În primele 4 luni ale acestui an piața mașinilor noi a scăzut cu 14%, dar mărci precum Toyota și Ford au fost pe plus, în timp ce Dacia și Renault au avut scăderi mult peste media pieței, arată datele APIA. Segmentul SUV a ajuns să aibă 45% din piață, iar la combustibil, dieselul a scăzut spre 26%, iar electricele au atins un nou maxim.

Masini in traficFoto: Vlad Ispas | Dreamstime.com

Logan, Duster și Sandero de la Dacia au fost cele mai vândute mașini, fiecare trecând de 1.000 de unități, pe o piață ce a totalizat 27.200 de mașini. Skoda Octavia a fost cea mai vândută mașină a unei mărci străine, în timp ce Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova, a fost pe locul cinci (795 de mașini).

Top 10 a fost completat de mașini care și-au găsit peste 500 de clienți: Hyundai Tucson, Toyota Corolla, Renault Clio, Toyota C-HR și Jeep Compass.

La capitolul mărci, cele mai căutate au fost Dacia, Skoda, Toyota, Ford și Hyundai, iar în top 10 au fost 4 mărci ale căror vânzări au crescut: Toyota, Ford, BMW și Mercedes - Benz. Restul de șase au fost pe minus, cu cele mai mari scăderi la Renault (-41%).

La segmentarea pe clase, SUV-urile au 45% din total, iar clasa C are 26%. Pe categorii de combusibil, piața se împarte astfel: benzină (62%), diesel (26%), hibride și electrice (12%).

Dintre cele 3.100 de mașini catalogate ca având ”tehnologii verzi”, 501 au fost full-electrice și restul hibride. La full - electric cele mai căutate mărci au fost Volkswagen (153 mașini), Peugeot (56), BMW (51), Renault (36) și Hyundai (30).

Puțin peste un sfert dintre mașinile vândute au fost cu tracțiune integrală.

La vehicule comerciale ușoare piața a urcat cu 16%, spre 5.700 de mașini, cele mai căutate mărci fiind Ford, Dacia, Iveco și Mercedes-Benz. Cele mai vândute modele în categorie au fost Dacia Dokker, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter și Ford Transit.