Vânzările Tesla au scăzut puternic în China, sugerând că producătorul de mașini electrice al lui Elon Musk pierde teren pe cea mai mare piață din lume atât pentru vehiculele convenționale cât și cele electrice, relatează CNN.

Linia de productie Tesla GigafactoryFoto: Xinhua / Eyevine / Profimedia

Asociația Pasagerilor de Mașini din China (CPCA) a raportat că vânzările de automobile Tesla a scăzut în luna iulie la doar 8.621 de unități, o prăbușire cu aproape 70% față de luna anterioară.

Însă exporturile de mașini construite în fabrica din Shanghai a Tesla au crescut la 24.347 de unități, comparativ cu 5.017 de vehicule exportate în luna iunie.

Asta înseamnă că vânzările totale ale mașinilor Tesla construite în China au scăzut global cu mai puțin de 1%.

Însă experții subliniază că declinul puternic al vânzărilor către consumatorii chinez reprezintă încă un semn al problemelor tot mai numeroase cu care compania lui Elon Musk se confruntă în această țară.

Tesla are parte de o concurență tot mai mare din partea producătorilor locali de mașini electrice însă s-a confruntat recent și cu o serie de probleme de imagine care au inclus o rechemare a tuturor mașinilor construite în Shanghai.

Compania a avut de asemenea de-a face cu un protest al unor proprietari Tesla care s-au strâns anul acesta în fața salonului auto din Shanghai pentru a-și exprima nemulțumirile vizavi de calitatea și diversele probleme de siguranță semnalate de autoritățile de reglementare chineze.

„Aceste cifre ar trebui să îngrijoreze”

Vânzările Tesla au reprezentat doar 3,9% din totalul de vehicule electrice cu baterii electrice vândute în China în luna iulie, în scădere față de procentul de 12,6% din luna anterioară, subliniază analistul Gordon Johnson, unul dintre cei mai puternici contestatari ai companiei lui Elon Musk.

„În general se pare acum că Tesla și-a supraestimat necesitățile de producțe comparativ cu cererea internă, lucru care va duce la tăieri suplimentare de prețuri și presiuni asupra marjelor (de profit)”, afirmă acesta.

„Ținând cont că China ar trebui să fie 'piața de creștere' a Tesla, aceste cifre ar trebui să îngrijoreze orice investitor fan al companiei”, adaugă Johnson.

Însă investitorii Tesla nu par perturbați de scăderea puternică a vânzărilor de pe piața chineză, acțiunile companiei scăzând cu mai puțin de 1% marți, în contrast puternic față de alte scăderi de prețuri înregistrate pe bursă în lunile aprilie și mai după anunțuri similare celui făcut de CPCA luni.

„Cred că investitorii devin mai puțin sensibili față de cifrele lunare din China”, spune Dan Ives, un analist tech de la compania Wedbush Securities.

„În cele din urmă ele nu sunt cel mai bun indicator pentru succesul Tesla, am văzut acest lucru în al doilea trimestru”, mai spune analistul.

Însă Ives preciează că, dacă vânzările Tesla în China nu își revin, compania lui Elon Musk s-ar putea confrunta cu probleme majore în viitor.

Spre deosebire de alți producători auto, Tesla nu publică date defalcate pe piețe privind vânzările sale și își anunță vânzările doar trimestrial, nu lunar.

Așadar datele furnizate de CPCA nu sunt confirmate de Tesla și reprezentanții companiei nu au dorit să le comenteze, potrivit CNN.

Citește și: