Noile reguli UE legate de emisiile de CO2 ale mașinilor noi vor face ca mașinile electrice să fie mai profitabile pentru VW decât cele pe benzină, spune pentru Financial Times, Thomas Ulbrich, director de dezvoltare la marca Volkswagen. O mare problemă va fi standardul Euro 7, fiindcă regulile sunt dure și va fi nevoie de investiții foarte mari în tehnologie, ceea ce înseamnă că mașinile vor fi mai scumpe, spune oficialul german.

Volkswagen ID4Foto: Volkswagen

Noile reguli privind emisiile de CO2 pentru flotele de mașini noi vor intra în vigoare începând cu anul 2025 și vor deveni tot mai dure după 2030. Dată fiind situația, mașinile electrice vor deveni mai profitabile decât cele convenționale, ceea ce este un moment de referință în industrie.

Vor deveni mai profitabile și fiindcă, date fiind noile reguli, investițiile pentru a construi mașini pe benzină cu emisii extrem de mici vor fi mari, fiindcă nevoile tehnice vor crește costurile de dezvoltare, date fiind echipamentele ce vor trebui puse pentru ca emisiile să fie la minim.

Mașinile mai mici, precum Polo și up!, vor avea cel mai mult de suferit fiindcă se vor vedea în preț costurile cu instalarea noilor sisteme, spune Thomas Ulbrich.

Și asociația de profil a industriei auto germane, VDA, a avertizat că regulile pentru viitoarele mașini Euro 7 sunt de 5-10 ori mai dure decât la standardul Euro 6, iar marele pericol este că emisiile pentru Euro 7 vor fi aproape imposibil de atins din punct de vedere tehnic.

Asociația industriei germane a avertizat de multe ori în trecut și că se vor pierde sute de mii de locuri de muncă prin trecerea pe scară largă la mașina electrică, fiindcă aceasta are mai puține componente și deci unele uzine vor fi desființate.