De ce Tesla găsește greu oameni pentru noua sa uzină din Germania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 decembrie 2020, 10:13 Economie | Auto


Tesla Motors
Foto: Jonathan Weiss, Dreamstime.com
Tesla Motors vrea ca în vara lui 2021 să înceapă producția auto la uzina de lângă Berlin, dar nu găsește oameni atât de ușor cum și-au imaginat managerii americani, și mai ales Elon Musk. Sunt mai multe explicații, de la faptul că inginerii foarte buni deja au job-uri de care sunt mulțumiți și până la atmosfera din uzină care nu pare a fi deloc grozavă.

Tesla Motors construiește la Gruenheide, lângă Berlin, o uzină care va avea într-o primă fază 7.000 de angajați, primele mașini ar trebui să iasă în iulie de pe liniile de asamblare, iar în 2022 producția totală ar trebui să fie de 500.000 de mașini. Până la final de 2022 efectivele totale ar trebui să ajungă la 12.000 de oameni.

Elon Musk și oamenii săi au crezut că va fi ușor de găsit oameni dornici să lucreze la Tesla, mai ales că este vorba de o companie celebră și care plătește bine. Lucrurile nu au stat însă deloc așa, iar recrutările merg greu, mai ales când este vorba de oameni foarte calificați.

De exemplu, cu opt luni înainte de începerea producției trebuie să mai fie angajați 5.000 dintre cei 7.000 de muncitori și mai trebuie recrutați 100 de ingineri.

Unul dintre motive are legătură cu atmosfera de lucru din uzină, fiindcă producția a început să fie pregătită și o parte dintre cei care lucrează spun că presiunea pusă de șefi este uriașă și că de multe ori trebuie să stea peste program.

Se știe și că Elon Musk este extrem de sever la capitolul stil de management și a cerut și directorilor să fie la fel. Sunt și relatări care susțin că Musk a concediat oameni când era foarte furios.

Alte relatări citate pe larg de presa germană arată că deja au plecat mulți manageri de la uzina germană, la nici câteva luni de la angajare, ceea ce nu este deloc bine pentru continuitatea proiectului. Este criticată și organizarea din uzină unde ”domnește haosul”.

Presa a scris că directorul însărcinat cu lucrările de construcție a uzinei a fost dat afară fiindcă l-ar fi contrazis pe Musk într-o întâlnire, lucru pe care CEO-ul nu îl acceptă. Apoi, zece manageri au ales să nu mai continue și alți zece sunt monitorizați personal de Musk care va lua personal decizia.

Apoi, inginerii extrem de buni deja lucrează la companii precum BMW, Audi sau Mercedes și nu ar avea motiv să vină la Tesla Motors unde nu știu cum vor fi tratați și cât vor trebui să stea peste program.

În plus, Tesla nici nu este obligată să se supună contractului colectiv de muncă din Germania, iar puternicul sindicat IG Metall, cu 2,3 milioane de membri, vrea ca lucrurile să se schimbe. Și ministrul economiei din landul german Brandenburg vrea ca Tesla să se supună acestor reguli de negociere colectivă, dar Musk nu vrea să audă de așa ceva.

Musk este celebru pentru modul în care reușește să mobilizeze totul și opinia generală este că Tesla Motors va izbuti să înceapă la vară producția. În plus, investiția este importantă pentru regiune fiindcă va crea și alte 8.000 de locuri de muncă la furnizori și Tesla ar vrea să producă și baterii.

Surse: Automotive News, Reuters, Automobilwoche








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11373 vizualizari

  • +2 (20 voturi)    
    Lol (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:17)

    mitg [utilizator]

    "dar Musk nu vrea să audă de așa ceva"

    Tocmai am fost la un test-drive cu model de proba BMW IX3 si este o placere la condus. Daca asa o tine nenea elon, poate linistit sa se relocheze in Romania, ca-n Germania slabs sanse.
  • +24 (32 voturi)    
    au gresit tara (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:24)

    comentacu [utilizator]

    doar China e compatibila cu asteptarile celor de la Tesla.
    • -7 (21 voturi)    
      Asa cred romanasii lenesi (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:18)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Si in USA este un program de lucru riguros.Si da,sunt situatii cand angajatii lucreaza dupa programul normal.In perioade deosebite trebuie sa mai dai si tu de la tine.Chiar in Romania sunt firme care au nevoie de lucru peste program,in situatii dificile.Si surpriza,oamenii chiar inteleg si se straduiesc sa rezolve situatiile de criza.Este greu sa gasesti ingineri capabili chiar in Germania.Acolo nu ''merg'' inginerii fabricati la Vasile Goldis,Spiru Haret,Eftimie Murgu,etc..Directorii nu sunt pusi sa frece buha,pe multi bani,ca in Romania.Cu functia si salariul corespunzator trebuie sa livrezi sub presiunea timpului.De aceea sunt USA si Germania,acolo sus.
      • +4 (12 voturi)    
        Da (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:17)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        Asa sus sunt in Germania ca nu vrea lumea sa auda de serviciu neacoperit de sindicate.
      • +2 (12 voturi)    
        Program riguros de 80 ore saptamanal (Marţi, 8 decembrie 2020, 15:28)

        fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        Problema nu e ca mai trebuie din cand in cand sa stai dupa program, ci ca mai iesi pe usa cand mai e inca lumina afara (vorbesc de vara) din cand in cand (in gand). Ori tragi tare cativa ani sa ai ce pune in resume sa gasesti un job care sa te mai lase sa si traiesti, ori pleci, ca sunt destui infometati care ar lucra in locul tau 80 ore saptamanal pentru salariul acela. Ca, de, sunt destui care muncesc 80 ore saptamanal pentru un salariu normal (dar raportat la orele lucrate este de toata jena.)

        Nu prea pari umblat prin SUA in afara poate de excursii.
      • +2 (8 voturi)    
        Nu pricepi o chestie (Miercuri, 9 decembrie 2020, 13:57)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

        Nemtii n-au o problema cu statul peste program. Au o problema cu relatiile inter-umane.

        Un fost coleg, care-a lucrat peste tot in lume, din Asia pana-n SUA, fiind un specialist apreciat cam peste tot in domeniul lui, povestea o chestie: daca un asiatic se duce sa lucreze in SUA, are impresia ca-i in concediu. Daca un american vine sa lucreze in Europa, are impresia ca-i in concediu.

        La asta insa adaug io din experienta mea: un european, daca nu-i vorba de munca la banda, de obicei face in sase ore cat nu face un american in doisprezece. Mai ales un neamt. Aia pentru ca un european, cel putin unul calificat, stie sa-si organizeze munca, si n-are nevoie sa-i zica vreun sef ce sa faca. Mai mult, daca-i neamt, daca cumva seful il pune sa faca rabat de la calitate sau masuri de siguranta, se duce si-l reclama, si seful e cel putin sanctionat, daca nu dat afara.

        Cultura asta, mai ales germana, de-a face lucrurile cum trebuie, nu cum zice seful, e necunoscuta in SUA. Daca Musk nu pricepe ca in Europa, si mai ales in Germania, piata muncii e diferita, si cultura e diferita, si ca e imposibil sa impuna acelasi stil de management in Europa ca-n SUA, printre altele pentru ca anumite chestii uzuale in SUA sunt ilegale in Europa, o sa dea chix la modul rasunator.

        Meritul lui Musk, dupa parerea mea, e ca porneste chestii. Da' am impresia ca i s-a urcat la cap - se intampla frecvent, cand ai succes. Chestiile pe care el le porneste ii obliga si pe altii sa se apuce de ele. Si altii aia, mai ales in automotive, au toate atuurile de partea lor ca macar dupa o perioada de investitii sa faca mai bine ceea ce-a inceput Musk. Asa ca pe termen mai lung io nu stiu cat de viabila e afacerea cu masini electrice a lu' Musk. Meritul e in mod hotarat al lui, c-a pornit schimbarea. Da' acuma tot mai mult corporatiile mari, traditionale, din domeniul automotive se adapteaza, si ii iau din piata.
        • +6 (6 voturi)    
          hmm.. (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:00)

          YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          N-or avea nemtii probleme cu statul peste program dar nu cred ca vrea vreunul sa doarma cateva luni in fabrica asa cum a facut-o Musk in SUA.
          Daca e chiar tenace si sigur pe el sa incerce Musk sa deschida o fabrica din asta in Franta...glumesc desigur !
        • +3 (3 voturi)    
          mitul inginerului neamt (Joi, 10 decembrie 2020, 10:16)

          PentruContra [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Din experienta mea de peste 20 de ani in automotive as spune ca e senzatia ca inginerii germani sunt cei mai tari din parcare este o stare care nu mai e valabila de niste ani buni. Si nu doar pt ingineri, e la fel pt meseriasi, mesteri. In ultima vreme ii vzi pe nemti impunandu-se cu forta pe pozitiile bine platite din proiecte, de "decizie", pozitii in care nu fac mai nimic, iar munca o fac asiaticii, slovacii, romanii, rusii, croatii, sarbii, indienii(da, tot asiatici dar mai aparte). Mai e pe ici pe colo cate un neamt care chiar stie cu ce se mananca ingineria, dar in mare parte s-a diluat aceasta calitate. Doar concernele mari germane reusesc sa impuna niste standarde de calitate ridicata si astfel sa creeze un mediu unde se formeaza profesionisti, dar este plin de ingineri care vin din tot felul de firme mici (sunt o gramada in Germanai) unde totul se face pe hackereala. Si cand bagi un inginer d-asta neamt sa conduca un proiect, pe parte de management sau tehnica, ca deh ii neamtul si la ei tre' sa fie pita si cutitul, totul o sa fie o hackereala. Si au descoperit si ei dolce vita(ma doare o unghie anunt telefonic pe sefu ca nu dau vreo 3zile la job; mi-a tusit copilul azi dimineata, anunt telefonic ca azi nu vin - fara concediu medical, sa ne intelegem). Se trag nemtii pe fund in stil mare.
  • +17 (27 voturi)    
    De ce? (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:51)

    spirache [utilizator]

    Simplu: nemtii fritzi au deja locuri de munca, iar aialalti trag la narghilea.
    • +21 (25 voturi)    
      Nu despre asta era vorba... (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:38)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      In principiu Tesla plateste mai bine, si se astepta ca asta sa fie suficient pentru a fi inundati cu CV-uri. Ca asha e in SUA, principalul criteriu la alegerea jobului e partea financiara. Doar ca in Europa cultura e nitel diferita, banii sunt importanti dar sunt departe de a fi singurul criteriu, managemment-ul e mai orientat spre well-being-ul angajatului decat spre latura financiara.
      Ca un exemplu, un inginer bun prefera sa refuze o marire de salariu de 10-15% ca sa-si paraseasca locul calduts la BMW/Audi/Mercedes, unde programul e de 8 ore/zi, sefii se comporta frumos, atmosfera e relaxanta, etc. Ceea ce un american nu prea poate intelege.
      • 0 (2 voturi)    
        Corect, dar putin mai mult de-atat (Miercuri, 9 decembrie 2020, 14:03)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu de dragul angajatilor sunt managerii europeni (ma rog, aia calificati, nu vatafii de pe plantatie pe care-i intalnesti in multe locuri) interesati sa se simta bine si sa fie relaxati angajatii. E o constatare experimentala ca orice om, cand e relaxat si multumit de viata, fara stress, face treaba de calitate mai buna. Cand lucrezi in domenii creative, indiferent ca-i inginerie sau cercetare medicala, diferenta aia de calitate poate insemna o diferenta de milioane la vanzare. Cum mai ales in Germania, si in general in industrie in vestul Europei, nivelul de automatizare e ridicat, si acolo unde nu e automatizat iar e foarte importanta calitatea, un manager care n-are grija angajatilor pur si simplu n-are cum sa livreze aceeasi calitate ca unul care are, si-atunci nu e promovat.

        Totul se reduce la bani. Da' si banii aia poti sai faci la modul destept sau la modul prostesc. Banii facuti la modul prostesc tot timpul sunt mai putini si pe durata mai scurta de timp decat banii facuti la modul destept. Americanii inca n-au invatat treaba asta.
        • -2 (4 voturi)    
          Bine ca sunt (Joi, 10 decembrie 2020, 8:06)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          romanasii destepti foc!Am trait sa o vad si pe asta:Musk sa primeasca sfaturi de la lumea a treia.Tocmai de aceea e asa competitiva economia romaneasca,are prea multe genii.
          • 0 (0 voturi)    
            E, uite asa... (Joi, 10 decembrie 2020, 17:20)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

            cum e economia romaneasca, dar nu sunt nicaieri mii de masini la coada pentru mancare cum sunt in America, de unde vine Musk. Si nu stim deocamdata daca masina electrica va avea acelasi succes ca cea pe benzina si cate locuri de munca va crea asemenea vehicul. Si dupa ce i-a explodat racheta pe rampa, s-ar putea ca gloria lui Mr.Musk (nume de parfum ieftin) sa intre in picaj si in viitoarea lui aventura sa faca mobila de rachita in India...
    • -3 (3 voturi)    
      Cei cu narghileaua (Miercuri, 9 decembrie 2020, 10:22)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui spirache

      s-ar potrivi cu seful Tesla ca si el le mai trage.
  • -3 (19 voturi)    
    normal. (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:00)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... daca a pastrat grila de salarizare din China.
    • +13 (17 voturi)    
      Ai citit articolul? (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:40)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      In articol scrie clar ca Tesla plateste bine, dar se comporta urat cu angajatul. Si se astepta ca 10% in plus la salariu sa fie suficient pentru a fura angajati de la concurenta. Doar ca angajatul european nu se arunca cu capul inainte la bani, se uita si la celelalte aspecte ale jobului.
      • 0 (0 voturi)    
        Pai de ce sa-l citeasca? (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:21)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Treaba lui e sa posteze, atat.
  • -3 (17 voturi)    
    sa nu cumva sa vina in Romania... (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:00)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. ca romanu' nici nu se da jos din pat pentru cazanele lui.
    • +7 (9 voturi)    
      Bine ca (Marţi, 8 decembrie 2020, 17:11)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      nu sunt cazane toate masinile second hand din Romania.Romanasii cu second hand se incadreaza la vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acri.E drept,in Romania e foarte greu sa ai o masina Tesla pentru ca deocamdata e scumpa dar mai ales nu ai statii de incarcare.Cazanele amintite de tine sunt aici in Romania ,unde nivelul de trai nu permite,pentru multi,cumpararea unei masini noi.
  • -9 (11 voturi)    
    Dacå Imp. German avea iesire la Mediterana (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:28)

    xolv [utilizator]

    alta era situatia..
  • +2 (2 voturi)    
    Toate fabricile auto sunt in vest (RFG) (Marţi, 8 decembrie 2020, 13:14)

    jorj_bv [utilizator]

    Iar in Berlin (est) chiriile sunt exagerate.
    Probabil nici zona nu ofera scolarizare de acelasi nivel pe domeniul auto sau nu asa de traditie.
  • +4 (6 voturi)    
    no shit! (Marţi, 8 decembrie 2020, 16:10)

    catelu [utilizator]

    Probabil constructorii auto care transfera constant capacitati de productie din occident in Slovacia, Ungaria, Romania au totusi ceva in cap?
    Te pomenesti ca apa calda exista si inainte de Musk!
  • -4 (8 voturi)    
    Migrants (Marţi, 8 decembrie 2020, 18:45)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Forta de munca berechet...
    • +5 (5 voturi)    
      Tesla (Marţi, 8 decembrie 2020, 21:18)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      Aici nu e vorba despre cules de capsuni.
  • +13 (13 voturi)    
    Diavolul e in detalii (Marţi, 8 decembrie 2020, 21:24)

    JohnR [utilizator]

    Dupa un anumit nivel salarial 10% nu inseamna nimic. Si daca asteptarile sunt sa lucrezi 20% mai mult timp, in realitate iesi in pierdere. Chiar daca se platesc bine orele suplimentare, oamenii cu familie tot prefera echilibrul.
    • +2 (4 voturi)    
      Aia doar in Europa (Miercuri, 9 decembrie 2020, 14:06)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      SUA are alta cultura a muncii. Aia e ce nu pricepe Musk. Cata vreme nu baga la cap, o sa dea chix in Europa, cel putin pe partea de productie.
      • +2 (2 voturi)    
        Stai asa (Miercuri, 9 decembrie 2020, 16:59)

        Gelum [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Si in Germania ( + tarile nordice ) exista cultura muncii, si inca cat! Dar e vorba de munca organizata si eficienta, nu hei rup din asta american ( nu ca nu ar fi bun si asta )

        Eu nu zic ca Musk si-a gresit tara. Sau ca Romania ar fi fost mai buna ( desi pe romani poti sa ii muncesti, ca nu se supara daca castiga mai mult ).

        Poate trebuie doar sa insiste si sa fie mai diplomat cu oamenii.
  • -1 (3 voturi)    
    elon (Marţi, 8 decembrie 2020, 21:59)

    hanu [utilizator]

    trebuia sa vina in romania.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by