Deficitul global de semiconductori va reduce, anul acesta, producţia auto globală cu 7,1 milioane de vehicule, iar problemele din lanţul de aprovizionare provocate de pandemie vor afecta industria şi în 2022, se arată într-un raport al companiei de analize financiare Markit, transmit Bloomberg și Agerpres. Problema lipsei cipurilor nu se va stabiliza până în trimestrul doi al anului viitor, iar redresarea va avea loc în cursul semestrul doi din 2022, apreciază Markit. Perspectivele sumbre sunt o nouă dovadă că actuala criză a semiconductorilor nu se va rezolva rapid.

SemiconductoriFoto: Massimo Brega, The Lighthouse / Sciencephoto / Profimedia Images

"Industria auto se confruntă cu dificultăţi. Vedem, de asemenea, o volatilitate suplimentară din cauza restricţiilor impuse în Malaezia, ceea ce va afecta producţia de cipuri", au apreciat analiştii Mark Fulthorpe şi Phil Amsrud de la Markit.

Ratele scăzute de vaccinare şi creşterea numărului de cazuri de infecţii în sud-estul Asiei au determinat închiderea fabricilor unde sunt produşi semiconductorii.

"În special în sud-estul Asiei, extinderea pandemiei şi restricţiile au efect asupra furnizorilor noştri locali", a apreciat directorul de achiziţii al Toyota, Kazunari Kumakura.

Markit se aşteaptă în 2021 la reducerea producţiei auto globale cu 6,3 - 7,1 milioane de vehicule, fără includerea reducerilor anunţate de Toyota, iar în trimestrul trei din 2021 ar putea să fie fabricate cu 2,1 milioane de unităţi mai puţine din cauza lipsei cipurilor.

"Trimestrul doi ar putea fi momentul în care furnizarea se va stabiliza dar eforturile de redresare vor începe numai în semestrul doi al anului viitor", estimează Markit.

Săptămâna aceasta, marile companii auto au anunţat reducerea producţiei de vehicule, din cauza deficitului de semiconductori pentru industria auto.

Miercuri, Ford Motor a anunţat închiderea temporară a fabricii sale din Kansas, SUA, unde produce cel mai bine vândut model, camioneta F-150, după ce pandemia a dus la reducerea producţiei de cipuri în Malaysia.

În perioada 23 - 30 august uzina va fi închisă, a informat al doilea producător auto american, iar sâmbătă se va renunţa la un schimb.

Şi Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a avertizat, joi, că ar putea fi nevoit să reducă şi mai mult activitatea fabricilor, din cauza deficitului de semiconductori.

Grupul german speră că situaţia se va îmbunătăţi până la finalul anului şi că va putea majora producţia în semestrul doi din 2021.

Publicaţia niponă Nikkei a informat, joi, că Toyota Motor Corp va reduce luna viitoare producţia globală cu 40%, faţă de planul precedent, tot în urma deficitului de cipuri pentru industria auto.

În urma anunţului acţiunile celui mai mare producător auto mondial au scăzut la Bursa de la Tokyo cu 4,4%. Este cel mai sever declin din decembrie 2018.

Iniţial, Toyota avea ca obiectiv să producă luna viitoare aproape 900.000 de vehicule, dar a redus ţinta la aproximativ 500.000 de unităţi, susţine Nikkei. Un reprezentant al companiei nipone a informat că sunt verificate informaţiile publicate de Nikkei.

În anul fiscal care se încheie în 31 martie 2022, Toyota are ca obiectiv livrarea a 8,7 milioane de vehicule pe plan global.

Începând din septembrie, Toyota ar urma să reducă producţia la fabricile sale din Japonia, America de Nord, China şi Europa, susţine Nikkei.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.