Dacia spune că are 6.000 de precomenzi din România pentru mașina electrică Spring. Primele vor sosi în septembrie, unele ar putea ajunge abia în 2022

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 26 martie 2021, 14:37 Economie | Auto


Dacia Spring
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Dacia a lansat pe 20 martie precomenzile pentru primul său model electric, Spring, și spune că aproape 6.000 de români s-au înscris pentru a cumpăra mașina. Primii clienți vor primi mașinile în septembrie, dar alții le-ar putea vedea abia în primele luni din 2022, fiindcă situația este foarte volatilă din cauza pandemiei și a crizei semiconductorilor.

Dacia a deschis pe 20 martie precomenzile online pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la prețul de 18.100 euro (TVA inclus). Livrările sunt programate pentru luna septembrie. Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 euro (TVA inclus).

România a fost în ”primul val” de lansare alături de Franța, Spania, Italia și Germania, dar primii clienți își vor vedea mașinile peste 6 luni și alți le-ar putea avea peste 10-11 luni. În general constructorii auto anunță prețurile mașinilor cu 2-4 luni înainte ca acestea să ajungă la clienți, dar Spring, produsă în China, este un caz special.

Mihai Bordeanu, director general Dacia spune că este ”un context foarte volatil” și nu se poate ști când vor ajunge din China toate mașinile. ”Viața nu se termină pe 31 decembrie 2021, vom putea livra și în 2022. Unii o vor putea primi în ianuarie, în februarie sau în martie. Există o posibilitate”, spune Bordeanu.

În România precomanda a fost condiționată de plata a 99 de euro. Prin program Rabla prețul mașinii ajunge la sub 9.500 euro.

Pe site-ul Dacia autonomia lui Spring este trecută ca fiind 305 km, cu mențiunea: ”305 km în ciclu WLTP urban, 230 km în ciclu WLTP mixt”. Probabil că autonomia în condiții reale de trafic va fi undeva pe la 120 - 180 km, cu mențiunea că valoarea minimă va fi atinsă când afară este foarte frig.

Oficialul Dacia a mai spus că nu se știe cât va putea produce fabrica din China, dată fiind această perioadă de nesiguranță în care scenariile se schimbă des. El nu a spus care este cota alocată României.

Planul este ca Spring să ajungă mai întâi la companii de ”car sharing” și grupul Renault discută în Europa cu astfel de companii pentru ca mașinile Spring să ajungă pe șosele la vară în flotele de ”car sharing”. Astfel de discuții s-au purtat și în România, dar fără rezultat concret.

Din cauza pandemiei, spune Mihai Bordeanu, nu se mai poate prezice cu mult timp înainte ce se va întâmpla la capitolul producție, mai ales că a apărut și criza semiconductorilor auto care se va rezolva probabil în a doua parte a anului.

”Planificare de producție cum se face astăzi nu s-a mai făcut demult”, spune directorul general.

Întrebat dacă Spring va genera profit pentru Dacia sau a fost lansată doar pentru ca marca să atingă ținta de emisii, Bordeanu a spus că scopul oricărei companii este să obțină profit.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11932 vizualizari

  • -9 (19 voturi)    
    n-are nici manere la usi, urata cu spume (Vineri, 26 martie 2021, 14:41)

    Kivek [utilizator]

    oricum programul ala cu masini electrice a statului e de fapt o subventie ascunsa pt Dacia
    • +1 (9 voturi)    
      ! (Vineri, 26 martie 2021, 15:36)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Da man, cum ai descoperit tu apa calda :)) Subventii sunt in TOATA Europa!
      • 0 (0 voturi)    
        Si le dau de cativa ani (Sâmbătă, 27 martie 2021, 17:23)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Ca poate, poate, face si Dacia o electrica.
  • +10 (14 voturi)    
    ! (Vineri, 26 martie 2021, 14:53)

    tudorr [utilizator]

    Frumos, dar mai frumos era daca se faceau in Europa, nu sa hraniti China!
  • +7 (13 voturi)    
    Made in China (Vineri, 26 martie 2021, 15:11)

    tkd [utilizator]

    Renault baga producatorii auto chinezi inEuropa sub marca Dacia
    Renault nu este capabil sa faca o masina electrica accesibila in Europa pt ca nu este in stare
    • +3 (3 voturi)    
      mda (Vineri, 26 martie 2021, 16:57)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      nu isi permite sa il promoveze sub propria sigla. Daca vor aparea probleme... e Dacia domne ce te asteptai. Nu zic ca nu e bine sa fie o masina elecrica sub sigla dacia, dar ce are daca e fabricat in Romania?
      AAAAA produc in aceeasi fabrica cu partenerul din piata chineza?! ok am inteles... deci dealul e cu partenerul chinez sa fabrice un anumit numar.
  • -14 (16 voturi)    
    sa-i schimbe numele (Vineri, 26 martie 2021, 15:40)

    dm602s3 [utilizator]

    Dacia si-a castigat reputatia multumita efortului depus de muncitorii romani, in special pe liniile de asamblat motoare, unde calitatea produsului este conditionata de atentia si precizia muncitorilor.
    Acum se folosesc de imaginea de brand low cost dar cu fiabilitate ridicata pentru a vinde niste produse complet diferite.
    Unde este respectul fata de romani? Dacia este nume istoric si ar trebui folosit atunci cand exista legatura cu regiunea istorica. Modelul Spring nu are nimic in comun cu Dacia, ar putea sa-l vanda sub brandul Renault sau Han sau ce vor ei, mai putin Dacia.
    • +6 (6 voturi)    
      da asa e (Vineri, 26 martie 2021, 17:00)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

      Multa munca au dus romanii astia cu aceeasi carapace la masina timp de zeci de ani! acelasi motor... terminati cu nationalismu asta ca daca nu venea Renault se inchidea fabrica de mult. ARO unde e? Mai erau niste masini prin fosta iugoslavie Yogo facut de fiat, lada de fiat prin URSS s-a ales prafu, mai era una prin polonia...
  • +1 (1 vot)    
    Dacia via Suez (Vineri, 26 martie 2021, 18:59)

    irys [utilizator]

    Renault trebuia să țină pasul cu ceilalți mari producători
    în domeniul autoturismelor (autovehiculelor) electrice
    și a luat-o pe scurtătura cea mai scurtă
    China
    (cel mai mare producător și cea mai piață autoelectrice;
    Shenzen - peste 12 mil. locuitori - are întregul transport public electric/ficat, inclusiv serviciul de taximetrie).
    • 0 (0 voturi)    
      francezul e dator chinezului pentru salvate Airbus (Sâmbătă, 27 martie 2021, 0:50)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui irys

      daca nu era Dacia ar fi fost o alta marca franceza, doar ca Dacia “e romaneasca” si ne incinge spiretele un pic. nu as crede ca Peugeot ori Citroen au ignorat piata chineza, pur si simplu nu ne intereseaza!
  • 0 (2 voturi)    
    lasati textele patriotice (Sâmbătă, 27 martie 2021, 0:45)

    mbembe [utilizator]

    acum 15 ani tot din pur patriotism europenii se bucurau ca Airbus este scos din mocirla in care era datorita concurentilor americani. salvatorul a fost statul chinez care a cumparat sute de avioane europene in schimbul deschiderii pietei europene pentru chinezi!
    Patriotii europeni si cei romani au dat navala sa cumpere produse Huawei falimentand zeci de companii europene.
    Acum europenii iarasi sunt bagati in mocirla de americani si sunt obligati sa renunte la produsele chinezesti si in special Huawei... ce fac cei care si-au salvat Airbusulu, adica francezii? dau chinezilir sa produca Dacia... mai bine zis le dau chinezilor piata auto-electrica... oricum, Dacia numai in inima unor patrioti e produs romanesc, in rest se produce in america latina, turcia, africa, rusia... de ce nu se poate produce si in China? ce este produs in Romania/UE este un procent infim fata de ce este vandut pe piata... ori credeti ca toate “daciile romanesti” sunt produse in Romania?
    Somn usor romane, esti mic, pentru tine decide America, Franta, Germania, Rusia, China! Femeile ti le “multumesc” bosorogii italieni sau arabi tu nu ai decat sa ridici valuri de indignare pe forumuri si sa te bucuri de un covrig aruncat de “salvatorii si prietenii” nostri!
    Si sa cumparam produse chinezesti & europene ingropand tot ce a mai ramas romanesc, ca esti invatat sa cumperi de la Dragonu Rosu, gigantu Huawei, acum vei avea si Dacie chinezeasca pe care o vei lauda pana la o noua comanda: afara cu Dacia chinezeasca... si vei trece la alta chinezarie nagata pe gat de francezi! Liber la minusuri, aici ai tot dreptul! (si ultimul)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by