​Stellantis, grupul auto format la începutul anului, și-a prezentat planul de investiții și va aloca 30 miliarde euro pentru electrificarea gamei până în 2025 și toate cele 14 mărci vor avea modele electrice. Din grup fac parte mărci precum Fiat, Opel, Peugeot, Alfa Romeo, Jeep și Citroen. Grupul se va baza pe cinci uzine producătoare de baterii pentru mașini electrice în Europa și SUA.

Logo StellantisFoto: Stellantis

Stellantis spune că în 2030 vrea ca în Europa 70% dintre mașinile pe care le va vinde să fie electrice sau hibride, iar în SUA pragul estimat este mai redus: 40%. În prezent, ponderea vehiculelor cu emisii reduse din totalul vânzărilor Stellatnis este de 14% în Europa și 4% în SUA.

Grupul s-a format în ianuarie, după fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles și PSA Peugeot - Citroen.

Grupul spune că vrea ca toate cele 14 mărci să aibă pe viitor mașini electrice, iar unele să aibă autonomie de 500 - 800 km și vor exista patru platforme diferite pentru vehiculele electrice. Compania promite și o încărcare rapidă care să adauge la autonomia mașinii 32 km/minut. Stellantis spune că și-a propus să scadă costul bateriilor cu 40% între 2020 și 2024 și cu alți 20% până în 2030.

Grupul a anunțat că una dintre uzinele de baterii va fi în Italia, după ce în trecut a confirmat că va construi unele în Franța și Germania.

Stellantis a devenit al patrulea cel mai mare grup auto mondial după producție și al treilea după cifră de afaceri (după Toyota și Volkswagen).

Noul grup are producție anuală de 8 milioane de vehicule, un total de 400.000 de angajați și aproximativ 200 de sit-uri de producție.

Stellantis a avut în primele cinci luni ale acestui an 23,3% din piața auto europeană, fiind depășit doar de grupul Volkswagen, cu 26,2%. Peugeot a generat 30% din vânzări, Fiat și Citroen au contribuit cu câte 20% fiecare, iar Opel a generat peste 15%.