Dacia a anunțat prețurile pentru mașina electrică Spring

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 11 martie 2021, 9:15 Economie | Auto


Dacia Spring
Foto: Dacia
Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la prețul de 18.100 euro (TVA inclus). Livrările sunt programate pentru luna septembrie. Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 euro (TVA inclus). Mașina va putea fi cumpărată prin Programul Rabla Plus, astfel că prețul va scădea până la sub 10.000 de euro.

Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White, Cenote Blue și Lightning Silver. La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: Goji Red.

Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh și poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V cât și la un Wall Box sau, opțional, la o bornă DC.

Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).

Dacia Spring beneficiază, în serie, de câteva echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.

Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.

Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 euro (TVA inclus). O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 euro (TVA inclus).

Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului RABLA PLUS.

Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















44833 vizualizari

  • -37 (75 voturi)    
    e o gluma nu (Joi, 11 martie 2021, 9:22)

    tkd [utilizator]

    oameni buni lasati la o parte sigla Dacia.....asta este o chinezarie.....iar autonomia aia nu este in nici un caz reala.....nu as achizitiona asa ceva nici daca pretul ar fi jumate...tot un ligan clasic este mai ok
    • +9 (39 voturi)    
      Chinezarii (Joi, 11 martie 2021, 9:54)

      VasilePopescu [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Sunt și iPhone și iPad și minim 80% din tot ce înseamnă alte electronice, deci ce spui este irelevant.
      Și autonomia pt orice "i" tot nu este cat spune Apple, dar nu înseamnă că nu sunt lucruri bune și de folos.
      • -13 (21 voturi)    
        Si? (Joi, 11 martie 2021, 12:03)

        Crop [utilizator] i-a raspuns lui VasilePopescu

        Sunt bune? Ca la cate probleme au...le arunci dupa 6 luni. Similar si cu Samsung
        • +5 (7 voturi)    
          cine are probleme? (Joi, 11 martie 2021, 17:12)

          Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Crop

          despre ce zici ca are probleme?
      • -5 (9 voturi)    
        mai Sile (Joi, 11 martie 2021, 13:03)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui VasilePopescu

        nu stiu cum se face dar daca marul zice 10 ore autonomie navigat pe internet, acolo e, pe wi-fi si luminozitate scazuta bati 12-13 ore. In soare puternic si pe date mobile scade spre 8 ore. Nu acelasi lucru l-am putea spune despre masinile electrice.
        • +3 (3 voturi)    
          Aia poate ... (Sâmbătă, 13 martie 2021, 20:27)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          ... cine n-are masina electrica. Nu stiu macar un singur proprietar care sa aibe masina electrica si sa nu fie foarte multumit de ea.
    • -16 (26 voturi)    
      Corect (Joi, 11 martie 2021, 11:03)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      China genereaza o pandemie prin minciuna si fals si noi ce zicem? Hai sa le dam niste bani. Mai le facem fabrici, mai le angajam oameni, ca sunt saraci.

      Ca se fac produse de calitate in China. Pai daca nu conteaza proasta calificare a fortei de munca, sa stiti ca mai sunt tari sarace pe acolo. Sa le faca lor fabrici si sa le explice cum sa invarta cheia franceza.

      De pilda India e plina de lenesi, slab-calificati si saraci. De ce sa nu fie facuta masina acolo. Au peste un miliard de nimeni-in-drum.
    • +7 (35 voturi)    
      Dacia Spring e produsa in China (Joi, 11 martie 2021, 11:03)

      Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Daca cumparam Dacia Spring sustinem economia Chinei, daca cumparam Dacii produse la Mioveni (Logan, Duster) sustinem economia si locurile de munca din Romania.
      Ceea ce este regretabil este ca Renault nu produce masinile electrice in Europa. Pe termen lung riscul este ca fabrica de la Mioveni sa fie inchisa, daca toti vor cumpara doar Dacii electrice.
      • -10 (20 voturi)    
        s-o inchidem.. (Joi, 11 martie 2021, 11:22)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        ... macar d'am respira un aer mai curat.
        • +6 (8 voturi)    
          nu respiri aer mai curat daca inchizi (Vineri, 12 martie 2021, 9:38)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          fabrica. Nu uita ca Dacia Pitesti produce masini cu norma de poluare euro 6d (adica cea mai restrctiva), iar, pe de alta parte, romanii isi aduc masini la mana a doua din Germania cu norma euro3 si euro 4. Daca o inchizi, incurajezi importurile de masini la mana a doua.
          Dacia ofera o alternativa de masini noi la pret de masina second hand de afara.
      • +6 (16 voturi)    
        unde altundeva? (Joi, 11 martie 2021, 12:24)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

        Esti culmea? Unde altundeva ai vrea sa fie produsa? In Europa oamenii se ocupa sau aiba drepturi sindicale sau drepturi de cetateni someri, adica puturosenie pe bani multi. ;) Iar comapniile se ocupa sa produca profit maxim pentru actionarii lor, adica fondurile de investitii si/sau statul. Normal ca in China se va produce.
    • -4 (20 voturi)    
      tare (Joi, 11 martie 2021, 11:56)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Nu e o gluma. Este masina electrica pentru saraci. Asta e viitorul care ni se pregateste. Oricine si-o poate permite. Mai ales cei care vor sa salveze planeta! Trec mai usor de la bicicleta la masina!
      Cine nu vrea sa salveze planeta o sa fie impovarat de taxe. Asta pana apare o miscare gen vestele galbene.
      Masina ere performante modeste (ca sa fim eleganti) dar asta e, planeta e mai importanta!
      Se alimenteaza la priza casnica, iti dai seama!
      Ca la cativa ani dupa ce o cumpara o sa le para rau de investitie, asta e partea a doua. Daca ajungi sa-ti para rau ca ti-ai cumparat un apartament de doi lei in Miristea Rezidence ce mai conteaza o masina. E o consumabila, pana la urma, nu o investitie.
      • 0 (6 voturi)    
        Nu-i pentru saraci! (Vineri, 12 martie 2021, 8:41)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

        Cei saraci nu-si permit o masina cu care sa mearga doar prin oras, cu autonomie vai mama ei si cu timp mar de incarcare.
        Ei vor o masina cu portbagaj mare, cu autonomie mare, ieftina(10.000 EUR nu tocmai putin pentru "saraci") si in care sa ai bage si combustibil furat sau cumparat de la TIR-uri(de exemplu).
        Va fi un fel de jucarie a ceor bogati, a treia masina din garaj sau ptr neveste si copii(gradinita, scoala, mall).
        Cred ca Dacia a bagat-o in portofoliu ptr a nu fi penalizata de UE unde eco-marxistii, alaturi de sexo-marxisti, inca fac legea.
    • +8 (14 voturi)    
      pai cine ti-a cerut sa achizitionezi??? (Joi, 11 martie 2021, 12:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Dupa cum se vede sigla Dacia are publicul ei tinta, suficient de numeros. Nu oricine isi permite un VW nou, si decat sa-ti iei un SH de 5-6 ani vechime, poate e preferabil un Logan nou.

      Cat despre masina asta, ea se vrea in UE a doua masina a familiei, aia de mers la piata si de dus copiii la scoala. Si daca dupa subventii pretul ajunge la 7000 de euro, si mai calculezi si diferenta de cost la combustibil pentru circulatul in oras, poate fi chiar o oferta interesanta pentru multi.
      • +5 (9 voturi)    
        8400 (Joi, 11 martie 2021, 12:30)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Rabla plus ofera reducere de 50%, dar nu mai mult 10 mii euro. Pret dupa aplicarea TVA.
        • +2 (2 voturi)    
          Aha (Joi, 11 martie 2021, 15:19)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Nu stiam, mersi de info.
          8400, eventual si cu 1000 de euro dati jos prin Rabla (daca se culumeaza), si tot e un pret ridicol pentru o masina electrica.
      • -1 (9 voturi)    
        oare are? (Joi, 11 martie 2021, 12:41)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Din cate se vede lumea nu se mai inghesuie asa la Dacii. La 20,000Eur pe un Duster cu dotari medii cam raman cu ele pe stoc.
        • 0 (6 voturi)    
          dusterul si mie mi se pare scump... (Joi, 11 martie 2021, 15:24)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          Pe piata SUV-urilor compacte/medii au aparut modele sensibil mai atractive, spre exemplu un Hyundai Tucson pleaca de la 20.000 de eur, si are cu totul alte finisaje ... Dar se pare ca sunt multi care inca prefera Dacia, atat timp cat au vandut 520.000 de masini in 2020, in plina pandemie, cand mai nimeni nu mai avea nevoie de a doua masina a familiei, aia de mers la piata.
        • +2 (2 voturi)    
          Asa o fi? (Vineri, 12 martie 2021, 15:40)

          mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui catelu

          Dusterele alea de 20k euro se vand ca painea calda.
          Stoc? Le urca direct in camion de pe banda.
          Camioanele pleaca la 15 minute interval sa nu blocheze Valea Oltului.
          • +1 (1 vot)    
            asa e.... (Sâmbătă, 13 martie 2021, 8:18)

            Loyola [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

            https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24536050-productia-dacia-mioveni-scazut-drastic-26-anul-trecut-timp-ford-atins-nou-record-craiova.htm
    • -5 (13 voturi)    
      ti-au dat minusuri chinezii (Joi, 11 martie 2021, 13:09)

      dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Niciun roman intreg la minte nu ar aproba folosirea marcii Dacia pe o masina fabricata in China si dotata cu baterie chinezeasca. Spre deosebire de marcile americane care au fabricat in China dupa concept si standarde 100% proprii, Renault cumpara bateria de-a gata de la fabricanti chinezi, fara sa aiba control asupra procesului de fabricare a bateriei.
      Deci cei care compara Spring cu Apple sunt niste diversionisti mincinosi, pentru ca nu e acelasi lucru.
      • +1 (1 vot)    
        Nu de-aia si-a luat minusuri ... (Sâmbătă, 13 martie 2021, 21:54)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

        ... pentru ca le strica afacerile la chinezi. Si-a luat minusuri pentru ca vorbeste prostii si nu stie sa scrie.

        Marcile americane, cu exceptia Tesla, sunt putin in urma fata de marcile europene in ceea ce priveste masinile electrice. Cum face Renault sa poata pune pe piata o masina electrica cu un pret mic e treaba lu' Renault. Nu prea avem noi cum sa stim exact care-i intelegerea cu chinezii. Apple nu-si fabrica toate componentele singur, si cumpara o gramada de componente si din China, asa ca comparatia, din punctul ala de vedere, e perfect justificata.
  • -8 (50 voturi)    
    Nu avem unde sa incarcam o masina electrica (Joi, 11 martie 2021, 9:26)

    Kivek [utilizator]

    Eu am condus masini electrice in Bucuresti

    O autonomie de 230-300 WLTP inseamna ca poti merge la munca si inapoi cu ea in fiecare zi dupa care trebuie sa o incarci dimineata urmatoare

    exista mai multe feluri de incarcatoare electrice - rapide si incete. Cele rapide sunt rare si costa mai mult sa le folosesti si sunt cele mai ocupate


    nu ajungi la mare cu masina asta pt ca nu avem incarcare electrica pe autostrada
    • +4 (46 voturi)    
      hehe (Joi, 11 martie 2021, 9:33)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Tu nici macar nu stii unde-i Bucurestiul daca nu-i dai o cautare pe Yandex, trolule rus.
      Auzi la el, tractoristul rus, a condus electrice ..
      • 0 (22 voturi)    
        Sigur că este plăcut de condus, dar (Joi, 11 martie 2021, 10:20)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Sigur că este mai plăcut de condus când nu ai ambreiaj. Și motorul electric nu face zgomot ca un diesel și nici cât unul pe benzină.
        Dar autonomia redusă este ceva foarte prost. În plus, mai este și cu putere mică. Ceva de genul a 90CP / 60kW ar prinde bine la dimensiuile ei mici. La una ceva mai mare, mai cât un Logan, ar prinde bine 120-150CP. Mai ales pe drumurile noastre unde cele mai multe sunt cu numai o bandă pe sensul de mers...
        Oricum rămân la părerea că este mult prea scump pentru ceea ce face.
        Prefer una automată pe benzină la 120-130CP.
        Nu va merge pentru clasa de mijloc pentru că este totuși scumpă, iar la autonomia pe care o are este numai de oraș, nu să mergi sute de km pe zi. Să o ia cei bogați, care au o mașină de oraș și una de drum lung? Nu, pentru că cei bogați iau Tesla sau BMW electic.
        În Europa nu prevăd că nu se va vinde la acest preț și această calitate.
        • +4 (18 voturi)    
          In Germania (Joi, 11 martie 2021, 11:22)

          Gelum [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          s-ar vinde ca painea calda!!! Aceeasi masina de la VW costa cel putin dublu!
          • -10 (16 voturi)    
            Dar e altceva (Joi, 11 martie 2021, 11:49)

            BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

            Nu se compară VW cu Dacia! Altă clasă. Dacă este mai scump este și pentru că e altă calitate și alte performanțe.
            La electirice este Tesla și restul lumii. Doar BMW încearcă să se apropie de perforanțele Tesla... Încearcă numai...
            • +5 (13 voturi)    
              te pricepi tu la masina (Joi, 11 martie 2021, 13:05)

              mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

              cum ma pricep eu la ornitologie.
          • 0 (8 voturi)    
            Asta are 4 locuri (Joi, 11 martie 2021, 12:35)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

            si nu are spatiul interior si dotarile id3.
            Plus ca asta nu are nici motor - 45 cp mai putin decat Dacia 1300 masina din anii '60.
            Din cate stiu Spring nu va avea nici frana regenerativa electromagnetica, ci doar pe saboti.
        • +3 (5 voturi)    
          e gandita ca a doua masina a familiei (Joi, 11 martie 2021, 12:15)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Nu cred ca isi cumpara nimeni o asemenea masina pentru drumuri lungi, mai ales pentru drumuri ca la noi, unde vre sau nu, ai de depasit diverse camioane, tractoare, etc. Masina asta se vrea masina de oras. Ori nu prea iesi din oras cu masina, ori e a doua masina a familiei, folosita pentru mers prin oras. Si la 16.800, cu 10.000 eco-bonus, ajungi la un pret de 7000 de euro, adica fix cat o masina de mers la piata.
        • +4 (6 voturi)    
          ... (Joi, 11 martie 2021, 12:28)

          sinutzu [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Ai fi surprins sa vezi ce succes are Dusterul in Germania. La fel va fi si cu asta. Pretul e foarte ok comparativ cu piata. Cine va vrea o masina de oras fara pretentii o sa si o cumpere (in Europa, nu stiu cum e infrastructura electrica in Romania). La fel cine sta la casa si are nevoie de o masina de frecat. Sau cei care cumpara masini de serviciu.. intretinerea e ieftina, curentul la nivel de persoana juridica ma gandesc ca la fel..
          O sa fie o masina de succes, o sa vedeti. Europa iubeste ieftinul.
        • +1 (1 vot)    
          Dvs. nu va ganditi corect la masini electrice (Sâmbătă, 13 martie 2021, 21:56)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          Puterea mai mica se simte doar la viteze mari. Masina electrica are cuplul maxim la viteza zero. Se comporta complet diferit, din punctul asta de vedere, fata de una cu motor cu ardere interna. Pentru oras, puterea aia e arhisuficienta.
    • +3 (5 voturi)    
      Nush cum ai condus tu.... (Joi, 11 martie 2021, 12:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Eu din cate stiu masina electrica are consum extrem de scazut la viteze mici, deci autonomia in oras e in general peste cea WLTP, spre deosebire de autonomia pe autostrada, care se duce la jumatate.

      Bineinteles, daca o conduci cu oarece mila. Daca vrei sa ii verifici timpul declarat de producator pentru acceacceleratia de la 0 la 100 km/h la fiecare plecare de la semafor, urmata de verificarea distantei de franare dupa 100 de metri, cum se obisnuieste prin Bucuresti, atunci da, scade autonomia, dar tot nu atat de tare incat sa trebuiasca sa o incarci zilnic.
      • +2 (2 voturi)    
        pai cam asta e ideea (Sâmbătă, 13 martie 2021, 8:23)

        Loyola [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        sa fie masini de oras. Sa poti pleca la serviciu si sa te intorci acasa cu ,,un plin'' de baterie.
        Pe autostrada nu prea o vad . Daca vrei sa mergi economic te imping TIR-urile de la spate, daca mergi cu viteza prea mare ramai fara ,,combustibil'' in scurt timp. Se stie, de fapt, ca si hibridele consuma mai multa benzina in afara localitatii decat in oras.
        • +1 (1 vot)    
          da, clar (Luni, 15 martie 2021, 12:18)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

          In mod cert cu autonomia aia n-ai ce cauta cu ea pe autostrada. E gandita ca a doua masina a familiei, aia de mers la serviciu, dus copiii la scoala si alte activitati din astea de oras. Si la 300 de km in oras te poate tine si o saptamana un plin. Iar la 8-9000 de euro cu tot cu ecobonus, e clar o optiune de luat in seama.

          Ce mi se pare mie dubios rau la masina asta e latimea de doar 1622 mm, care cred ca e record pe piata auto. Pana si un fiat punto e mai lat. Ori are portierele extrem de subtiri si interiorul in unghiuri drepte, ori pasagerii din fatsa vor da umar in umar. Ori nu e gandita pentru doi pasageri in fatsa :D
  • -17 (49 voturi)    
    scopul smecheriei (Joi, 11 martie 2021, 9:34)

    Crup [utilizator]

    Doua fapte si o concluzie.
    1. Citim din articolul de mai sus: masina pentru nivelul Confort costa 16.800 euro, dar cu subventiile de la stat (adica de la noi, pulimea degraba platitoare de impozite), va costa sub 10 000 de euro. Sa zicem ca va costa 9500 euro. Asadar, statul (adica noi), vom plati 43,45% din pretul masinii. Adica aprope jumatate. Din fiecare masina! Ce tare!
    2. Ce spun aici e numai pentru cunoscatori. Nu este niciun secret, dar pulimea degraba dornica sa puna botul la trendul "eco" nu stie sau refuza sa creada. Asadar, dragii mei, la structura actuala al mixtului de productie de energie (unde carbunele, super poluant, inca este regele, ca e incredibil de ieftin, iar pe locul doi vine gazul, si ala poluant), daca tu, roman, francez sau american cumperi o masina electrica, de fapt tu vei polua mai mult atmosfera decat daca ai avea o masina pe motorina sau benzina. Just like this! Iar daca esti german, poluarea ta cu masina electrica deja mai mare decat cea clasica, in viitor va fi si mai mare. Ca nemtii isi inchid centralele nucleare (emisii zero) si trec masiv pe gazele rusesti. Ca asa vrea tanti Merkel si baietii cu accent rusesc care au acces la numarul de telefon a lui Merkel.
    Concluzia. Baietii au facut o miscare de geniu! Statul subventioneaza industria auto (cu aproape jumatate), din banii nostri, a oamenilor de rand, cu costul cresterii reale a poluarii si totul in numele ecologiei! :))))))))))
    Astept hate-ul celor care nu pot accepta ca au fost luati de fraieri de baietii cu ecologia in gura, de dimineata pana seara! ;)
    • +9 (21 voturi)    
      Trebuie sa schimb ochelarii? (Joi, 11 martie 2021, 10:20)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      "pulimea degraba dornica sa puna botul la trendul "eco""

      Deci Bucurestiul de fapt e la moda, nu poluat.

      Tu zici ca energia electrica din Europa e produsa din carbuni?
      https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-2a.html
      https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-3b.html

      Nu stiu de ce dezinformati, din necunoastere sau rea credinta dar ceea ce faceti este sabotajul procesului de respirare.

      https://www.eurekalert.org/pub_releases/2019-03/esoc-apc030819.php

      Poate reusiti sa nu respirati si noi nu am aflat cum.

      Problema e complexa, trebuie sa admitem, dar atitudini precum acestea saboteaza orice sansa de a face ceva. E nevoie ca marea majoritate sa constientizeze si sa vrea o schimbare, care o sa coste ceva eofrt.
      • +3 (5 voturi)    
        Tarile mari tot au multe centrale pe combustibili (Joi, 11 martie 2021, 12:41)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        Doar Franta are putin, dar are zeci de centrale nucleare.

        Restul tarilor mari, Polonia, Germania, Italia, Spania au peste 40% cat are Romania. Olanda si Belgia la fel ca noi.
      • +1 (1 vot)    
        Polonia si Bulgaria (Sâmbătă, 13 martie 2021, 8:45)

        Loyola [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        ard intr-o veselie carbuni pentru obtinerea de energie. Pe la Stara Zagora e un aer asa de curat...
        Norvegia este exemplul clasic de ipocrizie economica- promovam energia verde si masinile electrice si le vindem la altii petrolul nostru cu care ne-am imbogatit.
    • +4 (24 voturi)    
      Sa completam, zic (Joi, 11 martie 2021, 10:37)

      Crop [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Un sedan standard ( Skoda octavia, renault megane etc) polueaza pana la 10 tone de CO2 pentru constructie pe cand o baterie de raza medie ( discutbail ce e mediu, aproape 200 km) consuma 23 tone CO2 si asta fara sa mai punem la socoteala cat polueaza pentru constructia masinii.

      Asta inseamna ca un megane cu cutie automata 2021 cu motor 1.5 dci (diesel) va trebuie sa ruleze aproximativ 150 000 km pana sa ajunga la nivelul de poluare a constructiei bateriei masinii electrice.
      Cum electricele costa 30 000 si sunt sbuventionate 50% adica 15000 bucata puteti face calculul daca mertia.
      Sigur, bateria nu tine pana la 150 000 km si o veti schimba/recicla de 2 ori pana atunci.
      Aici nu punem extractia de cobalt si cate mai sunt.

      Asadar din pacate mitul cu masinii electrice pica. Stiu, suna bine dar in fapt polueaza mqi mult si noi doar transferam poluarea.
      • 0 (12 voturi)    
        amesteci mere cu pere (Joi, 11 martie 2021, 12:30)

        corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui Crop

        1. poti avea fabrici neutre dpdv CO2 care produc atat masini electrice cat si masini clasice. CO2 eliminat la productia masinii nu are nimic de-a face cu tipul ei ci doar cu tehnologia de productie. Spre exemplu, Mercedes are o amprenta CO2 aproape de 0 la fabrica care produce modelele electrice. Asta se obtine investind bani grei dar e posibil.
        2. trecerea de la combustie interna la electric nu are de-a face cu eco ci mai degraba cu sanatatea populatiei. Chiar daca surplusul de energie necesar trecerii la masini electrice e obtinut din surse poluante, aceasta poluare ramane in afara oraselor si va afecta sanatatea populatiei mult mai putin decat CO2-ul eliminat in trafic de vechile masini, CO2 pe care il inspiri cu voiosie in toate orasele nostre
        • +4 (8 voturi)    
          te doare mintea (Joi, 11 martie 2021, 15:43)

          gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

          CO2 e poluant?
          Daca studiezi fiziologia o sa observi ca omul expira aer cu CO2. Toate animalele vii expira CO2. Plantele care produc oxigen ziua si consuma CO2 noaptea fac invers, consuma oxigen si produc CO2.
          In sere se foloseste distribuitoare de CO2 pt ca plantele cresc mai repede si mai sanatos la un continut ridicat de CO2. Fara CO2 nu poate exista viata iti dai seama?
          Ce varza e in capul vostru mama mama!
          • -1 (7 voturi)    
            hop gica contra e aici (Joi, 11 martie 2021, 16:48)

            corbul109 [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

            1. In mod standard, cand vorbim de poluarea la masini, vorbim de emisiile de CO2. Dar ar fi trebuit sa trec in plus de CO2 toate noxele emise, diferentiat pe tip de motor ca a fi matale fericit. In plus in postul la care am comentat se vorbea exact de asta.. cat CO2 e trimis in atmosfera.
            2. Imi plac gica contra care scriu doar sa se afle in treaba. Orice am posta pe aici lor le pute si sar imediat cu atacuri la persoana
        • +1 (3 voturi)    
          sunt doua aspecte (Sâmbătă, 13 martie 2021, 8:33)

          Loyola [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

          1. goana dupa metalele folosite in acumulatori va duce la degradarea solului si subsolului pe suprafete intinse . De fapt nici nu stiu daca sunt suficiente rezerve pentru sute de milioane de acumulatori dar probabil vor apare alte posibilitati de inmagazinare a energiei .
          2. mutam poluarea de la orase catre alte zone , adica de ce sa murim noi daca pot muri altii. Ar fi buna o mare centrala pe carbuni la Busteni
          • 0 (0 voturi)    
            Sunt rezerve suficiente, depinde cum le exploatezi (Sâmbătă, 13 martie 2021, 23:19)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

            Oricum, mai cativa ani, si va deveni lege reciclarea la sange. Epidemia asta doar a accelerat treaba.

            Nu-i vorba de mutat poluarea dintr-un loc in altul. E vorba de mutat poluarea acolo unde o poti gestiona. Daca plantezi 100 de hectare de padure in jurul unei termocentrale pe carbune, pomii aia in fapt beneficiaza de concentratia mai ridicata de dioxid de carbon. (Un studiu facut recent arata ca cresterea concentratiei de bioxid de carbon in atmosfera, chiar daca in valori absolute e infima, are un impact semnificativ, observabil, asupra plantelor, care se dezvolta mai repede.) Daca arzi benzina intr-un oras in care oricum n-ai loc nici de masini, daramite de pomi, de bioxidul de carbon in plus nu beneficiaza nimeni, si ala se ridica in straturile superioare ale atmosferei inainte sa ajunga la vreo planta, si-n straturile alea superioare contribuie la incalzirea planetei.
        • +1 (1 vot)    
          Fabrica neutra dpdv CO2 (Luni, 15 martie 2021, 21:16)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

          Inseamna niste panouri fotovoltaice sau un contract cu un furnizor de energie eoliana sau hidro. Deci e green washing, pentru ca energia aia putea merge spre alti consumatori care trebuie sa arda carbuni sau alti combustibili fosili ca sa se incalzeasca.
      • 0 (8 voturi)    
        nu te mai chinui (Joi, 11 martie 2021, 13:12)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Crop

        decizia s-a luat, consecintele le vom suporta cu totii. Singurii care se bucura cu adevarat de aceasta masura sunt chinezii si elita care a pus mana pe resursele de litiu si cobalt. Restul vor sughita cu gandul la epoca de aur cand aveau masina, si skodita diesel ii ducea 1000km cu un plin. Vise indepartate. Bine ati venit in societatea viitorului, cea in care veniturile relative ale europenilor scad, iar nivelul de trai se duce si el sanatos in jos.
    • +1 (11 voturi)    
      Subventia e (Joi, 11 martie 2021, 10:42)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      pentru cei cu bani. Cei care nu dispun de suma respectiva vor continua sa circule cu masinile de peste 20 ani. Poluarea s-ar diminua mai mult daca s-ar incuraja renuntarea la masini sub euro 5, in special diesel. Cu aceiasi bani s-ar reduce mult mai mult poluarea si ar beneficia si cei care nu isi permit o masina electrica dar nu da bine pe hartie.
    • +1 (7 voturi)    
      total gresit! (Joi, 11 martie 2021, 12:20)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Daca te dai nitel mai mult pe google vei gasi nenumarate studii care arata ca masina electrica, chiar si incarcata cu energie electrica produsa exclusiv cu petrol, tot e mai eficienta decat masina cu motor termic, pentru simplul fapt ca o termocentrala produce curent electric cu un randament mult superior unui motor de masina.
      Si sa stii ca nu toti fac parte din categoria celor pentru care banul e singurul tel in viata.
      • +1 (1 vot)    
        daca vei cauta nitel mai adanc pe Google (Vineri, 12 martie 2021, 10:10)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Vei afla da desi o termocentrala produce energie mai eficient decat un motor termic transportul si distributia costa. Costa intre 5 si 10% din energia produsa. La asta adaugam o pierdere de vreo 16% cand incarci bateria la o priza normala.
        PS motoarele cu benzina au o pierdere de randament de vreo 5-10% din cauza idioteniei cu spirtul in benzina. eco-combustil :))))
        • +1 (1 vot)    
          Pai depinde cum pui problema (Vineri, 12 martie 2021, 12:34)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Pai asha si benzina aia, pana sa ajunga la pompa, a necesitat ceva sonde de extractie, transport pana la rafinarie, rafinare, dupa aia transport de la rafinarie la bezinarie, consum de energie electrica cu functionarea benzinariei, etc. Si daca la partea cu extragerea poti sa zici ca aia se pune si la termocentrala, cel putin rafinarea si transportul pana la benzinarie plus energia consumata de benzinarie o putem clar calcula ca si cost in plus. Si cred ca suntem de acord ca e peste 10%, oricum ai face calculele.

          Pe de alta parte la statiile de incarcare poti face o gramada de chestii misto. De exemplu daca faci un sistem inteligent de incarcare prin care soferul lasa seara masina la statia de incarcat, zice ca o vrea gata maine la 7AM si statiile respective sunt toate coordonate inteligent astfel incat sa aleaga timpii de incarce cand e consumul general mai mic, poti chiar folosi, cel putin partial, energia electrica care se pierde oricum in momentele de consum mic.
          • +1 (1 vot)    
            Partial corect (Vineri, 12 martie 2021, 17:12)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            pentru prima parte ar trebui facut un calcul foarte detaliat pentru comparatia cost per kw transmis la roti.
            Pentru partea a doua deja suntem in plin SF. Cata vreme masinile electrice sunt sub 10% din totalul masinilor de pe piata mai merge, cand sar de 50% o sa fie bai mare. Gandeste-te la puterile necesare pentru alimentarea 700000 masini numai in Bucuresti. La investitiile in punctele inteligente de incarcare, liniile de distributiile, magistralele de inalta tensiune, etc. Nici macar aia in vest nu sunt pregatiti pentru asa ceva daramite noi.
            • 0 (0 voturi)    
              Tehnic nu e deloc complicat (Vineri, 12 martie 2021, 18:12)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Ai nevoie ca fiecare statie de incarcare sa aiba un mic chip rezistent la temperaturile din exterior (ca orice chip de pe masina spre exemplu), comunicarea cu serverul se poate face direct prin reteaua de tensiune electrica, tot ce mai trebuie e un soft care sa adune datele de la statii si sa prioritizeze incarcarea. Daca se pleaca din start pe o idee de genul asta, nu deloc complicat. Dar chiar si fara briz-brizuri din astea, nu vad o problema majora in a asigura infrastructura necesara, mai ales ca nu va exploda deodata numarul de masini electrice, tranzitia se va face cumva treptat.
              • 0 (0 voturi)    
                nu e chiar asa de simplu (Sâmbătă, 13 martie 2021, 8:57)

                Loyola [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                sa instalezi 20-30 de statii de 50kw in benzinariile de pe Autostrada Soarelui de exemplu , trebuie sa aduci un cablu de pe la Drajna , cu conditia ca pe acolo sa fie aceasta putere disponibila. Am vazut cablurile pentru alimentarea a 16 statii si nu erau prea subtiri.
                Corect, nimic nu e imposibil , dar va trebui sa existe o dezvoltare rapida a infrastructurii de incarcare a masinilor care sa tina pasul cu vanzarile in continua crestere.
                • 0 (0 voturi)    
                  Asha e (Luni, 15 martie 2021, 12:22)

                  bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

                  Dar un cablu tot un cablu ramane. Personal am participat la tras curent 300m pentru 20 de gospodarii, si cu tot cu autorizatii si stalpi si treaba facuta ca la carte, a costat undeva la 10-15.000 de euro, daca retin bine. Decu nu e rocket science, mai ales ca punctul ala de incarcare va produce si un profit din consumatia celor care vor astepta 1-2 ore sa isi incarce masina... Cerere sa fie, ca vine si oferta.
        • +1 (1 vot)    
          Aiurea (Sâmbătă, 13 martie 2021, 23:50)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Orice motor termic e limitat de ciclul Carnot. Motoarele cu ardere interna, pe langa ca au nevoie de combustibil rafinat, a carui producere deja produce gramada de bioxid de carbon, sunt mult mai ineficiente decat turbinele cu aburi din centralele termoelectrice. Un motor cu ardere interna de pe-o masina e bine sub jumatate din eficienta unui agregat energetic dintr-o termocentrala, in mod tipic pe la o treime. Si orice-ar face n-are cum sa foloseasca energie eoliana sau solara.

          In plus, nici o masina cu motor cu ardere interna (exceptand hibridele, da' alea de fapt functioneaza ca electrice, doar ca poarta termocentrala dupa ele) nu are franare regenerativa. Pe teren plat, in oras, la viteze mici, franarea regenerativa e extrem de importanta, si face posibil de ex. pentru masini hibride 100 km in oras cu 2 litri. Nici o masina clasica cu ardere interna nu e in stare de performanta asta, nici Tico sa fie.

          Cand incarci de la o priza normala incarci lent. Cand incarci lent, pierderile sunt mult reduse fata de incarcarea rapida. Incarcarea rapida e aia la care se pierde multa energie degeaba, nu aia de la priza de-acasa.

          Asa ca pierderile alea de 5%-10% cu transportul sunt fix frectie, fata de eficienta enorm de mult mai mare a altor procese.

          Niste ausralieni de la ceva universitate australiana au facut o comparatie de emisii, luand in considerare exclusiv curent electric produs din carbuni, comparand doua masini: Chevrolet S-10E, la mana a 14-a, si Suzuki Swift nou, cu motor cu ardere interna. Le-a iesit ca emisiile strict datorate consumului de energie ale SUV-ului sunt 85% din emisiile lu' Suzuki Swift, cand amandoua ruleaza pe sosea cu 80 km/h. Chevrolet-ul ala e un arhaism cu acumulatori cu plumb.
    • -5 (7 voturi)    
      hate de la needucati (Joi, 11 martie 2021, 13:08)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      alocarea ineficienta a resurselor duce la saracie, dar se pare ca amintirea comunismului e destul de indepartata si oamenii au uitat cosmarul pe care l-au trait.
  • -11 (31 voturi)    
    Spring are autonomie mică (Joi, 11 martie 2021, 9:36)

    Con_stan_tin [utilizator]

    comparativ cu concurența, care deja are soluții pentru 1000 de km autonomie. Asta înseamnă că integrarea baterie în caroserie este deficitară, mai trebuie lucrat la acest aspect... cu inspiratie de la concurență.
    • +5 (13 voturi)    
      Te numești Hagi Tudose. (Joi, 11 martie 2021, 10:00)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Nu Con-stan-tin.
    • -2 (8 voturi)    
      real (Joi, 11 martie 2021, 10:04)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      In china este cotata la circa 160km, ceea ce ar corespunde la nivelul bateriei si puterea motorului, raportand la alte produse din aceeasi categorie.. Cu o baterie dubla 40kwh s-ar duce spre 300.
      Probleelea electricelor, sunt ca dezvoltatorii vor sa scoata rapid banii investiti, si in acelasi timp nu vor sa perturbe piata termicelor, in care majoritatea sunt implicati.
      • +2 (6 voturi)    
        Daca (Joi, 11 martie 2021, 12:19)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

        ar avea solutii mai bune sigur ar dori sa perturbe piata motoarelor termice, nu de alta ci doar pentru a face profit. Din pacate cu tehnologia actuala masinile electrice nu acopera toata plaja de utilitate a celor clasice. In plus per ansamblu nu sunt semnificativ mai prietenoase cu mediul. Cel mult muta poluarea unde nu se vede. De aceea momentan nisa lor sunt deplasarile scurte, mai ales in zone urbane si periurbane, care presupun viteze reduse, opriri dese. Asfel se reduce poluarea locala iar randamentul este foarte bun datorita recuperarii energiei.
    • +6 (8 voturi)    
      Detalii? (Joi, 11 martie 2021, 10:12)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Nu ca as fi mare priceput, dar am investigat investitia intr-o masina electrica si am vazut preturi pe la 30k euro si autonomie de regula in jurul a 500km.

      Detalii ar ajuta...
      • +1 (9 voturi)    
        ai investigat (Joi, 11 martie 2021, 13:17)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        dar dezinformezi cu nerusinare. Un ID3 cu baterie de aproape 57kwh costa de la 50k euro in sus, si nu ajungi pana la Constanta cu el, vezi articolul lui Adrian Mitrea, a fost nevoit s-o lase la 110kmh, altfel ramanea pe la Medgidia. Singura electrica la 30k e Zoe, o masina de clasa mica precum Clio sau Fabia.
      • 0 (2 voturi)    
        Autonomie 400-600 km, (Joi, 11 martie 2021, 18:50)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

        preț 20800-31200 Euro, mașina asta se vinde deja, autonomia pentru următoarea generație va crește cu cel puțin 10% la același preț.
        Detalii aici: http://chinamobil.ru/eng/gac/aion-v/?view=props.
        Dacă produci o mașină care, deja la lansare, e în spatele concurenței, prețul trebuie să fie și el sub concurență ceea ce impune un buget redus de dezvoltare și producție cu efect asupra întregului vehicul, nu numai a autonomiei.
    • +6 (6 voturi)    
      Autonomia (Joi, 11 martie 2021, 11:47)

      MPavel [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Autonomia e ok. Asa are si nissan leaf la modelul entry. In schimb motorul e mic. Este cam jumatate fata de ce au majoritatea masinilor electrice.
      Si sa stii ca la autonomie, cu cat e mai mare cu atat e mai grea masina. Bateriile alea nu is chiar asa de usoare.
      Plus cu cat e mai mare autonomia cu atat e mai scumpa masina. Bateriile is cea mai scumpa componenta la masini electrice. Cam jumatate din pretul masinii.
      Deci Porsche sau Mercedes isi permit autonomie mare ca le cumpara oamenii instariti. La Dacia nu are rost ca nu o sa cumpere nimeni.
  • -1 (25 voturi)    
    pai (Joi, 11 martie 2021, 9:44)

    codyrocco [utilizator]

    daca e facuta in china, inseamna ca are baterii de-alea, 777?
  • +1 (23 voturi)    
    Nu mi se pare normal (Joi, 11 martie 2021, 9:54)

    /./ [utilizator]

    ca din bani platiti din impozitele mele sa fie subventionate joburi din China si cu atat mai mult cu cat avem cea mai mare subventie posibila de 10k euro din toata lumea.Pur si simplu e o bataie de joc a guvernantilor adresata celor care platesc impozite.Si de asta nu avem autostrazi, cai ferate spitale si lista poate continua.
    • -1 (1 vot)    
      foarte corect (Sâmbătă, 13 martie 2021, 3:35)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui /./

      exportam bani si joburi in China. Prima asta de 10k e o mizerie, pana si in Luxembourg, cu cel mai mare GDP per capita e mai mica prima pentru masini electrice. In loc sa dam bani astora cu cazane poluante noi dam prime babane celor care produc in China. Subventionam practic firma Renault si statul Chinez. Suntem ultimii bananieri d epe planeta, toti isi stiu interesul si nu dau banii aiurea daca nu li se intorc in economie. Incredibil cat d emult se poate fura in tara asta, fara nuumar, prin toate mijloacele posibile.
  • +3 (15 voturi)    
    dotare si autonomie decente pret atractiv ! (Joi, 11 martie 2021, 10:01)

    Laura21 [utilizator]

    La pretul anuntat, autonomie si echipamente de siguranță ce vor figura în serie, mi se pare o alegere potrivita pentru cumparatorul român fără mari pretenții ce dorește să treacă la un sistem de transport privat nepoluant. Rămâne de văzut care va fi fiabilitatea noului autoturism. Si daca vor exista mai multe statii publice de alimentare rapidă !
    • +3 (3 voturi)    
      De ce ar cumpara-o? (Joi, 11 martie 2021, 16:09)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Laura21

      De ce ar lua o masina electrica de 10k euro care nu il poate duce in concediu pe cumparatorul roman fara mari pretentii in loc de un Logan nou la sub 10K euro, care il duce oriunde, are portbagaj mai mare, etc?
      Nu cred ca asta e din pacate segmentul care va sari la electrica Dacia. Cumparatorul obisnuit vrea ieftin si practic, nu se uita la dotari/siguranta prea mult. In momentul in care va afla ca electrica de 10K euro se incarca peste noapte la o priza care deocamdata nu e langa locuinta lui, nu stie daca o gaseste libera sau nu, masina nu il poate duce in concediu la mare cu o incarcare daca sta sa zicem in nordul sau vestul tarii etc. nu cred ca va sari de bucurie sa o cumpere. Nici macar ca a doua masina, doar de oras, ca nu prea are bani de 2 masini.
  • +8 (14 voturi)    
    ... (Joi, 11 martie 2021, 10:03)

    samuraijack [utilizator]

    Ca a doua mașină, folosită preponderent în oraș, mai ales pentru cei care locuiesc în suburbii la casă și pot să o încarce peste noapte când prețul la energie e mic, pare o soluție viabilă la prețul de sub 10000 euro.

    Păcat că e făcută în China, ar fi fost bine ca măcar o parte din bani să se întoarcă în economia locală.
    • +2 (6 voturi)    
      Si pt... (Joi, 11 martie 2021, 11:44)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

      ...cei care locuiesc in oras cred ca este OK. Merg zilnic cam 25 km intre domiciliu si locul de munca. Teoretic ar ajunge autonomia pentru 5 zile. Inca sunt multe locuri de incarcare libere, cel putin in zona in care locuiesc si ma gandesc ca in we as putea sa o incarc (de exemplu la supermarket, cat fac cumparaturile) pentru urmatoarea saptamana. La prima vedere pare interesanta oferta si as merge la un drive test.
      • +4 (8 voturi)    
        Prin anii 70, un englez (Joi, 11 martie 2021, 12:12)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

        care a vizitat Bucurestiul a scris la intoarcerea la Londra ca atunci cand vrei sa urci intr-un mijloc de transport in comun in capitala Romaniei ai impresia ca toata lumea din oras vrea sa faca acelasi lucru in acelasi timp cu tine.
        Acelasi lucru se va intampla si la statiile publice de incarcare a bateriei la masina electrica.
        • 0 (2 voturi)    
          Foarte probabil... (Joi, 11 martie 2021, 14:41)

          Thexy [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          ...dar sper ca va creste exponential si numarul statiilor de incarcare, odata cu numarul masinilor electrice. Pe de alta parte pana la momentul cand majoritatea masinilor vor fi electrice cred ca va mai trece mult timp, posibil sa apara sosele unde incarcarea sa se faca prin inductie de la firele din asfalt, sau masinile sa aiba o autonomie mai mare, sau sa apara masinile cu celule de hidrogen, etc. Daca tot doresti sa o dam in SF-uri.
          Discutia era despre Dacia electrica sa nu o luam pe aratura si sa ajungem iar la rachetele rusesti care sunt mai tari din Univers, asa cum sustineai candva.
  • +7 (17 voturi)    
    Spring (Joi, 11 martie 2021, 10:31)

    Titulescu11 [utilizator]

    Faptul ca in anul 2021 avem posibilitatea sa comandam o masina electrica in tara noastra, poate fi cu certitudine un lucru de laudat.
    Bravo lor!
    Autonomia este suficienta, perfecta pentru persoanele care fac naveta maxim 30-40 km/zi. Si daca tinem cont de cei 10000 euro din program, pretul final poate fi mai redus decat al unei biciclete profesionale.
    • +6 (10 voturi)    
      rabla (Joi, 11 martie 2021, 11:49)

      MPavel [utilizator] i-a raspuns lui Titulescu11

      Asta cu 10000 de euro nu cred ca o sa mai tina mult. Cu cat o sa cumpere mai multi masini electrice cu atat o sa scada statul reducerea.
      • +2 (6 voturi)    
        10k nu da nici Franta (Joi, 11 martie 2021, 13:19)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui MPavel

        au lasat subventia la 4k euro si e doar pana in primavara lui 2022, ori francezii sunt fanatici cu go green-ul. Pana acum la noi a mers treaba cu 10k euro, ca se vindeau putine unitati. Daca Dacia va fi 10k + 10k de la stat, probabil ca va fi pe perioada limitata, asa cum zici.
      • 0 (4 voturi)    
        Asa este (Joi, 11 martie 2021, 13:32)

        Titulescu11 [utilizator] i-a raspuns lui MPavel

        La fel gandesc si eu.
        Urmatoarea masina pe care o voi cumpara va fi, fara doar si poate, una electrica.
        Zic ca, poate ar trebui sa ne gandim din ce in ce mai serios la viitorul in care vor creste copiii nostri, si poate, deciziile luate de catre noi le vor asigura un trai mai bun. Din pacate, ``bombardierii`` sunt din ce in ce mai multi, o specie care se inmulteste exponential, deci cu greu as vedea unul de acest gen renuntand la septarul sau pe care-l alimenteaza in ziua de duminica cu 50 de lei, pentru a trece la una electrica fara prestanta bombardieristica.
  • +5 (19 voturi)    
    am o singura problema majora (Joi, 11 martie 2021, 10:33)

    hanu [utilizator]

    cu aceasta "dacie", si anume faptul ca e facuta in china. Nu am invatat chiar nimic din ultimul an?? Atat suntem de prosti si de lacomi??
    • +2 (16 voturi)    
      True that! (Joi, 11 martie 2021, 10:55)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Macar sa le fi facut in Vietnam, Bangladesh sau Laos. Dar nu, trebuie neaparat sa dam bani chinezilor.

      Nu se mai gaseste forta de munca slaba si prost-platita nicaieri altundeva?
      • +3 (5 voturi)    
        nu este vorba de (Joi, 11 martie 2021, 13:19)

        dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui RedGuard

        forta de munca. Ci de supply-ul de materie prima pentru baterii sau baterii de-a gata.
        Xi a negociat in interesul Chinei atunci cand i-a promis lui Macron baterii ieftine pentru Renault, in acest fel a reusit sa aduca marca Dacia in China dar si sa puna multe alte conditii ca sa deschida drumul Chinei in UE.
  • +3 (9 voturi)    
    In China costa intre 8,000 - 9.300 euro (Joi, 11 martie 2021, 11:35)

    Ahha [utilizator]

    Deci aici e fix dublu. Pai la pret dublu ar merita sa fie produsa aici in Romania, ca marja de profit sigur ar fi cam aceiasi. Iar din China sa aduca doar bateria. In plus Dacia e marca romaneasca, de ce n-au deschis a 2-a uzina Dacia in Romania? De ce in Maroc, inafara UE?
    • 0 (2 voturi)    
      Pretul... (Joi, 11 martie 2021, 12:23)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

      ...este mai mare pentru ca ce vanduta in UE are alte dotari (in principal pe partea de securitate). Pe de alta parte, sa fim realisti: Dacia este firma frantuzeasca de ceva timp, de cand au cumparat-o cei de la Renault.
      • -1 (1 vot)    
        chiar si asa (Joi, 11 martie 2021, 15:51)

        Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

        ramforsarile caroseriei, echipamentele si dotarile suplimentare pentru Europa nu pot dubla pretul masinii, adica nu pot costa cat inca o masina de China. Modelul e recent lansat in 2019 si e pe o platforma relativ noua, CMF-A, deci nu cred ca are nevoie de prea multe ramforsari in plus.
    • +2 (4 voturi)    
      bateriile EV ieftine (Joi, 11 martie 2021, 13:24)

      dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

      nu sunt pentru oricine. Sunt date de China intotdeauna cu o serie de conditii.
      Cu alte cuvinte, pretul bateriilor pentru EV a fost coborat artificial de catre China pentru a fi tranzactionate in schimbul influentei politice.
      Veti vedea o serie de producatori auto cu traditie iesind complet de pe piata deoarece n-au avut acces la aceste baterii ieftine, asta castiga cei care au batut palma cu Xi, raman pe piata dar cedeaza control Chinei.
    • 0 (2 voturi)    
      si acolo e dupa reduceri (Joi, 11 martie 2021, 21:44)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

      nu e pretul de productie
  • +6 (12 voturi)    
    Dar, intrebarea este: (Joi, 11 martie 2021, 11:42)

    JustinCase [utilizator]

    Pot sa o trec pe GPL?
    • 0 (2 voturi)    
      nope (Vineri, 12 martie 2021, 16:59)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      are optiune doar de CNG.
  • -1 (7 voturi)    
    Unde o incarci? (Joi, 11 martie 2021, 12:40)

    RDU2 [utilizator]

    Intrebarea cheie e unde o incarci. Daca se vrea o masina pentru marea masa a populatiei, o sa avem zeci de fire de prelungitor atarnand de la geamurile blocurilor pana in masini... Sau cum se va rezolva problema incarcarii a (sa zicem doar) 10 masini / scara de bloc? In fiecare noapte, ca la ce autonomie are, nu vad cum ai putea sa o incarci mai rar.
    Pana cand nu exista in lume o infrastructura de incarcare EV care sa ofere incarcare full in 5 - 10 min maxim si statii de incarcare la distanta mai mica decat autonomia medie a masinilor, nu puitem vorbi de masini EV de "volum" pentru marea masa a populatiei.
    Nu vad alt public tinta pentru Dacia, avand in vedere lipsa dotarilor, a sigurantei si confortului si a specificatiilor reduse. Poate doar flotele de agenti de vanzari ale diverselor companii care poate isi for face propriile statii de incarcare la sediu. Cam atat.
  • 0 (4 voturi)    
    45 CP? Limitator de viteza? (Joi, 11 martie 2021, 13:00)

    Alui [utilizator]

    Adica frane?!?
  • +2 (4 voturi)    
    N-ar fi mai ok (Joi, 11 martie 2021, 15:54)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    ca această mașină să fie produsă în România sau în oricare altă țară din EU? Fie și cu o scumpire de 1000-2000 de euro. Nu de alta dar în 20 de ani economia EU o va da în "diabet" de tip 2.
    • 0 (2 voturi)    
      E exact aceeasi masina produsa pt China (Joi, 11 martie 2021, 21:54)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

      intrucat nu stiu cate or sa vanda , nu are sens sa schimbe integral fabrica de aici. Plus ca inca nu au muncitori vag calificati pe partea electrica.
      Si modele consacrate se muta in alta fabrica cand se schimba generatia. Tine de volumele care se vand din modele produse in fabrica respectiva si atunci merita retehnologizata.
  • -1 (3 voturi)    
    bev, bev, bev (Sâmbătă, 13 martie 2021, 9:07)

    bufnitaroz [utilizator]

    1. TCO - net superior BEV in 2021 oricarei ICE noi.
    2. Ideea este sa scoti poluarea din intersectiile oraselor, CE sa fie la sute de km de orase, fie ele si termocentrale
    3. Studiile reale, nu cele platite de petrolisti, demonstreaza clar ca intreg circuitul ICE de la extragerea titeiului, transport, rafinare, constructie auto ,exploatare si reciclare este mult mai poluant decat extragerea Li, rafinare, constructie, exploatare si reciclare a unei BEV.
    4. De acord ca nu avem infrastructura, ai nevoie de casa cu garaj
    5. Nu este pentru peble BEV-ul, inca...5 ani probabil.
    6. Sunt asa de prosti chinezii ca au inlocuit flotele de autobuze si taxiuri diesel in Shenzen: 16.000 de autobuze si 20.000 de taxiuri. Shenzen respira, te invit in Bucuresti vara...
    7. In sfarsit avem chiar si model de afacere care functioneaza in toate tarile civilizate pe reciclarea bateriilor - usor subventionate initial dar sa nu uitam ca si mineritul este subventionat in toata lumea.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by