​Piața mașinilor noi a urcat cu 4% în primele nouă luni ale acestui an, în timp ce piața SH s-a dus în sus cu 11%, arată datele APIA. Diferența de volum între mașini SH din import și mașini noi continuă să fie mare: peste 3,5 mașini SH la una nouă. La mașini noi, Dacia este lider, în timp ce la second-hand, Volkswagen domină.

MasiniFoto: Madeleinesteinbach, Dreamstime.com

Datele arată că piața mașinilor noi a totalizat în primele nouă luni 88.200 unități, cu aproape 4.000 mai mult decât acum un an. Dacia a avut 24.000, urmată de patru mărci care, fiecare, au avut peste 6.000 de mașini: Toyota, Hyundai, Skoda și Volkswagen. Dacia a avut o scădere de 9%, iar Toyota a creștere de 43%.

La mașini second-hand din import piața totală a ajuns la 305.000 unități în nouă luni, cu 30.000 mai mult decât în perioada ianuarie-septembrie 2020. Volkswagen a fost locul unu, cu 75.000 de unoități, BMW și Audi au avut, fiecare, peste 29.000, iar Ford și Opel, aproximativ 20.000. Volkswagen a crescut cu 10%, iar Opel a avut un declin de 2%.

La vehicule comerciale noi, piața a urcat cu 27%, până spre 18.000 de unități, iar la comerciale rulate creșterea a fost de 11%, spre 60.000. Și aici raportul a fost mai mare de 3 la 1 pentru rulate.