Compania FlixMobility, care deține brand-urile FlixBus și FlixTrain, a anunțat că a achiziționat Greyhound Lines, cel mai mare operator de transport cu autocarul pe distanțe lungi din Statele Unite, de la britanicii de la FirstGroup plc. Greyhound este o celebră companie americană de transport cu autocarul și a fost înființată în 1914, având sediul în Dallas. Flixbus fusese poreclit ”Uber-ul autocarelor” pentru prețurile mai mici decât la companiile convenționale.

Autobuz FlixbusFoto: Balipadma, Dreamstime.com

FlixMobility va plăti 172 milioane dolari pentru Greyhound. Când germanii au intrat în SUA, în 2018, au avut printre principalii rivali gigantul Greyhound.

Afacerile Greyhound au avut mult de suferit din cauza pandemiei, dar compania avea de mai mulți ani probleme, pierzând pasageri din cauza liniilor aeriene care au oferte tot mai bune în SUA. Greyhound are o flotă de 1.300 de autobuze și fusese scoasă la vânzare în mai 2013.

În primăvara lui 2021 Greyhound anunța că încetează operațiunile din Canada, țară unde făcea transport încă din 1929, dar unde compania era total ne-rentabilă.

Rețeaua globală FlixBus deservește peste 2.500 de destinații în 36 de țări pe lângă SUA, cu 400.000 de conexiuni zilnice. În prezent, Greyhound conectează aproximativ 2.400 de destinații în America de Nord, cu aproape 16 milioane de pasageri în fiecare an.

În ultimii opt ani FlixBus a crescut constant și a creat cea mai mare rețea de autobuze interurbane din Europa, transportând peste 62 de milioane de persoane în 2019. ”Achiziția Greyhound marchează o etapă importantă în strategia de expansiune globală a FlixMobility, un element esențial pentru creșterea viitoare a companiei”, spune compania.

FlixBus a intrat pe piața din Statele Unite ale Americii în urmă cu 3 ani cu destinații în sud-vestul țării, printre care Los Angeles, California, Las Vegas, Nevada, Phoenix și Arizona.