​Hyundai Motors a confirmat inițial că a purtat discuții cu Apple pe tema construirii unei mașini electrice pentru compania americană, dar câteva ore mai târziu Hyundai a eliminat orice referire la Apple. Despre așa-zisa ”mașină Apple” (Apple car) se vorbește de ani buni și dacă va exista ea va fi asamblată de o companie auto, fiindcă ar fi extrem de scump și complicat ca Apple să construiască de la zero o uzină și să pună la punct un lanț de furnizori. Apple este celebră și pentru discreția sa, astfel că anunțul Hyundai sigur i-a enervat pe americani.

Logo AppleFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Postul Korea Economic Daily TV a anunțat vineri, pe surse, că Hyundai și Apple sunt în discuții pentru a scoate pe piață mașini electrice autonome până în 2027 și că bateriile vor fi produse la fabrici din America operate de Hyundai sau Kia. Producătorul auto a confirmat spunând: ”Apple și Hyundai sunt în discuții preliminare și nu s-a decis nimic până în acest moment”.

Ca urmare a declarației oficiale, acțiunile Hyundai au urcat cu 20%, o creștere bruscă ce nu s-a mai întâmplat din 1988. Au urmat însă retractări numeroase ale declarației.

Hyundai a spus apoi că se numără printre mai mulți producători auto cu care Apple a discutat și apoi a retractat, scoțând partea cu alte companii auto. Puțin mai târziu a fost eliminată și referirea la Apple.

Nu este de mirare că au urmat retractările, știut fiind faptul că Apple ține mult la discreție, iar ceea ce a făcut Hyundai este considerat de cei de la Apple ca fiind o gafă de proporții.

Apple lucrează la un model de mașină autonomă care va dispune și de o baterie revoluționară, iar dacă va fi ca proiectul să se concretizeze, nu se va întâmpla mai repede de 4 ani, spunea înainte de Crăciun surse citate de Reuters. S-a vorbit și în trecut despre o posibilă mașină Apple: compania a pus în 2014 la treabă o echipă în acest sens, dar câțiva ani mai târziu a abandonat aproape total proiectul, dar a reluat eforturile în 2019.

Trebuie precizat că dezvoltarea unei mașini va fi extrem de complicată chiar și pentru o companie bogată precum Apple: lanțul de furnizori este greu de construit, iar companiile de tehnologie nu sunt grozave în a produce mașini, fiindcă vorbim de industrii total diferite.

Pe de altă parte, compania care va fi aleasă de Apple va avea mult de câștigat, deci bătălia va fi mare dacă această mașină va primi undă verde din partea conducerii Apple.

Cât de greu este pentru o companie tech să obțină profit în industria auto arată și exemplul Tesla Motors care a obținut profit la 17 ani de la înființare și a construit cu greu un lanț de furnizori și primele uzine.

Grupul coreean Hyundai - Kia anunțat în decembrie că își va dezvolta propria platformă pentru mașini electrice și propriul sistem de încărcare pentru acestea, planul fiind de a lansa în cinci ani 23 de modele electrice ale mărcilor Hyundai, Kia și Genesis. Grupul care vrea să ajungă să vândă un milion de mașini electrice în 2025, spune că noua platformă va permite și lansarea de modele ce pot ajunge în 3,5 secunde de la 0, la 100 km/h, dar și modele cu autonomie de 500 km.

Hyundai Motor Group anunța pe 11 decembrie că va cumpăra de la grupul japonez Softbank compania de robotică Boston Dynamics care în trecut a fost în portofoliul Google. Hyundai are planuri mari în domenii precum mașini autonome și ”taxi-uri zburătoare”.

Surse: Bloomber, Reuters