Se naște oficial Stellantis, al patrulea grup auto mondial ce va reuni 14 mărci, printre care Fiat, Peugeot, Alfa Romeo și Opel
PSA Peugeot - Citroen a produs 3,5 milioane de mașini în 2019 și a avut afaceri de 74,9 miliarde euro. Cuprinde mărcile Peugeot, Citroën, DS, Opel și Vauxhall.
Fiat - Chrysler a produs 4,41 milioane de mașini în 2019 și cuprinde mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati și Ram.
PSA Peugeot-Citroen are 209.000 angajați, iar Fiat-Chrysler are 192.000.
Stellantis va deveni al patrulea cel mai mare grup auto mondial după producție și al treilea după cifră de afaceri (după Toyota și Volkswagen).
Noul grup va avea producție anuală de 8 milioane de vehicule, un total de 400.000 de angajați și aproximativ 200 de sit-uri de producție. Va fi în grup și producătorul de componente Faurecia, companii siderurgice, de robotică, de vânzări de vehicule de ocazie și furnizori de servicii de mobilitate.
Datorită fuziunii, Fiat-Chrysler își va crește prezența în Europa, iar Peugeot - Citroen și-a propus să vândă mai mult în America de Nord. Unii analiști spun că alianța este o chestiune de supraviețuire pentru ambele grupuri.
Sursa: AFP

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
INTERVIU cu ambasadorul României la Berlin, Emil Hurezeanu: Prin trecut și „milionul de mesageri români din Germania, ne leagă de această țară și germani un extraordinar patrimoniu comun”
Kremlinul ripostează, după imensul succes online al anchetei lui Navalnîi despre "palatul lui Vladimir Putin" / Tinerii se mobilizează în special pe Tik Tok pentru protestele anunțate sâmbătă în întreaga Rusie
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Aberatii eco ii ajuta pe producatori sa devina gigantici si sa devina extrem de puternici in raport cu consumatorii.
Cele mai proaste în SUA sunt cunoscute Chrysler, Dodge și Jeep/Fiat, iar în Europa Fiat, Peugeot și Citroën (în general cam toate mașinile franțuzești și italiene).
In general nici cele germane nu sunt cunoscute ca foarte fiabile, de aceea si scade valoare foarte mult dupa relativ putin timp, pentru ca sunt foarte scump de reparat (Mercedes, BMW, Porsche, etc.). Depinde si unde sunt facute Germania vs alte tari. La BMW sunt multe plastice care garantat trebuie schimbate dupa un anumit timp, iar componentele sunt foarte scupme. VW is destul de ok, mai putin unele modele de Audi.
Marci fiabile sunt Toyota/Lexus, Honda/Acura, desi mai sunt modele care au unele probleme.
Dar Fiat/Crysler si Peugeout/Citroen sunt
cunoscute cu fiabilitate scazuta.