​Volvo Cars se va concentra asupra autonomiei și încărcării rapide pentru următoarea generație de modele pur electrice. Compania vrea să ajungă să vândă 600.000 de mașini electrice pe an și a prezentat acum un concept de SUV electric pe care se vor regăsi mai multe tehnologii noi. Volvo spune că vrea să ajungă peste un deceniu să producă mașini cu autonomie reală de 1.000 km.

Volvo concept RechargeFoto: Volvo

Se așteaptă ca timpii actuali de încărcare să fie reduși aproape la jumătate până la jumătatea deceniului, datorită tehnologiei mai bune a bateriei și îmbunătățirilor continue ale software-ului și tehnologiei de încărcare rapidă.

”Volvo Cars se îndreaptă tot mai rapid către producția exclusivă de mașini pur electrice. Pentru asta, se axează pe dezvoltarea și producția tehnologiei bateriilor și își propune să își adapteze viitoarele baterii în funcție de nevoile clienților: o autonomie mai mare și timpi de încărcare mai rapizi”, spune compania.

Acest lucru va fi posibil prin îmbunătățirea tehnologiei bateriilor litiu-ion pentru următoarea generație de mașini electrice, începând cu succesorul pur electric al modelului emblematic XC90.

”Până la mijlocul deceniului, pe măsură ce prezintă cea de-a treia generație de mașini electrice, care debutează cu noul XC60, Volvo Cars intenționează să îmbunătățească gama și să integreze acumulatorul în podeaua mașinii, utilizând structura celulei pentru rezistența generală a vehiculului și îmbunătățirea eficienței”, spun suedezii.

Pe termen scurt, Volvo Cars intenționează să colaboreze cu cea mai importantă companie suedeză de baterii, Northvolt, pentru a crește în continuare densitatea energiei din celulele sale de baterii cu până la 50%, comparativ cu ceea ce există în prezent pe piață. Ulterior, în acest deceniu, Volvo Cars urmărește, de asemenea, să depășească reperul de 1000 Wh / l al densității energetice, pentru a atinge 1.000 km de autonomie reală.

Volvo Cars își propune să producă în colaborare cu Northvolt celule ale bateriei folosind 100% energie regenerabilă, în timp ce lucrează cu alți furnizori de baterii pentru a face același lucru până în 2025.

Compania are o strategie clară pentru a reduce în continuare impactul asupra mediului generat de producția bateriilor, utilizând în mod optim materialul valoros conținut de acestea. Ori de câte ori este posibil, intenționează să refacă sau să reutilizeze bateriile și investighează, de asemenea potențiale oportunități de utilizare pentru ”cea de-a doua viață” a bateriilor, cum ar fi stocarea energiei în alte contexte.

Prin succesorul XC90, compania va oferi încărcare bidirecțională, permițând clienților să descarce surplusul de energie electrică din bateria mașinii lor în rețeaua electrică. Acest lucru înseamnă că șoferii mașinilor electrice Volvo pot furniza energie rețelei atunci când prețurile și emisiile de CO2 legate de producția de energie electrică ajung la valoarea maximă, în timp ce își încarcă mașina atunci când emisiile scad.