Viitorul sună electric: Tesla Model 3 a fost cel mai vândut automobil în Europa în luna septembrie

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 25 octombrie 2021, 15:32 Economie | Auto


Masina Tesla Model 3
Foto: Jarretera, Dreamstime.com
​Pentru prima dată în istorie, un automobil electric, care în plus este produs în afara Europei, a devenit luna trecută cel mai vândut automobil de pe piaţa din Europa, informează agenția Bloomberg, citată de Agerpres.

Tesla Model 3, cel mai accesibil model al producătorului american Tesla, a devansat în septembrie modele cu motoare pe combustie internă precum Volkswagen Golf, Dacia Sandero, Renault Clio sau Peugeot 208, potrivit firmei de consultanţă Jato Dynamics.

Potrivit acestei firme, Tesla Model 3 a controlat o cotă de 2,6% din piaţa auto europeană în luna septembrie, cu 24.591 de unităţi înmatriculate (creştere de 42% în ritm anual), faţă de 18.264 unităţi pentru Renault Clio, şi 17.988 de unităţi pentru Dacia Sandero (creştere de 41% în ritm anual).

Jato Dynamics subliniază că dobândirea poziţiei de lider după vânzările pe o lună este un punct de cotitură pentru automobilele electrice şi un semn că industria auto îşi accelerează tranziţia de la motoarele pe combustie.

În plus, este şi pentru prima dată când un automobil produs în afara Europei este cel mai bine vândut model în regiune.

În aşteptarea inaugurării uzinei Tesla de la Berlin, automobilele Model 3 sunt produse în SUA şi China.

Guvernele oferă stimulente generoase pentru a-i încuraja pe cumpărători să renunţe la autoturismele lor cu motoare pe combustie, astfel că în luna septembrie automobilele complet electrice şi hibridele de tip plug-in au controlat 23% din piaţa auto europeană, mai mult decât automobilele cu motoare pe motorină.

Cu toate acestea, avansul vânzărilor de automobile electrice vine într-un context mai puţin favorabil pentru piaţa auto din Europa, în condiţiile în care criza globală de semiconductori afectează producţia şi întârzie livrările către clienţi.

Săptămâna trecută, directorul financiar de la Renault, Clotlide Delbos, a declarat că timpul de aşteptare pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular, a ajuns acum la şase luni.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2976 vizualizari

  • +1 (15 voturi)    
    Mdah, masina care devine net zero CO2 (Luni, 25 octombrie 2021, 15:47)

    Fu Leng [utilizator]

    dupa ce o conduci 5 ani si dai o carutza de bani pe ea. O fi viitorul electric dar doar pt cei cu bani. Oamenii de rand abia au bani sa-si plateasca factura la energie, de curand, nicidecum sa isi ia o electrica scumpa!!!
    PS: si asta in conditiile in care bagatanul ala de-si poate lua una cuy banul jos, mai primeste si subventie, de la omul de rand. Nu-i hahios?
  • +6 (16 voturi)    
    Mulți producători (Luni, 25 octombrie 2021, 15:53)

    Timonierul [utilizator]

    tradiționali vor trece pe electric, dar Tesla are un avantaj technic care are nevoie de timp și energie intelectuala sa fie egalat și depășit
    A refuza sa recunoști inteligenta geniala a șefului de la Tesla , este o tradiție pur românească
    • -1 (5 voturi)    
      lol (Luni, 25 octombrie 2021, 20:29)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Timonierul

      care e avantajul tehnic, il stii ? sau scrii ca sa te afli in treaba ? Consumul e in media vehiculelor electrice, iar performantele raportate la cp sunt relative la ce compari. Daca o faci cu dacia electrica, tesla e wow, daca o compari cu taycan-ul constati ca ingineria e in alta parte, la cei care au performante si motricitate mai bune, cu cai mai putini. Tu sa fii sanatos, daca conduceai un model 3, ti-ai fi dat sema ca e mai zgomotos ca un polo sau un clio, fapt demonstrat de masuratorile adac: 70.3db la 130kmh. O masina bine antifonata are 63-64db. Diferenta e... enorma.
  • -3 (11 voturi)    
    Da...locul I dupa ce a concurat singura (Luni, 25 octombrie 2021, 16:22)

    badcomm [utilizator]

    Absolut toate masinile au intarzieri colosale la livrare (6-12 luni) din cauza crizei chipurilor generata de chinezi. Tesla livreaza de la fabrica din Shanghai unde nu e criza, pentru ca e pe tot pamantul mai putin in China. Asta e singurul motiv pentru care a ajuns pe locul unu, pentru ca ceilalti pur si simplu nu au ce vinde.
    • -2 (4 voturi)    
      plus suptventia pentru cei bogati (Luni, 25 octombrie 2021, 20:30)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui badcomm

      in Romania, de cateva ori mai mare decat in tari ca Franta sau Germania.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by