Se naște oficial Stellantis, al patrulea grup auto mondial ce va reuni 14 mărci, printre care Fiat, Peugeot, Alfa Romeo și Opel

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 4 ianuarie 2021, 12:43 Economie | Auto


Logo Stellantis
Foto: Stellantis
Acționarii Fiat-Chrysler și cei ai Peugeot-Citroen au aprobat luni fuziunea celor două grupuri, creând Stellantis care va deveni un gigant auto cu 400.000 de angajați, 14 mărci și producție totală de 8 milioane de vehicule/an. Ambele grupuri au probleme mari și speră să le rezolve prin fuziune, scopul fiind și reducerea cheltuielilor prin punerea în comun a producției pentru mai multe modele.

PSA Peugeot - Citroen a produs 3,5 milioane de mașini în 2019 și a avut afaceri de 74,9 miliarde euro. Cuprinde mărcile Peugeot, Citroën, DS, Opel și Vauxhall.

Fiat - Chrysler a produs 4,41 milioane de mașini în 2019 și cuprinde mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati și Ram.

PSA Peugeot-Citroen are 209.000 angajați, iar Fiat-Chrysler are 192.000.

Stellantis va deveni al patrulea cel mai mare grup auto mondial după producție și al treilea după cifră de afaceri (după Toyota și Volkswagen).

Noul grup va avea producție anuală de 8 milioane de vehicule, un total de 400.000 de angajați și aproximativ 200 de sit-uri de producție. Va fi în grup și producătorul de componente Faurecia, companii siderurgice, de robotică, de vânzări de vehicule de ocazie și furnizori de servicii de mobilitate.

Datorită fuziunii, Fiat-Chrysler își va crește prezența în Europa, iar Peugeot - Citroen și-a propus să vândă mai mult în America de Nord. Unii analiști spun că alianța este o chestiune de supraviețuire pentru ambele grupuri.

Sursa: AFP






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9261 vizualizari

  • +5 (15 voturi)    
    Monopol (Luni, 4 ianuarie 2021, 12:48)

    Victtor [utilizator]

    Supravietuirea este un pretext pentru pacalit credulii, se unesc pentru a avea monopol.
    Aberatii eco ii ajuta pe producatori sa devina gigantici si sa devina extrem de puternici in raport cu consumatorii.
  • -3 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:18)

    [anonim]

    • +2 (8 voturi)    
      hehe (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:01)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui

      Iar a ramas Lada voastra pe dinafara..aaa..independenta.
  • -2 (12 voturi)    
    Ambele sunt varza (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:33)

    Constantin454 [utilizator]

    Ambele grupuri se remarca prin calitatea foarte proasta a autovehiculelor produse.
    Cele mai proaste în SUA sunt cunoscute Chrysler, Dodge și Jeep/Fiat, iar în Europa Fiat, Peugeot și Citroën (în general cam toate mașinile franțuzești și italiene).
    • +6 (12 voturi)    
      Zi-o pe sleau.! (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:58)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Constantin454

      singura masina ca lumea e Passat TDI 2 l 150 CP sub 150 mii km.
      • +5 (5 voturi)    
        Fiabilitatea masinilor (Luni, 4 ianuarie 2021, 17:31)

        Constantin454 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Pentru cine e interesat poate verifica pe diverse site-uri de specialitate.
        In general nici cele germane nu sunt cunoscute ca foarte fiabile, de aceea si scade valoare foarte mult dupa relativ putin timp, pentru ca sunt foarte scump de reparat (Mercedes, BMW, Porsche, etc.). Depinde si unde sunt facute Germania vs alte tari. La BMW sunt multe plastice care garantat trebuie schimbate dupa un anumit timp, iar componentele sunt foarte scupme. VW is destul de ok, mai putin unele modele de Audi.
        Marci fiabile sunt Toyota/Lexus, Honda/Acura, desi mai sunt modele care au unele probleme.
        Dar Fiat/Crysler si Peugeout/Citroen sunt
        cunoscute cu fiabilitate scazuta.
  • 0 (0 voturi)    
    E rezultatul (Luni, 4 ianuarie 2021, 17:53)

    ACP [utilizator]

    noilor reglemantari in domeniul emisiilor de CO2. Daca ne uitam la grupul PSA se observa ca mare parte din oferta e dominata de motorul de 1.2l pe benzina si cel de 1.4l pe motorina. Dezvolatrea si omoloagrea unui motor a devenit extrem de costisitoare astfel ca singura optiune este sa se foloseasca pe cat mai multe modele.
  • +2 (2 voturi)    
    Mda (Luni, 4 ianuarie 2021, 23:55)

    Fanel01 [utilizator]

    Marci de duzina ine de piano black si fiabilitate slaba asa cum vine tare si bmw/audi care in ultimii 3 ani sunt la pamant. Singurele care au ramas foarte fiabile Toyota/Lexus cel putin la clasele medii/high ,nu vb. de CHR care este un juke putin imbunatatit.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by