Criza semiconductorilor se agravează și va fi simțită și în 2022, spune unul dintre cele mai mari grupuri auto

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 5 mai 2021, 11:54 Economie | Auto


Marcile din grupul Stellantis
Foto: Stellantis
Stellantis, grupul auto recent format, care cuprinde mărci precum Fiat, Peugeot și Citroen, spune că în aceste luni criza semiconductorilor se va agrava, iar spre final de an va fi ceva mai bine. Cei de la Stellantis, grup care anul trecut a vândut 6,2 milioane de mașini, spun că efectele crizei procesoarelor se vor vedea și în 2022. Grupul are 23% din piața auto europeană.

Stellantis spune că producția grupului a fost în primele trei luni cu 11% mai mică decât cea preconizată, din cauză că nu au fost suficiente componente din zona semiconductorilor.

Grupul spune că în aceste luni criza microprocesoarelor se adâncește, iar așteptările sunt că va fi ceva mai bine spre final de an. Diferența față de estimările din trecut este că acum sunt așteptate probleme și în 2022. Este clar că acestă criză nu va dispărea subit, spun cei de la Stellantis.

Grupul, care este al șaselea din lume la producția auto, a construit 1.57 milioane mașini în primele trei luni din acest an, cu 190.000 mai puțin decât ar fi construit dacă nu ar fi fost probleme cu aceste mici componente. Veniturile au crescut cu 14%, spre 37 miliarde euro.

Grupul a avut în primul trimestru 23,6% din piața europeană a mașinilor noi, fiind depășit doar de Volkswagen. Cele mai importante mărci și cota lor de piață sunt, după cum urmează: Peugeot (7,6%), Fiat (4,8%), Citroen (4,6%), Opel (4,1%), Jeep (1,3%), Lancia (0,5%), DS (0,4%) și Alfa Romeo (0,2%).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2604 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 5 mai 2021, 13:17)

    cartograful [utilizator]

    interesant ca preponderent industria auto se plange de criza semiconductorilor...
    • +1 (1 vot)    
      Nu-i chiar asa surpriza (Miercuri, 5 mai 2021, 14:23)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      E inca un exemplu de cum acelasi lucru poate fi bun cand il face unul si rau cand il face toata lumea.

      Industria auto nu merge in general pe ultima generatie de tehnologie, ci generatii mai vechi pentru ca a) sunt mai ieftine b) nu au nevoie de performanta si c) e mai simplu pentru service-uri daca toate masinile dintr-un model 2020 au aceleasi electronice, indiferent ca au fost produse in 2019 sau in 2021.

      Dar asta i-a lasat expusi: in momentul in care au scazut livrarile anul trecut si si-au anulat comenzile, producatorii de cipuri nu mai aveau nici un motiv sa-si tina deschise liniile de productie vechi. Pe cand s-au trezit producatorii auto ca nu dau faliment era prea tarziu, si fabricile de cipuri dedicate lor erau deja inchise sau modernizate sa produca pe o tehnologie mai noua (si mai banoasa).

      https://arstechnica.com/gadgets/2021/04/chipmaker-says-it-will-ramp-up-production-of-older-28nm-chips/


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by