Criza procesoarelor din industria auto va mai dura câteva luni - Producția mondială ar putea fi mai mică și cu peste un milion de mașini

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 8 februarie 2021, 11:34 Economie | Auto


Intr-o uzina auto
Foto: Volkswagen
​Criza procesoarelor din industria auto, care a determinat și Dacia să anunțe opriri ale producției, va mai dura câteva luni și ar putea duce la o producție mondial cu peste un milion de mașini mai mică în decursul acestui an. Primele semne că va urma o criză gravă în industria semiconductorilor auto au apărut în primăvara lui 2020, dar nu părea să se ajungă atât de departe. Când criza va dispărea, este foarte posibil ca prețurile semiconductorilor să crească.

Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau. Mazda.

În vară, marii producători de microcip-uri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.

Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de chip-uri nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți.

Interesant este că în ultimele zile au apărut tot mai multe informații despre faptul că penuria de procesoare afectează și industria producătoare de smartphone-uri, nu doar cea auto.

La mașini, cum numărul de electronice a crescut enorm în ultimul deceniu, se folosesc între 50 și 150 de semiconductori auto/vehicul pentru diverse sisteme, inclusiv pentru cele de siguranță, de gestionare a motorului, dar și sisteme de asistența a șoferului.

Estimările indică faptul că pe întreg anul criza ar putea determina o producție auto cu peste un milion de mașini mai mică. Sunt discuții intense cu furnizorii și discuții între state, problema fiind tratată în unele cazuri ca fiind de siguranță națională.

Aproape sigur este însă că chip-urile se vor scumpi și deci producătorii auto fie, își vor diminua marja de profit, fie vor pune în prețul final al mașinilor scumpirea.

Criza a venit și din cauza războiului economic sino-american ce a dus la scoaterea unor furnizori chinezi din piață. Producția a fost mai mică și din cauză că în multe fabrici măsurile dure de distanțare socială nu au mai permis atingerea nivelului de producție de dinaintea crizei. În plus, unele companii au cumpărat atât de multe procesoare, încât și-au făcut stocuri pentru ”zile negre”, privând însă alte companii de acele componente.

Surse: AFP, Bloomberg






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2821 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by