Așadar, Ford a spus că din martie 2022 nu va mai produce mașinile de clasă medie Mondeo la fabrica din Valencia, iar motivația principală ține de faptul că au scăzut mult vânzările în acest segment, iar oamenii preferă SUV-urile care au ajuns să reprezinte 39% din vânzările Ford Europa. Două dintre SUV-uri sunt produse la Craiova: Puma și EcoSport.
Cum au evoluat vânzările Mondeo în Europa
1997: 322.716
2001: 286.794
2006: 131.749
2009: 117.565
2013: 50.180
2016: 70.900
2019: 39.555
2020: 21.222
În primii ani modelul a avut mare succes în rândul clienților business, dar vânzările au scăzut după ce au apărut mai multe modele concurente în piață și mai ales după ce SUV-urile au devenit principalul segment (care acum are peste 40% din piața mașinilor noi în Europa).
Ca urmare a acestor schimbări în preferințele clienților, Ford va elimina treptat modelul Mondeo la sfârșitul lunii martie a anului viitor. Celelalte vehicule mari crossover și multifuncționale ale Ford - Ford Galaxy cu șapte locuri și Ford S-MAX - vor continua să fie produse, versiuni hibride complete ale ambelor fiind lansate recent.
Lansat în 1993, Mondeo a fost primul autovehicul Ford considerat o mașină “globală”, menită să consolideze gama de modele Ford din întreaga lume. De la lansarea sa în Europa, unde a înlocuit Ford Sierra, vânzările Mondeo au ajuns până în prezent la aproximativ cinci milioane de unități.
Mondeo Vignale e 41 mii cu TVA fara reduceri. Gama incepe la 28600, cu Rabla chiar 22900 varianta Trend, hibrid neincarcabil.
Totusi Kuga incepe cu Rabla la 21350. Si chiar daca e un pic mai scurt pare mai masiv.