Ce ar putea anunța Renault în marele său plan de redresare “Renaulution”

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2021, 12:20 Economie | Auto


Renault Clio E Tech
Foto: Renault
Renault va anunța joi marele său plan de redresare denumit “Renaulution” prin care compania vrea să iasă din situația financiară dificilă. În mai anul trecut au fost anunțate câteva măsuri, inclusiv renunțarea la un proiect de investiții la Dacia, dar acum noi lucruri vor fi comunicate, inclusiv renunțarea la mai multe modele Renault. La Dacia ar putea fi anunțat un nou model de SUV, iar Luca de Meo, șeful Renault, a spus de mai mute ori că este încântat de Dacia și spunea că marca va avea mai multă independență, va intra pe noi piețe și filozofia este să crească diferențierea între Dacia și Renault.

Criza din 2020 a lovit dur grupul Renault care și așa avea probleme și vânzările erau sub așteptări. În luna mai anul trecut a fost anunțat un plan de economii de 2 miliarde euro pe trei ani, reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați și suspendarea proiectului de extindere de la Dacia ce ar fi dus la o capacitate de peste 400.000 de mașini/an.

Este nevoie de noi măsuri pentru a readuce grupul pe profit, iar ca exemplu a fost dat grupul PSA Peugeot - Citroen care, sub conducerea lui Carlos Tavares, fost om important al Renault, a reușit în câțiva ani să se redreseze și a reușit și o alianță cu Fiat- Chrysler.

Ideea principală la planul Renault este să fie privilegiată profitabilitatea, nu să primeze volumele de vânzări. Pentru marca Renault, De Meo spune că obiectivul este să fie lansate modele de succes în segmentul C și în alte segmente superioare, unde marjele de profit sunt mai mari. Piața de segment B, unde Renault este prezentă prin Clio, nu a mers prea bine în Europa, iar Renault vrea să se concentreze pe segmentele superioare.

De Meo vrea ca Renault să fie prezentă în segmente mai profitabile, precum clasa medie și SUV-urile, iar presa franceză a scris despre un nou model electric de mici dimensiuni care să fie construit în Franța și să coste sub 20.000 de euro. Cum statul francez a ajutat Renault în mai multe rânduri, inclusiv anul trecut, și este și cel mai important acționar, subiectul job-urilor ce trebuie menținute în Franța fiind unul extrem de sensibil.

Renault își va reduce capacitatea globală de producție de la 4 milioane vehicule/an în 2019, la 3,3 milioane în 2024. Traiectoria este cu totul diferită de cea imaginată de fostul CEO Carlos Ghosn care vorbea de 5 milioane de mașini în 2022.

Pandemia a adus o scădere a vânzărilor de 800.000 de mașini la grupul Renault, până la 2,9 milioane, în timp ce vânzările Dacia au scăzut cu 215.000 unități.

Uzina de la Mioveni a produs cu aproape 100.000 de mașini mai puțin anul trecut, dar ar putea fi anunțat un nou model ce va fi produs acolo. Dacia va înlocui monovolumul Lodgy - model lansat în 2012 și produs în Maroc - cu un SUV de șapte locuri care va fi produs la uzina de la Mioveni și va fi lansat în toamna lui 2021, scria presa franceză în noiembrie. Noul SUV ar putea avea și versiune hibridă, pe tehnologia E-Tech. Lodgy a fost prezentată la început de 2012 și a primit restilizare la final de 2016, dar segmentul monovolumelor nu a mers grozav în ultimii ani.

Apoi Renault ar putea anunța că nu va mai lansa noi generații din modelele care nu se vând prea bine, cum ar fi Espace, Scenic/Grand Scenic sau Talisman, dar se va pune accent pe modelele electrice. În 2020 a fost lansată versiunea Twingo electrică, anul acesta va veni pe piață Dacia Spring, dar se pare că vor fi anunțate și versiuni electrice ce vor readuce pe piață variante moderne ale unor clasice din anii '70 precum Renault 4 și Renault 5. În plus, de la final de 2021 va fi produs și Megane electric.

Vor fi anunțate și modele electrice ale mărcii Alpine și va fi creată și o nouă marcă de ”mobilitate”.

Renault are o capitalizare de 13,2 miliarde dolari, dar a avut un an greu: la început de noiembrie scăzuse la 7,2 mld dolari, iar în a doua parte a lui martie 2020 scăzuse la 4 miliarde dolari. În aprilie 2018, când la conducere era Carlos Ghosn, capitalizarea a atins un record de peste 34 mld dolari.

Surse: Bloomberg, Automotive News, capital.fr






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4456 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    ce ar putea sa anunte (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 12:31)

    licasamadau [utilizator]

    Concedieri, taieri de costuri, cresterea profitului.
    Ce credeati ca o sa anunte? Cresterea salariilor muncitorilor, produse mai bune, preturi mai mici?
    • -1 (5 voturi)    
      Ma asteptam sa anunte cresterea calitatii (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 14:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

      Asa cresti vanzarile, crescand si calitatea produselor vandute. Sa faca masini mai fiabile, mai bine antifonate si mai economice, si vor creste si vanzarile.
      Am avut Renault vreo 8 ani de zile, si m-am jurat ca nu imi mai cumpar Renault toata viata mea: a tinut vreo 3 ani, apoi numai prin service-ui am stat cu ea. La Renault intretinerea si service-ul sunt scumpe rau, le dau mai ieftin la vanzare dar recupereaza prin service.
      Insa vezi tu, mentalitatea e o mare problema: in loc sa se gandeasca cum pot face sa vanda mai mult, ei se gandesc cum pot da afara.
      • +4 (4 voturi)    
        te asteptai gresit (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 15:40)

        licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Renault e la fel de bun/prost ca si celelalte si, din pacate, calitatea a scazut, iar preturile au crescut.
  • -1 (9 voturi)    
    electricele sunt modele complementare (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 12:39)

    mmmircea [utilizator]

    de nisa, care vor ocupa intre 1 si 10% din piata, asa ca bani aruncati in aer pe dezvoltarea unor masini pe care nu le vrea nimeni. Scaderea va fi mult mai accentuata, in 2024 nu vor mai trece de 2 milioane de masini, iar impactul pe orizontala va fi devastator pentru economie. E valabil pentru 90% din producatorii europeni, urmeaza saracie si foamete conform green deal-ului primit de la Moscova.
  • +5 (7 voturi)    
    SUV-urile si ipocrizia (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 12:46)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Eu nu inteleg contradictia asta. Pe de o parte, producatorii auto spun ca trebuie sa mergem spre eco, sa protejam natura, ursii polari, sanatatea oamenilor. Fair enough, let's do it! Dar tot aceeasi producatori migreaza spre inflatia asta de asa-zise SUV-uri, niste struto-camile de masini, care sunt mai grele, nu ofera acelasi control dinamic in conducere, au indicele Cx mult mai mare ca al unei masini mici, consumul mai mare. Unde este atunci migrarea spre eco? Inteleg nevoia de a face profit, in final este un business, dar as vrea sa se termine odata ipocrizia asta, la toti producatorii auto.

    Totul este doar un slogan ieftin, un marketing mincinos.
    • -1 (3 voturi)    
      Nu te obliga producatorii sa cumperi SUV (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 13:05)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Nu te obliga producatorii sa cumperi SUV-uri. Dacia are in gama si SUV si masini mici, Nu a venit nimeni de la Mioveni sa bata cumparatorul pentru a cumpara Duster de 14,000 EUR in locul unui Logan/Sandero de 10,000.
      • +2 (2 voturi)    
        nu te obliga (Joi, 14 ianuarie 2021, 12:29)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

        doar iti bate apropo-ul, restrictionand accesul la motorizari si dotari doar pe anumite modele. Momentan cea mai buna dacia e duster-ul. Intre timp se coace si bigster, un frate mai mare al dusterului. Masina mai mare si mai scumpa egal profit mai bun pentru producator. Plus ca suv-urile sunt mai ecologice, vei vedea, o sa ti se explice la televizor si pe net, de ce 2.5-3 tone de suv electric e o binecuvantare pentru planeta, pe cand suzuki jimny de exemplu este o abominatie ce a trebuit interzisa.
    • +2 (2 voturi)    
      n-ai inteles bine (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 13:20)

      licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Producatorii o ard eco pentru ca sunt obligati si pentru ca e la moda. Altfel ei ti-ar vinde si acum masini cu carburator.
      Producatorii migreaza spre inflatia de SUV-uri pentru ca se vand, si se vand foarte bine. Cati clienti ai auzit tu sa fie ingrijorati de Cx, tinuta de drum si nu mai stiu ce? Toti vor spatiu si garda la sol mare sa poata urca bordurile.
    • +1 (3 voturi)    
      Pentru ca asta cere lumea: SUV (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 14:34)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Toti vor SUV, toti vor sa stea cocotati si sa vada lumea de la inaltime. Am fost in SUA, in orase peste 60% din masinie sunt SUV-uri.
      Pe de alta parte, exista si presiunea gvernelor de a scadea noxele si alte emisii, prin incurajarea vanzarilor de electrice si descurajarea celor pe combustie interna. Ca urmare, producatorii auto vand SUV ca asa cer cumparatorii, dar vand si electrice ptr ca asa cer guvernele,
  • +3 (5 voturi)    
    Ar putea sa anunte (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 12:46)

    smeuletz [utilizator]

    Ar putea sa anunte ca renunta la modelele chinezesti, si se apuca sa conceapa niste automobile.
    Sau ca isi schimba numele in Xian si devin dealeri pentru electrice chinezesti. :)
  • +2 (4 voturi)    
    complicat (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 13:10)

    tkd [utilizator]

    este urat ceea ce se intampla in industria auto in general dar la Renault problema este si mai acuta si grava
    Daca ati sti cat de mult sufera firmele de fapt oamenii care lucreaza pt Renault/Dacia in Romania ati vedea inca o data ca asta este o industrie foarte volatila ...oameni ramasi fara locuri de munca
    -lipsa de perspectiva in general si altele
    Insa problema nu este a oamenilor adiacenti cia oamenilor si magementului Renault care este o comapnie greoaie cu oameni care nu cred ca isi mai cunosc obiectul muncii si care sunt mai mult birocrati decat oameni tehnici
    In romaneste se mai spune 10 cu mapa si 1 cu sapa...Renault trebuie sa se uite bine in curtea proprie...
    De 2 ani tot face diverse anunturi si decizii dar nimic nu a dat roade...cred ca si de data asta va fi la fel
    • -3 (3 voturi)    
      Cat de mult sufera oamenii din ind. auto? (Miercuri, 13 ianuarie 2021, 13:25)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Cat de mult sufera angajatii din industria auto? Sufera mai mult decat in alte industrii? Poti sa detaliezi? Si cine ramane fara locuri de munca daca mai toti in ind. auto se plang ca nu au suficienti angajati?

      Intamplator, stiu lume care lucreaza la Dacia sau furnizori - muncitorii intr-adevar trebuie sa LUCREZE 50 minute/ora, la ingineri este ceva mai lejer (debandada, pe alocuri).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by