​Skoda vrea ca între 50% și 70% dintre mașinile pe care le va vinde în Europa în 2030 să fie full-electrice, iar marca cehă din grupul Volkswagen vrea să ajungă în top 5 mărci la vânzări în Europa. Skoda și-a anunțat planul pe termen lung, iar acesta cuprinde lansarea a trei modele noi 100% electrice, inclusiv o mașină mică de oraș.

Intr-o uzina SkodaFoto: Skoda

Skoda a vândut anul trecut peste un milion de mașini, vânzările scăzând cu 19% în anul pandemiei.

Skoda are două modele electrice în prezent și va lansa încă trei, dar nu a spus exact care vor fi. Presa a scris însă că va fi vorba de un coupe, un crossover compact și o mașină mică de oraș. După 2025 va urma probabil și un model electric de dimensiunile modelului Octavia.

Skoda vrea ca în Europa să ajungă ca jumătate din vânzările sale să fie mașini electrice în 2030, față de doar 5% în prezent.

Skoda vrea să creeze în Cehia un așa-numit ”pol de electromobilitate”, ceea ce înseamnă că trei uzine - Mladá Boleslav, Kvasiny și Vrchlabí - vor fi retehnologizate pentru a produce mașini electrice și diverse componente pentru ele, inclusiv baterii.

Skoda se va concentra anul acesta pe SUV-ul electric Enyaq iV.

Un aspect esențial al planului ține și de extinderea pe piețe unde vânzările mărcii nu sunt acum foarte mari: India, Rusia și nordul Africii. Skoda vrea să devină acolo cea mai vândută marcă europeană și dintre cele trei regiuni, cel mai bine stă acum în India.

Surse: Autocar UK, Reuters, Bloomberg