Grupul Renault a fost pus sub acuzare în Franța pentru că ar fi încercat să înșele testele de emisii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 9 iunie 2021, 9:16 Economie | Auto


Sigla Renault
Foto: Renault
​Renault a fost pusă sub acuzare în Franța în scandalul fraudei cunoscute sub numele Dieselgate, relansând în Hexagon o temă care a fost discutată ani de zile și viza și companii precum Peugeot-Citroën, Volkswagen și Fiat-Chrysler. Renault a negat că ar fi comis vreo ilegalitate. Reamintim că Volkswagen a recunoscut în 2015 că a trucat software-ul motoarelor pentru a înşela testele de emisii ale motoarelor diesel în SUA, un scandal care a costat grupul mai mult de 30 de miliarde de euro.

Renault fusese acuzată că a instalat un software pe mașinile diesel pentru a păcăli testele de emisii, iar motoarele vizate sunt Euro 5 (anii 2009-2011) și Euro 6B (anii 2013-2017).

Autoritățile antifraudă spuneau la final de 2016 că la unele modele Renault diferența dintre emisiile din timpul testelor de omologare și cele din traficul normal erau și de peste 300%, iar unii salariați au declarat că astfel de practici au debutat chiar și în anii 90.

Date ulterioare din ancheta lansată în 2017 au arătat că au fost și cazuri în care emisiile mașinilor în condiții de ”laborator” au fost și de 10 ori mai mici decât în condiții normale de condus.

”Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate şi reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înşele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare”, a anunţat grupul într-un comunicat.

Renault trebuie să depună o cauțiune de 20 milioane euro pentru plata în viitor a unor eventuale despăgubiri și va trebui să depună și o garanție bancară de 60 milioane euro pentru cazul în care va fi nevoită să acopere prejudiciile.

Surse: AFP, Reuters








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1776 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    cireasa de pe coliva (Miercuri, 9 iunie 2021, 10:12)

    tkd [utilizator]

    se pare ca asta le trebuia francezilor.....nu de alta dar sunt in urma rau la noile tehnologii...sa nu mai spun si calitatea oamenilor din companie....mai ales ca acum au renuntat ff mult la firmele prestatare
  • 0 (2 voturi)    
    hai sa fim seriosi, (Miercuri, 9 iunie 2021, 10:26)

    bancher [utilizator]

    toti au trucat testele de emisii la diesel...doar ca nu au fost toti prinsi. Ieri a fost Volkswagen, azi Renault, maine cine urmeaza??
  • +2 (4 voturi)    
    Problema este la [dobitocii de la] Bruxelles (Miercuri, 9 iunie 2021, 12:04)

    CezarN [utilizator]

    Niste birocrati semidocti care cred ca simpla enuntare a unei obligatii (emisii mai mici de ... g/100 Km) va duce si la realizarea tehnica a acesteia.
    Birocratii de la Bruxelles au impins din pix pragurile de emisii atat de jos incat erau pur si simplu imposibil de realizat tehnologic sau la preturi competitive si asa au aparut aceste incercari de trucare a emisiilor.
    Acuma, fortand din nou poluarea zero (chipurile) a masinilor electrice sunt pe cale sa faca aceeasi greseala.
    • 0 (2 voturi)    
      Pai acu trag tare cu electrica (Miercuri, 9 iunie 2021, 23:01)

      gie [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      D'aia se tot intetesc scandalurile la motoarele cu ardere. Treb sa justifice rapiditatea implementarii masinii electrice. Ca parca energia aia care incarca bateria va veni din vid. Totul la fel cum au facut odata cu becul cu incandescenta.
      • +1 (1 vot)    
        Insasi producerea bateriilor este foarte poluanta (Joi, 10 iunie 2021, 9:35)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui gie

        Asa incat o masina electrica cu 0 Km la bord a poluat deja echivalentul a aprox 150.000 Km parcursi de o masina cu benzina, de exemplu.
        Bateriile si motoarele electrice folosesc metale rare a caror exploatare se face scormonind si procesand pamantul (imi imaginez ca nu cu utilaje electrice :) ), lucru care genereaza o poluare imensa. Ce-i drept, nu in Europa(deocamdata), ci in China si alte tari subdezvoltate.
  • +1 (1 vot)    
    Masinile (Miercuri, 9 iunie 2021, 14:08)

    ACP [utilizator]

    in perioada respectiva erau omologate la o temperatura intre 20 si 30 de grade celsius. In rest nu era nicio norma iar VW nu respecta nici in intervalul respectiv. Asta asa daca se intreaba unii de unde era mirosul acela intepator de la diesel-uri mai ales iarna...
  • 0 (0 voturi)    
    sigur ca si Renault (Joi, 10 iunie 2021, 8:48)

    catelu [utilizator]

    Toti producatorii au fentat normele de poluare, pentru ca tehnologiile sunt cam aceleasi la toti. Doar ca ii descopera pe rand, incepand cu VW, apoi BMW, Daimler, Ford, acum Renault...
    Intrebarea este de ce motorina continua sa fie accizata mai putin, daca tehnologia s-a dovedit mai poluanta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by