fun" (Vineri, 30 octombrie 2020, 19:30)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

          Tesla au baterii mari si motoare puternice. Au si versiuni cu 700 cp, din pacate sunt inaccesibile pentru marea parte a populatiei.
          In Romania e si mai rau, noi avand standardul de viata la sfert din media UE.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by