O rivală a Tesla lansează un sedan electric mult mai ieftin decât Tesla Model 3

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 19 iulie 2021, 17:35 Economie | Auto


Modelul P5 are un pret de vanzare cu o treime mai mic decat Tesla Model 3
Foto: Hector RETAMAL / AFP / Profimedia
Compania auto Xpeng, unul dintre cei mai mari rivali ai Tesla în China, a dezvăluit prețul de vânzare pentru noul său Sedan electric și acesta este cu peste o treime mai mic decât cel al Tesla Model 3, relatează MarketsInsider.

Xpeng va scoate la vânzare 6 versiuni ale viitorului său model P5, acestea urmând să aibă un preț de vânzare situat între 160.000 de yuani (24.670 de dolari) și 230.000 de yuani (38.550 de dolari) după subvenții.

Spre comparație, Model 3 al Tesla costă 250.900 de yuani în China, după subvenții, o versiune îmbunătățită fiind vândută cu 339.900 de yuani (52.400 de dolari).

China este una dintre cele mai mari piețe de automobile din lume și cererea pentru mașini electrice a crescut vertiginos în ultimii ani, în parte datorită subvențiilor generoase acordate de guvernul de la Beijing pentru vehiculele „verzi”.

Tesla a încasat în jur de 20% din veniturile sale totale din 2020 în China dar se confruntă cu o concurență tot mai acerbă din partea unor rivali locali ca Nio, Li Auto și Xpeng.

Xpeng afirmă că mașina sa semi-autonomă are 32 de senzori de percepție printre care 13 camere de luat vederi de rezoluție înaltă care completează tehnologia LiDAR ce permite scanarea și cartografierea mediului înconjurător cu ajutorul unor raze laser.

P5 are o viteză maximă de aproape 170 de kilometri pe oră și poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 7,5 secunde.

Sedanul celor de la Xpeng are o autonomie de 460 de kilometri, aceasta crescând la 600 de kilometri în cazul modelelor mai scumpe.

Problemele Tesla din China


Xpeng a început să accepte pre-comenzi pentru P5 în luna aprilie și se așteaptă să livreze primele modele în ultimul trimestru din 2021.

Acesta va fi al doilea sedan produs de chinezii de la Xpeng care au început să livreze comenzile pentru sedanul sport pe care îl produc, modelul P7, în iunie 2020.

Anunțul privind prețul P5 vine într-o perioadă în care Tesla are probleme în China, compania auto a lui Elon Musk încasând în luna aprilie o lovitură uriașă în ceea ce privește vânzările din această țară după o succesiune de crize.

Printre acestea se numără o întâlnire cu autoritățile de reglementare de la Beijing cu privire la probleme ale mașinilor Tesla precum accelerarea neintenționată și incendiile izbucnite la motor, apariția unor informații că oficialii chinezi au restricționat folosirea vehiculelor Tesla de către angajații guvernamentali din cauza îngrijorărilor legate de spionaj, și un protest la showroom-ul auto din Shanghai al companiei.

Vânzările din China ale Tesla au revenit în luna mai însă compania a fost nevoită apoi să recheme 285.000 de mașini în luna iunie pentru o actualizare de software din cauză că șoferii activau din greșeală opțiunea de Autopilot.

Xpeng în schimb a livrat 30.738 de vehicule între lunile ianuarie și iunie, o creștere de 459% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Compania chineză a înregistrat de asemenea un număr record de vânzări în iunie, livrând 6.565 de vehicule.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15376 vizualizari

  • -2 (24 voturi)    
    lool (Luni, 19 iulie 2021, 17:59)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    merge pe motoare de la mixerele de bucatarie...
    • 0 (20 voturi)    
      mda (Luni, 19 iulie 2021, 19:31)

      Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Motor de mixer dar atinge suta in 4-6 secunde. Si asta in liniste, fara sa urle motorul, fara sa stai dupa cutia de viteze si s-o vezi cat se chinuie sa schimbe optim treptele.
  • -4 (10 voturi)    
    :)) (Marţi, 20 iulie 2021, 3:26)

    hdd [utilizator]

    tocmai am făcut 1000km cu un singur plin, cu dieselul meu.
    Consum mixt, oraș / autostradă 50/50 cu episoade scurte de +200/h (Germania no limit).
    Full A/C non stop.
    Load - medium, cel puțin 3 persoane permanent.
    Nu glumesc când spun că am uitat să-i mai pun motorină.

    Nu pot decât să râd la autonomiile mașinilor electrice.
    Am condus un audi eTron (Q8) drive test. După 200km mai aveam 10% baterie.
    Asta este autonomia reală a electricelor.
    Distanțe scurte, de oraș.

    Ne aflăm la momentul Nokia / smartphone.
    Motoarele termice sunt superbele telefoane Nokia, motoarele electrice sunt smartphone urile noi cu capabilități mult inferioare.
    • -3 (3 voturi)    
      nu e corecta comparatia (Marţi, 20 iulie 2021, 11:25)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      nu e corecta comparatia Nokia/smartphone cu ICE / electric.
      Smartphone-urile sunt net superioare ca si functionalitate fata de telefoanele non-smart. Cu un singur dezavantaj care devine acceptabil: bateria.
      La electrice e un singur avantaj: emisiile.
      In rest?
      P5ul de mai sus, la 38.000 USD (probabil 50.000 fara subventii) are viteza maxima SUB 170km/h. Cam ca Loganul de 15.000 euro.
      Dar probabil la P5 poti sa conectezi consola la ecranul interior sa joci Cyberpunk in timp ce se incarca bateria.
    • +1 (3 voturi)    
      Smartphone-urile au castigat de mult (Marţi, 20 iulie 2021, 13:21)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Sunt convins ca si tu ai acum smartphone, desi inca nu exista smartphone cu autonomie de 2 saptamani.

      E evident ca si la masini sunt lucruri care conteaza mai mult decat autonomia, altfel nu ar cumpara nimeni masini pe benzina. Si masinile electrice au inca o cota de piata minuscula, deci pot sa se concentreze pe oamenii normali, care fac pauze de condus la 2-3 ore, nu trebuie sa-i convinga si pe cei care vor sa faca 1000km non-stop.
  • +4 (8 voturi)    
    bascalie (Marţi, 20 iulie 2021, 10:10)

    levierul [utilizator]

    romanilor le e foarte usor sa faca bascalie de produsele chinezesti cand stau pe buta in fundul curtii
  • -1 (3 voturi)    
    170? (Miercuri, 21 iulie 2021, 13:31)

    stefan2008 [utilizator]

    Pai nici nu se compara cu Tesla. Cu 175 am mers cu Loganul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by