​FOTO Cum arată Dacia Jogger, cel mai nou model de familie al mărcii. Jogger va fi prima mașină hibridă Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 septembrie 2021, 11:14 Economie | Auto


Dacia Jogger
Foto: Dacia
​Dacia a prezentat la Munchen modelul Jogger, cel mai lung al gamei, mașină care în 2023 va avea și motorizare hibridă. Prețul de pornire va fi de sub 15.000 de euro. Dacia Jogger este disponibil la lansare cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100.



Deschiderea comenzilor este prevăzută pentru noiembrie 2021 în treizeci de țări, în principal din Europa, dar și în Turcia și Israel. Dacia Jogger va ajunge în showroom-uri începând din februarie 2022.



”Vehicul polivalent, Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar « inclasabil ». Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent”, spun cei de la Dacia.

Ce spune Dacia despre design și dimensiuni

Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului. Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.
Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.



Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe. Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.

Ce spune Dacia despre interior

Pentru a accentua impresia de spațiu interior, planșa de bord beneficiază, pe întreaga sa lățime, de un bandou orizontal realizat din material textil. Acest element de decor este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare al modelului. Deasupra bandoului se află tabloul de bord și ecranul multimedia iar sub el, amplasate ergonomic, butoanele de comandă (climatizare, asistență la conducere). Același material textil îmbracă și cotierele ușilor față.

În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.



Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni care se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului.

Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate, numărul acestora ajungând astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor (+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2 ; + 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru ocupanții locurilor din spate.

Ce spune Dacia despre spațiile de depozitare și despre reglarea scaunelor

Dacia Jogger dispune de numeroase spații de depozitare, al căror volum util însumează 24 de litri. Printre acestea se numără un torpedo închis, cu un volum de 7 litri, spațiile prevăzute în partea inferioară a ușilor față și spate, în care pot fi depozitate sticle de un litru, un compartiment închis cu volumul de 1,3 litri, precum și șase suporturi de pahare.

Dacia Jogger este un vehicul confortabil. Scaunele au fost profilate pentru a oferi o bună susținere laterală atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime (+/- 35 mm). La rândul său, volanul poate fi reglat pe înălțime (+/- 2.1°) și în adâncime (+/- 25 mm). În funcție de versiune, vehiculul dispune de o cotieră centrală cu un compartiment închis.

Motorizări

Gama este alcătuită din noul motor pe benzină TCe 110 și din motorul cu alimentare mixtă benzină/GPL ECO-G 100. Ambele motoare sunt echipate cu sistemul Start & Stop și sunt conforme normei Euro 6D Full.

NOUL MOTOR TCe 110

Dacia Jogger este echipată cu noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TCe 110 este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dezvoltă 110 CP (81 kW). Blocul din aluminiu contribuie la reducerea greutății. Dispunând de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rot./min, acesta este în prezent cel mai puternic motor din gama Dacia Jogger.

ECO-G 100: MOTORUL CU ALIMENTARE MIXTĂ BENZINĂ-GPL Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice Consumul mixt al motorului ECO-G 100 conform ciclului WLTP este de 7.6 L/100km (echivalent cu 121 g CO2/km*). Acestea sunt valori estimative în curs de omologare. Atunci când rulează pe GPL, Dacia Jogger emite, în medie, cu 10% mai puțin CO2 față de o motorizare pe benzină echivalentă. În plus, datorită celor două rezervoare (40 L pentru GPL și 50 L pentru benzină), vehiculul dispune de o autonomie de peste 1 000 km. În funcție de țară, motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL beneficiază de stimulente fiscale printre care un preț scăzut pentru GPL, absența unui malus ecologic sau a unor restricții de circulație în anumite zone.


O versiune hibridă în 2023

În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață. Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un « e-motor » și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric. Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere). Alte avantaje : - O tracțiune 100% electrică la demaraj. - O conducere confortabilă datorită transmisiei automate. - O mare simplitate în utilizare, datorită adaptării automate a modului de conducere pentru optimizarea confortului la volan și a consumului

Echipamente de serie

Dacia Jogger vine cu mai multe posibilități de conectivitate: un suport pentru smartphone, un ecran TFT de 3,5” și, în funcție de versiune, până la trei prize de 12 V pentru încărcarea diverselor dispozitive electronice. În echiparea de serie, modelul dispune de limitator de viteze cu comenzi pe volan și de sistem de aprindere automată a farurilor.

Echipamente opționale

În funcție de piață, Dacia Jogger poate fi echipată, opțional, cu scaune față încălzite, cu sistem de climatizare automat cu afișaj digital, card de acces mâini libere cu descuierea de la distanță a portbagajului și cu aprinderea farurilor. La acestea se adaugă senzorii de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz, camera de marșarier, frâna de parcare electrică, senzorul de unghi mort și senzorii de asistență la parcarea cu fața și cu spatele.


Despre Jogger, Lodgy și Logan MCV

Despre modelul de 7 locuri s-a vorbit în ultimul an, iar la început de iulie compania a confirmat că la salonul de la Munchen va aduce acest model de familie de 7 locuri.

Acest nou model ar trebui să înlocuiască atât Lodgy, cât și Logan MCV și va conține elemente de design și tehnologii care au fost puse pe noile generații Logan și Sandero lansate la final de 2020.

Pe 30 august, Dacia a anunțat că noul model se va numi Jogger și va fi disponibil în două configurații: cu 5 și 7 locuri. Dacia spunea că Jogger va fi și o mașină potrivită pentru concedii, dar și pentru ieșirile în natură la sfârșit de săptămână

De ce a fost ales numele Jogger? iată ce spunea Dacia:
”Jogger este un nume simplu, modern, ușor de pronunțat și înțeles în întreaga lume. Este un nume ce evocă dinamism și energie pozitivă. Sufixul „er”, pe care îl regăsim deja la modelul Duster”

Dacia a oprit în 2020 producția Logan MCV la Mioveni. Lodgy este produs în Maroc din 2012 și s-a vândut în medie în 25.000 de exemplare pe an în Europa.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22677 vizualizari

  • +5 (17 voturi)    
    . (Vineri, 3 septembrie 2021, 11:50)

    Elfu [utilizator]

    Daca sunt la fel de zgarciti cu ventilarea in zona spate ca la MCV ....
    la MCV de ce nu au oferit posibilitatea ca platind extra sa ai si ventilatie spate din fabrica ? ( cateva amarate de tevi de plastic si niste grile ...)

    francezii nu se dezmint ...considera ca fac economie eliminand anumite optiuni de bun simt....
  • -8 (18 voturi)    
    banal (Vineri, 3 septembrie 2021, 13:30)

    tkd [utilizator]

    o masina banala ,mai adaptata anilor 2000 exceptand tableta de pe bord
    francezii au aceeasi gandire prafuita cum ca daca faci mari economii si mergi la minima rezistenta vei face o masina oau la care toata lumea va casca buzunarul sa o cumpere...vedeti exemplul Logan
    nu cred ca acest model ce vrea sa inlocuiasca Lodgy si MCV,o strutocamila de masina, va avea un mare succe vazand ca se merge in continuare cu motoare de 3 cilindri a caror marja de putere nu asigura nu stiu ce performante dinamice masinii ca sa nu mai vb de fiabilitate.
    Apropo teava de esapament tot la jumatea masinii se termina?
    • +17 (17 voturi)    
      "performante dinamice"? (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:01)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Tu vrei "performante dinamice" cu toata familia extinsa (copii+bunici) in hardughia aia lunga ca un autobuz??? Hai sa fim rezonabili! Nu cumperi acel model daca nevoile tale sunt "performante dinamice"! Nu cumperi o masina Dacia, pana la urma! Dar daca ai sotie si 5 copii, sau 3 copii dar si mergi frecvent si cu parintii care sa te ajute cu copiii... cam nu iti incap toti intr-un Audi cu tehnologie Quatro! Nici macar daca incerci sa-i bagi si in portbagaj!
      Apoi mai e si pretul! Procentual, e o diferenta enorma intre un Sandero si un Fiesta sport, spre exemplu!
      Si nici macar nu ai dreptate in cazul acestui model nou! Pt ca motorul de 110 cp are un cuplu de 200 NM! 200 nm e impresionant si pt un motor diesel de multe ori! Sunt sigur ca cine va cumpara Jogger cu motorul de 110 cp, nu va avea probleme de lipsa de putere chiar si cu masina incarcata la maxim! Ca tu esti energizat din ala care taie curbele si merge cu 140 pe nenorocitele noastre de drumuri nationale... e alta poveste... Jogger nu e gandit pt tine!
      • +3 (3 voturi)    
        dinamism cu toată familia (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:15)

        feedback [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

        Corect, nu-i pentru bălălăi care vor să impresioneze puicuțe mergând ca niște imbecili pe șosea, deși unii mai pragmatici dintre ei ar observa poate cât loc de desfășurare oferă în spate și pentru activităti recreative de cuplu :)

        Rămâne însă de văzut cât de fiabil se va dovedi motorul în timp. Scump e față de ce vând acum, scump va fi la întreținere, dotările sunt la nivel de 2003-2005, liniile din desen la nivel de 2012-2014.
        Nu cred că vor putea repeta figura cu Dusterul.
        • +2 (2 voturi)    
          Eu cred! (Vineri, 3 septembrie 2021, 23:34)

          Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui feedback

          Eu cred ca va avea succes! In ziua de azi, la nivel mondial, toata lumea s-a transformat in cocalari! Toti vor SUV-uri cat de mari! Nu conteaza ce are, ce n-are... sa fie mare frate! Apoi, daca e mare, se mai pune problema si de pret, ca doar sunt cocalari... vor si mult si ieftin... si abia dupa astea doua, clientul anului 2021 se mai uita si la marca, pe motiv de "valoarea mea"! Dacia asigura primele doua criterii din plin! Iar cel putin in strainatate, unde stigmatul dat de fitele unora fata de marca Dacia nu exista, s-ar putea ca al treilea factor sa nici nu conteze asa mult, mai ales ca masina ar fi nou nouta, nu un x5 forjat.
  • +5 (7 voturi)    
    pare perfecta (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:15)

    jescu [utilizator]

    Se pare ca au invatat din greselile trecutului si au ales forma perfecta. Acum sper sa nu greseasca la chestii care par minore dar cu impact, cu a fost teava de esapament. Va avea succes, daca nu vine vreun director de la ei cu vreo idee de economie de 2 bani care strica masina cu totul.
  • +3 (3 voturi)    
    hybrid (Vineri, 3 septembrie 2021, 14:33)

    dm602s3 [utilizator]

    Din descriere, sistemul hibrid seamana foarte mult cu hsd-ul japonez. cumva va fi fabricat chiar de japonezi, cum s-a intamplat la citroen c1?
    O alta informatie importanta, va fi fabricat acest model si la Mioveni sau va fi fabricat in toate fabricile, mai putin la Mioveni?
    • -3 (3 voturi)    
      suna interesant (Vineri, 3 septembrie 2021, 17:07)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

      atata doar ca bateria aia e un single point of failure semnificativ. Daca iti pui problema ca se strica o baterie de 40 kWh dupa 100-200kkm, cat de repede/des se strica una de 1kWh care merge 80% din timp in localitate? Tinem minte ca si cand mergem pe DN jumatate din timp suntem prin localitate...
      • -1 (3 voturi)    
        nu-i bai, o iei pe șest de la poarta fabricii (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:18)

        feedback [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        N-ai auzit că se dorește ca România să devină un jucător important pe piața fabricării de baterii? Păi te duci la Neluțu' și-ți dă pe sub poarta fabricii baterie nouă la preț competitiv :)
        • -1 (3 voturi)    
          de 2 ori pe an? (Vineri, 3 septembrie 2021, 19:12)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui feedback

          parca e cam des ...
    • -3 (5 voturi)    
      drăguț dar au întârziat vreo 10 ani (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:10)

      feedback [utilizator] i-a raspuns lui dm602s3

      Va fi fabricat exclusiv la Mioveni, conform ZF.ro.

      Acuma nu vreau să fiu lupul cel rău, dar toate "dotările" astea disponibile abia din 2018 încoace la Dacia erau aproape standard pe modele 2002-2005 la alte companii
      Exceptând faptul că pe vremea aia aveai voie să vinzi și un motor adevărat, nu ciurucuri bune de reciclat după 200.000 de km.

      E bine că au priceput cum stă treaba cu suportul lateral și lombar la scaune și parțial ce e de făcut cu plafonul, în timp ce consola centrală rămâne antică și spațiul disponibil sub scaunele din fața nu este valorificat defel - dacă tot vorbim despre depozitare.
      Bordul l-au redesenat în mare OK, mai puțin consola aia penru TFT care e ca nuca-n perete (nu m-aș mira să se agațe airbag-urile de ea).

      Cât despre 7 locuri, dacă vă uitați unde pică ultimele două, vă dați seama că la impact mai urât dorsal cine stă acolo iese cel puțin șifonat.

      La 15.000 pornirea, mult succes sau mai bine zis noroc cu aberațiile de reglementări pentru motoare, fiindcă găsești niște platforme care îi erau net superioare si acum 15 ani.
      • -2 (2 voturi)    
        Cat optimism (Vineri, 3 septembrie 2021, 20:50)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui feedback

        motorul ala de 3 cilindri cu bloc de aluminiu nu prinde nici 100.000 fara probleme. Asa se intampla cu motorasele astea mici cand sunt fortate fie in oras fie pe autostrada si culmea e ca si consuma mai mult decat cele cu cilindree mai mare. Ele sunt gandite sa treaca un test sintetic care e departe de realitate si doar cu mare atentie se pot atinge rezultatele de acolo. Plus ca suportii la cele de 3 cinlindri nu au viata lunga.
        • +2 (2 voturi)    
          Aluminiu folosesc si BMW,Audi (Sâmbătă, 4 septembrie 2021, 8:21)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui ACP

          sau Hyundai.Dar de unde sa stie specialistu' din tine treaba asta???
          ''Pana in anii '90, numai masinile performante precum Porsche, Corvette, Ferrari sau Lamborghini aveau motoare cu bloc din aluminiu. De ce? Pentru ca era un material scump fata de otel. Acum insa, Hyundai foloseste pentru un motor V6 aluminiu, asa cum face si Mercedes-Benz, deci nu mai poate spune nimeni ca e scump aluminiul.'' citez din nou
          ''Un bloc din aluminiu mai are un avantaj: are proprietati imbunatatite de racire. Mai exact, daca am fabrica doua motoare identice din otel si din aluminiu si le-am tura pe amandoua in mod egal, cel din otel s-ar incinge mult mai repede. Un motor din aluminiu va rezista le temperaturi mai mari decat unul din otel, ceea ce inseamna ca se pot monta piese mai ieftine, mai ales in sistemul de racire. Dar si un radiator de racire mai mic, o pompa de apa mai mica si asa mai departe...'' pune mana pe carte
          • +1 (1 vot)    
            Draga specialule (Duminică, 5 septembrie 2021, 15:13)

            ACP [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

            sau specialistule din tine, masinile alea erau supraalimentate si produceau peste o putere specifica de peste 100 cp/litru? Ce raport de compresie era pe vremea respectiva la Corvette? Stii tu asta specialistule? Sper ca realizezi ca segmentii nu culiseaza pe aluminiu ci pe un strat cu o grosime de ordinul micronilor care e foarte sensibil la conditiile de utilizare. Dar na, astea le stii tu specialistule, cum de altfel stii si ce se intampla dupa ce se duce stratul respectiv...
  • -3 (5 voturi)    
    Adevărate și de actualitate (Vineri, 3 septembrie 2021, 15:29)

    Timonierul [utilizator]

    nu de viitor sunt mașinile electrice, restul este gunoi sa scoate bani din buzunarele fraierilor ( ca sa fiu delicat )
    • 0 (2 voturi)    
      mda, de actualitate (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:55)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Timonierul

      Avand in vedere reteaua de statii de reincarcare si pretul, masinile electrice nu sunt tocmai de actualitate.

      Jogger pretul porneste de la 15.000 eur. De banii astia abia daca iti iei baterie pentru electrica.
  • 0 (8 voturi)    
    S-a rasturnat caru' cu cunoscatori,care (Vineri, 3 septembrie 2021, 18:58)

    persuasiv [utilizator]

    ''ei stie'' ce si cum,din parcarea blocului.Intre timp,Sandero este pe primul loc si peste VW Golf la numarul de unitati vandute in Europa.Si Dacia primul loc la numarul de auto noi inmatriculate in RO,urmata de Skoda,la mare distanta.
    • +1 (1 vot)    
      Romanii cumpara ieftin (Luni, 6 septembrie 2021, 11:35)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      si adesea apoi se gandesc ca au gresit.

      Motivul probabil pt care Dacia a vandut mai mult decat VW e legat de criza procesoarelor. Sandero e inca o masina primitiva deci cipurile alea sunt mai putine si mai de volum, deci sunt mai usor de obtinut.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by