UE acuză Volkswagen că „trage de timp” pentru a nu plăti despăgubiri în urma scandalului Dieselgate

de S.J.     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2021, 23:32 Economie | Auto


Logo Volkswagen
Foto: Volkswagen
Comisia Europeană acuza Volkswagen că „trage de timp” și că nu despăgubește toate victimele scandalului Dieselgate, relatează Euronews.

Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție și Consumatori, a criticat lipsa de disponibilitate a producătorului auto german de a acționa uniform la nivelul întregului continent.

„Comisia Europeană și autoritățile pentru protecția consumatorilor ale UE fac apel la Volkswagen să compenseze toți consumatorii din UE, inclusiv cei care își au reședința în afara Germaniei, pentru că i-au indus în eroare cu privire la emisiile vehiculelor lor”, a afirmat acesta într-un comunicat remis presei.

„[Scandalul] 'Dieselgate' a izbucnit în urmă cu 6 ani. Nu toți consumatorii au fost despăgubiți până acum”, a adăugat Reynders, amintind că „au existat hotărâri ale instanțelor care au expus tratarea incorectă de către Volkswagen a clienților săi”.

„Cu toate acestea producătorul auto nu este dispus să coopereze cu organizațiile de protecție a consumatorilor pentru a găsi soluții adecvate pentru consumatori”, a precizat acesta, subliniind că „nu doar consumatorii cu reședința în Germania ci toți consumatorii trebuie despăgubiți”.

Volkswagen a admis în 2015 că a dotat 11 milioane din automobilele sale cu motor diesel cu un program software care ascundea nivelul real al emisiilor.

Scandalul, care a vizat 8,5 milioane de vehicule vândute în Europa, a costat deja producătorul auto german peste 30 de miliarde de euro la nivel global.

Volkswagen a ajuns anul trecut la o înțelegere în afara instanței cu o asociație a consumatorilor germani, convenind să plătească clienților înșelați între 1.350 și 6.250 de euro în funcție de tipul și vechimea mașinii cumpărate.

Însă compania se confruntă de asemenea cu mii de procese individuale care adesea sunt clasate pe cale amiabilă în afara instanțelor pentru sume care nu sunt făcute publice.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1533 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    logica intoarsa (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:15)

    catelu [utilizator]

    Pagubitii cine sunt, posesorii de VW care au primit motoare mai economice si robuste, sau restul oamenilor care au fost obligati sa le inhaleze noxele?
  • 0 (0 voturi)    
    ipocrizie (Miercuri, 29 septembrie 2021, 12:41)

    IpseAnton [utilizator]

    Ipocrizie UE. A sprijinit, incurarajat si subventionat motorul Diesel si a bagat in orasele noastre poluarea cu oxizi de azot. "Prostii" de americani nu au facut-o, au pus Diesel pe camioane care nu circula prin oras. Ca sa vinda in America, producatorii au mintit si falsificat datele. Nu EU i-a prins - noi nu avem normele americane referitoare la oxizi de azot, ghici?, tocmai ca sa permita dieselul sa circule in voie, ci americanii. Si acum ce s-a gindit onorabila doamna/curva - alegeti - EU? Sa faca ceva bani din asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Au fost prinși și în UE (Vineri, 1 octombrie 2021, 12:41)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Dar „s-a ignorat”. Îmi amintesc clar un articol din 2010-2011 din Guardian care avertiza asupra emisiilor de NOx, dar nu-l găsesc. Am găsit însă lucrarea asta din 2013, chiar pe o pagină a Comisiei: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC75998/ld-na-25572-en-n_online.pdf care deja descoperea depășiri de 2-15 ori în funcție de ciclu (am răsfoit în grabă, posibil să interpretez greșit).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by