Diesel, benzină sau electric - Ce aleg românii și ce cumpără ceilalți europeni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 5 noiembrie 2020, 14:56 Economie | Auto


Masini
Foto: Pictura | Dreamstime.com
În primele nouă luni în România s-au înmatriculat 47.000 de mașini noi pe benzină, 22.000 diesel și aproape 1.400 de mașini full-electrice, iar la nivelul UE au fost 3,5 milioane de mașini pe benzină și 2 milioane de mașini diesel. Electricele au cel mai bun an, cu 290.000 de unități, avans de 71%. Datele au fost publicate de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).

La electrice, din totalul de 290.000 de unități, 98.000 au fost în Germania și 70.000 în Franța, iar cifre mari au fost în alte două țări care nu sunt membre UE: Marea Britanie (68.000) și Norvegia (48.000). Olanda a totalizat 28.000 de mașini, iar Italia, 17.000. Înmatriculările au crescut cu 132% în Franța, cu 105% în Germania, cu 195% în Cehia și cu 179% în Slovenia. România a totalizat 1.398, cu 400 mai multe decât în 2019.

La mașini pe benzină scăderea la nivelul UE a fost de 38%, cu cele mai mari valori în Spania (-47%) și în Grecia și Ungaria (-44%). România a avut o scădere de 43%, iar cele mai mici diminuări au fost în Cipru (-20%) și Danemarca (-25%). Dintre țările din afara UE, cea mai mare scădere a fost în Islanda (-58%). Germania a fost cea mai mare piață, cu un milion de mașini.

La diesel scăderea a fost de 35% în UE, România bifând un -30%. Portugalia a scăzut cu 49%, iar Italia, cu 45%. Ungaria a scăzut cu 14%, iar Cehia, cu 17%. Germania a fost cea mai mare piață, cu 610.000 de mașini, iar în Franța au fost 362.000. În Marea Britanie dieselul a scăzut puternic, cu 56%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8560 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    Escrocheria (Joi, 5 noiembrie 2020, 15:27)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Escrocheria continua. Intoxicati cu tot feluld e mesaje oamenii au facut alegeri aiurea (inclusiv eu, care mi-am luat o hibrida si care nu se amortizeaza nici in 10 ani, ca pret si care nici nu are avantaje fiscale sau de alta natura. Un coleg a luat-o pe Zoe si ramane cu ea pe drum de nu ii mai trebuie. O aiureala cu electricele, mai ales ca in afara de a palti niste preturi mari nu te capeti cu nimic. Apropo, curentul electric tot din fossil se produce in mare parte. Escrocherie.
  • +4 (8 voturi)    
    hai totusi sa facem diferenta (Joi, 5 noiembrie 2020, 15:51)

    mmmircea [utilizator]

    dintre masini mild-hybrid (care au o baterie mica si se incarca exclusiv prin recuperarea energiei, nu la priza), plug-in hybrid (motor termic plus motor electric, la care bateria se incarca in principal de la o priza) si masini cu adevarat electrice, care sunt foarte putine. Cele mai nesimtite masini din ziua de azi, suv-urile plug-in de 2500-3000kg cu 400-600 cai putere care emit 49 g de CO2 pe hartie. Evident taxele sunt facute sa-l jupoaie pe cel care isi permite doar un logan sau un golf entry.
    • +3 (7 voturi)    
      Se schimba reglementarile si la alea (Joi, 5 noiembrie 2020, 16:46)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      In Belgia de exemplu se schimba asta cu plug-in motoras de stergator de parbriz astfel incat orice masina care sa fie considerata hibrida trebuie sa aiba motorul electric de cu niste caracteristici clare raportate la greutatea masinii.
      Trebuie sa recunoastem ca problema emisiilor e in orase, restul e gargara ieftina deci daca ai o hibrida care te poate duce pur electric 50 de km e ok pentru oras, chiar daca la drum lung iti consuma foarte mult.
      Problema e ca marea majoritate "claim" 30 km care in realitate sunt vreo 15 care inseamna ca imediat ti se termina bateria si cand intri pe fosil e jale cu consumul lor.
  • -2 (12 voturi)    
    neah (Joi, 5 noiembrie 2020, 16:12)

    srpc [utilizator]

    rrumanul vrea masina germana SH, pe motorina si neagra, daca e posibil
    • +4 (4 voturi)    
      Cea mai economica (Joi, 5 noiembrie 2020, 17:03)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Cea mai econo0mica pana la urma. Asta e...daca facatorii de decizii doar vor schimbare dar la pretul omului de rand.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by