Xiaomi, compania chineză celebră pentru smartphone-uri și trotinete electrice, vrea să investească 10 miliarde dolari în următorul deceniu pentru a deveni un jucător important pe piața mașinilor electrice. Compania se va alia cu producători auto importanți, precum Great Wall. Pe piața mașinilor electrice vor fi în anii următori lansate multe modele electrice cu prețuri între 15.000 și 20.000 euro care pot fi cumpărate și cu sub 10.000 de euro în țări ce aplică subvenții mari.

XiaomiFoto: Manuel Esteban, Dreamstime.com

Bloomberg citează documente depuse de Xiaomi care a creat o divizie auto, va investi inițial 1,5 miliarde dolari și apoi planul este ca în cel mult zece ani să investească 10 miliarde dolari pentru a-și dezvolta brand-ul de mașini.

Compania va pune 60% din sumă și va căuta alte surse pentru restul banilor.

Tot mai multe companii tech vor să lanseze mașini, exemple celebre fiind Huawei și Baidu, ca să nu mai spunem de Apple. Piața mașinilor electrice va crește în anii următori și, pentru că bateriile se vor ieftini, vor apărea tot mai multe modele cu prețuri de sub 20.000 de euro care, după aplicarea subvențiilor, vor putea fi cumpărate cu sub 10.000 de euro.

Xiaomi este cunoscută în România pentru smartphone-uri, trotinete electrice, ceasuri smart, aspiratoare și becuri inteligente, compania având în gamă o mulțime de produse.

Xiaomi speră că intrarea pe segmentul auto o va ajuta să-și diversifice veniturile, mai ales că piața smartphone-urilor se plafonează.

Va exista și un ecosistem, astfel încât mașina să se conecteze foarte ușor cu alte produse Xiaomi.