Volkswagen dorește ca „gigafabricile” sale de baterii să concureze cu Tesla / România nu este luată în calcul pentru a treia fabrică

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 15 martie 2021, 20:05 Economie | Auto


Volkswagen ID.3
Foto: Adrian Mitrea
Gigantul auto Volkswagen a dezvăluit luni o nouă fațetă a ambițiilor sale electrice, formată din șase fabrici de baterii și mii de stații de încărcare care urmează să fie înființate în Europa, în încercarea de a depăși Tesla pe această piață crucială, potrivit AFP.

Producătorul german, care dorește să devină lider mondial în mașinile electrice, intenționează să deschidă „până la șase” fabrici gigant de baterii până în 2030.

Și pentru a conduce acasă, șeful Volkswagen Herbert Diess nu ezită să-și însușească termenul de „gigafactory” popularizat de fondatorul Tesla Elon Musk pentru care Diess nu-și ascunde admirația.

Mai multe proiecte sunt deja în derulare: împreună cu partenerul său Northvolt din Suedia, grupul german urmează să deschidă în 2023 o uzină pentru baterii „premium”, utilizate în modele high-end, spre deosebire de cele standardizate pentru alte modele.

Northvolt a obținut, în acest context, o comandă de 14 miliarde de dolari de la Volkswagen, care va crește, de asemenea, participația la capitalul companiei, cu 20% în prezent.

O a doua fabrică va fi deschisă în 2025 pe un teren al grupului Volkswagen din Germania, în Salzgitter (nord-vest). Producătorul cu 12 mărci va fi singurul care va opera aici, deoarece intenționează să răscumpere acțiunile deținute de Northvolt în asocierea mixtă creată în 2019.

A treia „fabrică” se va deschide „în Spania, Portugalia sau Franța” până în 2026, potrivit lui Thomas Schmall, director tehnic al grupului, înainte de alta în Europa de Est, „în Cehia, Polonia sau Slovacia” în 2027.

Electricul "este singura soluție pentru a reduce rapid emisiile cauzate de mobilitate", a spus Diess în introducerea unei conferințe intitulată „Power Day” - o altă aluzie la șeful Tesla.

Pionierul american își fabrică în prezent celulele bateriei la diverși furnizori (Panasonic, LG, CATL), dar a anunțat în 2020 că vrea să înceapă să producă propriile sale baterii.

Tesla urmărește o capacitate totală de 100 GWh în 2022 și 3 TWh în 2030. „Gigafabrica” sa, care este în prezent în construcție în Germania, ar putea furniza până la 250 GWh și ar putea deveni, potrivit lui Musk, „cea mai mare fabrică de baterii din lume".

Confruntată cu legislația europeană mai restrictivă privind emisiile de CO2, ponderea mașinilor pur electrice în vânzările Volkswagen „se va dubla la aproape 60%” în mai puțin de 10 ani.

Principalul brand VW dorește să obțină până în 2030 o cotă de 70% în Europa și 50% în Statele Unite și China și intenționează să lanseze cel puțin un nou model pe an pe această nișă.

Primul, ID.3, este de așteptat să depășească vânzările Renault Zoé și Tesla Model 3 în 2021.

„Capacitățile bateriilor trebuie să crească în paralel”, a spus Diess, deoarece producția chineză domină piața.

În total, grupul investește peste 30 de miliarde de euro în mai mulți ani în această vastă schimbare electrică, considerată de analiști ca fiind una dintre cele mai ambițioase din sector.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9566 vizualizari

  • -16 (26 voturi)    
    Nu pariez un leu tramvai pe papagalii astia teuton (Luni, 15 martie 2021, 20:53)

    newlook [utilizator]

    Nu pariez un leu tramvai pe papagalii astia teutoni.
    Europa e atat de inapoiata tehnologic (iata, spre exemplu, vaccinurile)...SI pentru ca papagalii teutoni sunt la conducere. Mentalitati de stapan-sluga, arianism psihopat si stagnat pentru dezvoltare.
    Ei, saracii nu sunt in stare sa produca marsti chirurgicale...da' fac planuri sa fie no 1 mondial la masini electrice. Hahaha, chiar in domeniul unde Tesla are 2 decenii de avans tehnologic, daca iti poti imagina ambatzul VW, hahaha.
    • +17 (25 voturi)    
      innapoiata tehnologic!? (Luni, 15 martie 2021, 21:27)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      mai, dar in Europa, daca includem si UK, se face f f multa cercetare. Chiar si fara UK. Ca nu o vezi tu direct, e altceva.
      De ex vaccinurile urgente pt Ebola au fost obtinute cu granturi europene. Primul vaccin, btw, Pfizer-BIONTECH - care e nemteasca si a primit si ea granturi de la UE. Si altele au primit granturi, pt vaccinuri. Tot in medicina, btw, concernele farma fac cercetare de varf si au facilitati avansate prin Europa. Phillipps si Siemens, cele cu device-uri medicale, tot din Europa sunt. Am zis doar de medicale, dar si in alte domenii Europa e totusi in topuri.
      Ce e diferit in UE e ca e mai birocratica si prin asta e cumva mai lenta, dar nu e musai mai innapoiata tehnologic. Aaa, daca te raportezi la anumite domenii specifice, poate, dar chiar si in IT de cativa ani e o efervesecenta in UE, au venit si vin investitii masive de zeci de miliarde dolari/euro pt tot felul de domenii interesante.
      Basca, asa "innapoiat" cum e el, in acest moment , UE e cel mai bun loc de trait pe planeta, inclusiv la scara istoriei cunoscute. Nu e nici agresivitatea din USA, nici concurenta teribila din tarile asiatice pt orice, nici sociopatia japoneza. E fix cam ce trebuie. Putin capitalism, putin socialism, mixate in diverse combinatii nationale si cumva supra-reglementate de la Bxl.

      PS: chiar si la auto, pana acum, din slabele cunostintele, auto de top au fost si sunt....europene. de la Mercedes, BMW, pana la Ferrari, Lamborghini, etc.. supriza. Europene.
      • -3 (11 voturi)    
        ai un pretzel de la Merkel (Luni, 15 martie 2021, 23:32)

        dm602s3 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        pentru ca incerci sa speli imaginea UE, acum cand a fost pusa la vanzare de catre germani.
        BMW si VAG, daca erau responsabili, acum erau la a doua sau a treia generatie de baterii concept propriu. Dar ei n-au facut nimic in acest sens in ultimul deceniu, doar au montat biturbo pe diesel-uri si abia acum se pregatesc sa isi fabrice primele baterii.
        Spre comparatie, in Japonia, modelul Leaf a intrat in productie in 2010, o masina pe hidrogen, reprezentand un salt tehnologic important, a fost lansata pe piata in 2014 iar anul trecut o noua generatie de celule de combustie pe hidrogen, cost-effective, a fost introdusa pe piata.
        A fost salt tehnologic si in domeniul bateriilor dar nici in acest caz inovatia nu a fost pe teritoriul UE, din pacate.
      • -7 (13 voturi)    
        Chiar ... "slabe cunostinte" (Marţi, 16 martie 2021, 0:18)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        '...chiar si la auto, pana acum, din slabele cunostintele, auto de top au fost si sunt....europene. de la Mercedes, BMW, pana la Ferrari, Lamborghini, etc.. supriza. Europene."

        -------------------------------------------------

        Chiar ... "slabe cunostinte". Multa limitare geografica...broasca de fantana nu poate sti ce-i marea.

        PS: Ferrari si Lamborghini sunt in alta clasa...si au ceva tehnologie incorporata PENTRU CA NU sunt facute/acaparate de teutoni. Oricum, sunt in alta clasa.

        Cu teutonii, ramane cum am stabilit. Ioropa stagneaza tehnologic de cateva decenii...intamplator sau nu, de cand teutonii au luat fraiele Ioropii.
        • +10 (10 voturi)    
          Porsche (Marţi, 16 martie 2021, 8:15)

          Soro [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Si despre Porsche ce spui?
          Ce argumentatie de clasa II-a. Cand nu iti place un popor repede il cataloghezi orice ar face. Sa spui si despre Germania ca nu are avans tehnologic atunci cand locuiesti in Romania e "super". Firmele avansate tehnologic din Romania sunt in majoritate fabrici germane.
        • +5 (5 voturi)    
          Clar nu lucrezi în domeniu (Marţi, 16 martie 2021, 10:20)

          TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Dacă ai fi avut tangențe cu domeniul ți-ai fi dat seama că nu mai există: Europa, America, Asia, India. În companiile mari se lucrează cu oameni din toate continentele/țările posibile. Chiar dacă lucrezi cu cineva din SUA, sunt 50% șanse ca acea persoană să nu fie născută acolo. Străinii sunt majoritari asiatici sau indieni, dar nu e exclus să întâlnești vreun neamț sau francez mutat în SUA. Nu mai vorbesc de români.

          Așa că las-o mai moale cu europenii, americanii, teutonii sau mai știu eu ce. În companiile mari, dacă ai fi început vreo "revoluție" din asta ți s-ar fi atras atenția o singură dată și apoi ți s-ar fi desfăcut contractul de muncă. E doar gândire de om primitiv, care crede că globalizarea e doar un cuvânt.
  • -8 (10 voturi)    
    România nu-i luată în calcul pt fabrici (Luni, 15 martie 2021, 22:57)

    di livio [utilizator]

    va fi luată în calcul cînd trăbă aruncate miliardele de baterii uzate, aici va fi groapa de gunoi...ca pt gunoaiele lu macaronari
  • 0 (10 voturi)    
    Istoric vorbind... (Marţi, 16 martie 2021, 8:25)

    FortApache [utilizator]

    Nici eu nu as putea sa-mi investesc banii intr-o tara care acum 70-80 de ani mi-a infipt cutitul pe la spate...

    Cam asta e mentalitatea nemtilor fata de romani.

    Nu o sa vedeti investitii strategice nemtesti pe la noi curand :))))
    • +2 (6 voturi)    
      Au dreptate (Marţi, 16 martie 2021, 8:42)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Și nu au dreptate?
      Am celebrat zeci de ani 23 august când ar fi trebuit să fie o zi a rușinii naționale, când ne-am trădat aliații.
      • +2 (4 voturi)    
        nu e chiar asa (Marţi, 16 martie 2021, 11:50)

        hcoanda [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        De pactul Ribentrop Molotov semnat pe 23 August 1939 ai auzit, in urma caruia Romania a pierdut Basarabia?
        Cine a infipt cutitul in spatele cui?
        • +1 (3 voturi)    
          23 Nov 1940 (Marţi, 16 martie 2021, 12:40)

          fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

          La 23 August 1939 Romania si Germania NU erau aliati asa ca nu aveau cum sa infiga nimic.
          Romania s-a aliat cu Germania la 23 Nov 1940 si i-a tradat la 23 Aug 1944.
  • +2 (6 voturi)    
    Romania nu-i luata in calcul pentru fabvrici de ba (Marţi, 16 martie 2021, 9:00)

    Azra [utilizator]

    Sa nu ne impacientam, e chiar foarte bine. Tehnologiile de productie sunt, practic, la inceputul unei ere noi in fabricarea masinilor electrice; aceste fabrici folosesc niste materiale extrem de poluante pentru mediu. Sa le faca la inceput la ei acolo si sa se confrunte ei cu problemele si cu rezolvarea lor , la amploarea pe care o vor cunoaste; o sa ajungem sa ne roage apoi sa le primim la noi, dar, o sa avem timp sa mai vedem atunci.
  • +2 (2 voturi)    
    europa (Marţi, 16 martie 2021, 9:55)

    savatuf [utilizator]

    implicit germania are ca strategie abordarea de tehnologii bazate pe hidrogen...citi documentele , si la noi se preconizeaza cam aceiasi stratgie , noul minister al energiei are infiintata o intraga directie ...pt hidrogen.
  • +2 (2 voturi)    
    romania (Marţi, 16 martie 2021, 10:05)

    gicutotala [utilizator]

    ar trebui să meargă pe hidrogen
    atât pt electricitate și pe celule de combustie
    pe baterii am pierdut startul
  • +1 (5 voturi)    
    de ce ar veni la noi? (Marţi, 16 martie 2021, 10:09)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    n-avem autostrazi n-avem trenuri n-avem nimic. Singura solutie e sa vina investitorii langa granita sa fie aproape de Ungaria care e alta lume.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by