Ferrari a anunțat că în 2025 va lansa prima sa mașină 100% electrică, după ce mulți ani compania a spus că nu va exista un Ferrari electric. Celebra marcă italiană spune că va lansa trei mașini noi în următoarele luni, iar 2022 va fi un an important fiindcă vine pe piață primul SUV al mărcii, o mașină numită Purosangue.

Ferrari SF90 StradaleFoto: Danciaba, Dreamstime.com

Mulți ani cei de la Ferrari au spus că niciodată nu va exista un SUV în gama mărcii și niciodată o mașină 100% electrică, dar piața s-a schimbat mult și toate mărcile super-premium intră în aceste segmente unde există cerere și unde marja de profit este foarte bună.

John Elkann, șeful companiei, spune că programul de electrificare se va desfășura ”într-un mod foarte disciplinat” și mașina va respecta valorile brand-ului.

Marea problemă pentru Ferrari este că o mașină electrică ar putea să nu aibă succes dacă va fi un compromis: dacă bateria nu este destul de mare, autonomia va fi super-scăzută, mai ales că vorbim de o mașină sport care se conduce la viteze mari.

În 2019, fostul CEO al Ferrari, Louis Camilleri, spunea că prima mașină electrică va fi lansată după 2025 pentru că tehnologia bateriilor trebuie să se îmbunătățească și autonomia nu este unde ar trebui să fie.

Camilleri, care la final de 2019 s-a retras, a fost un personaj controversat pentru că a fost numit în 2018 la șefia unei companii celebre din sectorul auto, fără să aibă experiență în domeniu. El spunea că mulți clienți nu-și închipuie că ar putea exista un Ferrari 100% electric și nu va veni niciodată ziua când întreaga gamă Ferrari să aibă doar mașini full-electrice.

Ferrari a lansat anul trecut prima sa super-mașină hibridă plug-in: SF90 Stradale.

Ferrari și-a văzut și în anul pandemiei vânzările crescând în Europa, la 4.100 de unități, cu 500 mai multe decât în 2019. La finalul anilor '90 Ferrari livra sub 2.000 de mașini/an în Europa, în 2005 a trecut de 2.500, iar în 2018 a trecut bine de 3.000.

Sursa: Automotive News