Dacia a lansat pe 20 martie precomenzile pentru primul său model electric, Spring, și spune că aproape 6.000 de români s-au înscris pentru a cumpăra mașina. Primii clienți vor primi mașinile în septembrie, dar alții le-ar putea vedea abia în primele luni din 2022, fiindcă situația este foarte volatilă din cauza pandemiei și a crizei semiconductorilor.

Dacia SpringFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Dacia a deschis pe 20 martie precomenzile online pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la prețul de 18.100 euro (TVA inclus). Livrările sunt programate pentru luna septembrie. Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 euro (TVA inclus).

România a fost în ”primul val” de lansare alături de Franța, Spania, Italia și Germania, dar primii clienți își vor vedea mașinile peste 6 luni și alți le-ar putea avea peste 10-11 luni. În general constructorii auto anunță prețurile mașinilor cu 2-4 luni înainte ca acestea să ajungă la clienți, dar Spring, produsă în China, este un caz special.

Mihai Bordeanu, director general Dacia spune că este ”un context foarte volatil” și nu se poate ști când vor ajunge din China toate mașinile. ”Viața nu se termină pe 31 decembrie 2021, vom putea livra și în 2022. Unii o vor putea primi în ianuarie, în februarie sau în martie. Există o posibilitate”, spune Bordeanu.

În România precomanda a fost condiționată de plata a 99 de euro. Prin program Rabla prețul mașinii ajunge la sub 9.500 euro.

Pe site-ul Dacia autonomia lui Spring este trecută ca fiind 305 km, cu mențiunea: ”305 km în ciclu WLTP urban, 230 km în ciclu WLTP mixt”. Probabil că autonomia în condiții reale de trafic va fi undeva pe la 120 - 180 km, cu mențiunea că valoarea minimă va fi atinsă când afară este foarte frig.

Oficialul Dacia a mai spus că nu se știe cât va putea produce fabrica din China, dată fiind această perioadă de nesiguranță în care scenariile se schimbă des. El nu a spus care este cota alocată României.

Planul este ca Spring să ajungă mai întâi la companii de ”car sharing” și grupul Renault discută în Europa cu astfel de companii pentru ca mașinile Spring să ajungă pe șosele la vară în flotele de ”car sharing”. Astfel de discuții s-au purtat și în România, dar fără rezultat concret.

Din cauza pandemiei, spune Mihai Bordeanu, nu se mai poate prezice cu mult timp înainte ce se va întâmpla la capitolul producție, mai ales că a apărut și criza semiconductorilor auto care se va rezolva probabil în a doua parte a anului.

”Planificare de producție cum se face astăzi nu s-a mai făcut demult”, spune directorul general.

Întrebat dacă Spring va genera profit pentru Dacia sau a fost lansată doar pentru ca marca să atingă ținta de emisii, Bordeanu a spus că scopul oricărei companii este să obțină profit.