Înmatriculările de mașini noi au fost în primele două luni cu 22% mai mici în UE, în condițiile în care câteva țări sunt în lockdown și epidemia este foarte prezentă în multe dintre țările Uniunii. În câteva țări scăderile au fost de peste 40% și în doar trei state declinul a fost de sub 10%. Nu trebuie să uităm faptul că aceste cifre au rezultat din compararea primelor două luni ale acestui an cu primele două din 2020, ultimele luni normale dinaintea pandemiei.

MasiniFoto: Oleksii Nykonchuk, Dreamstime.com

Datele ACEA arată că s-au înmatriculat în primele două luni aproape 1,5 milioane de mașini noi, cu peste 400.000 mai puține decât acum un an. Cele mai mari scăderi au fost în Portugalia (-47%), în Lituania (-46%) și în Spania (-44%), în timp ce în România scăderea a fost de 39,5%.

Doar trei țări au avut scăderi mici, de sub 10%: Ungaria, Estonia și Finlanda.

La capitolul mărci, cele mai mari cote de piață le au Volkswagen (11,2%), Peugeot (8%), Toyota (6,3%), Renault (6,2%) și Skoda (5,8%). Dacia a avut 3,5%, în creștere față de 3,1% în primele două luni din 2020.

Două mărci au scăzut cel mai puțin: Porsche și Jeep (cu -7%), dar au fost și mărci pe plus: Volvo (avans de 3%) și smart (+126%). Creștere a fost și la marca de super-nișă Alpine (+57%, până la un total de 154 de unități).

Mărci cu scăderi în intervalul 10-15%: Dacia, BMW, Mini, Toyota, Peugeot.

Mărci cu scăderi severe, de peste 40%: Mitsubishi, Honda, DS, Alfa Romeo, Lada, Jaguar.