Verdictul șoferilor: Cele mai supraevaluate (și inutile) opțiuni la mașinile moderne

de A.Th.C.     HotNews.ro
Vineri, 29 octombrie 2021, 20:40 Economie | Auto


Autostradă
Foto: Nissan
Numărul opțiunilor la automobilele moderne a ajuns la niveluri nemaivăzute. Și nu toate sunt folositoare sau necesare. Unele pot fi deranjante pentru că sunt chiar sâcâitoare. Iar altele pot părea folositoare, dar își dezvăluie repde inutilitatea. Jalopnik și-a întrebat cititorii care sunt opțiunile cele mai supraevaluate. Răspunsurile nu au întârziat.

Tehnologia de asistență a șoferului


Oricare dintre funcții. Mai ales pierderea benzii de drum, versiunea care-ți ia controlul volanului și vrea să tragă mașina înapoi pe bandă. „Pe mai multe mașini închiriate a încercat să mă scoată de pe bandă pentru că sistemul a fost încurcat de o zonă în construcție sau de o bandă care se unea într-a mea. Și trebuie să treci prin multe meniuri ca să o dezactivezi – altfel este pregătită să-ți fure volanul fără avertizare”.

Sistemele de navigație


„De obicei, cele preinstalate sunt învechite. Actualizările pot costa bani mulți. Mai bine ar face Apple CarPlay și Android Auto caracteristici standard.”



Schimbător de viteze cu butoane


Nu numai că este contraintuitiv, dar îți mai și distrage atenția de la parbriz sau camera pentru mers înapoi. Un incident oribil a avut loc la New York acum câțiva ani, când un șofer a intrat în fața unui tren pe pasajul de nivel. O ipoteză a fost că omul a intrat în panică și a încurcat butoanele.

Ecranele


Ecranele tactile, mai ales cele mari. „Conduc, așa că mă puteți lăsa fără televizor pe panoul de bord. Și puneți din nou butoane, să le pot opera fără să mă uit la ele. Erau bune și nu mă distrăgeau de la celelalte mașini din trafic conduse de alți șoferi distrași.”



Foto: Mercedes


Conducere autonomă


Autopilot, sau supercruise, sau... „Tot trebuie să fii atent, să te uiți la drum, iar în unele cazuri să ții mâinile pe volan. Ce anume face sistemul pentru tine, în afară de a-ți provoca un stres de care n-ai nevoie? Poate că e un pas spre ceva mai bun, dar în stadiul actual e ridicol.”

Sistem audio de marcă




„Nu ai nevoie de un Bose/Bang & Olufsen/McIntosh scump ca naiba, ca să asculți cum trebuie în mașină. Toate sunt aranjamente ca producătorul de sisteme audio să aibă parte de publicitate (și poate va vinde unul pentru casă), iar cel al mașinii să pună ce preț vrea.”
„Sistemul meu are 36 de difuzoare! Poate că un audiofil îmi poate spune diferența față de 6 difuzoare, dar eu nu. E doar o chestie care îl face pe dealer să-ți poată spune să nu cumperi modlul cu doar 20 de difuzoare”.

Plafon transparent care nu se deschide


„Nu am nevoie de o fereastră închisă deasupra capului, care lasă lumina să treacă. Ori se deschide, ca să intre aer, ori e închisă și opacă. Prefer o trapă care se deschide, dar n-am nevoie de o placă de sticlă care stă închisă și nu oprește lumina!”

Sistem stop/start automat

„Pot să spun că nu are un efect prea mare în economia de combustibil și trebuie să-l dezactivez de fiecare dată când pornesc mașina, a devenit un reflex.”

Padele pentru schimbarea vitezelor

„Sunt o funcție prea puțin utilizată. O folosesc la munte ca să mențin mai bine viteza de drum, dar la drum întins este perfect inutilă.”








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















55900 vizualizari

  • -15 (33 voturi)    
    Nu știu dacă toate sunt inutile... E exagerat (Vineri, 29 octombrie 2021, 21:13)

    Amerlocu [utilizator]

    Chestiile cu navigația și cu ecranele mari sunt de fapt foarte utile.

    Cel puțin la Lincoln și la Ford navigația se actualizezză pe gratis pe durata de viață mașinii. De câțiva ani buni poți să o faci prin WiFi în garaj sau de vreo 2 ani prin 5G. Sunt convins că la fel trebuie să fie și la concurența lor, la GM, Chrysler și la japonezi sau germani.

    Și oricum, dacă nu-ți place sistemul nativ al mașinii îți permite să exporți pe ecran navigatorul de pe telefon. Merge sigur cu cu Apple și cu Android.

    Ecranul mare îți permite să vezi ușor harta de navigație detaliată, agenda telefonică, avertizările de trafic sau drumuri în construcție. Îți permite de asemenea să vezi bine detaliile de la parcarea automată. E drept că o parte din funcții sunt redundante pentru că sunt și pe head-up display proiectate pe parbriz, dar nu văd de ce ar încurca cu ceva. Nu-ți place, nu te uiți. Dar când ai nevoie de ele bine să fie acolo.

    Aia cu butoanele pe schimbătorul de viteze e extrem de utilă. Vara nu o folosești, că ești mereu în „drive”, dar iarna sau pe teren accidentat când mai ai nevoie să schimbi manual vitezele sau să folosești frâna de motor pe drumuri înghețate e infint mai comodă ca dibuirea vitezelor cu toată maneta schimbătorului așa cum era acum 10-12 ani.

    Cruise control adaptiv e de asemenea o chestie foarte utilă De 10 ani de când am avut-o prim oară pe o mașină închiriată, am avut grijă să am funcția pe fiecare maină cumpărată de mine sau de soție. Amândoi mergem peste 90% din timp pe autostradă și funcția e infinit mai utilă ca și cruise controlul clasic.

    Chiar și tatăl meu, care când a venit prima oară la noi înjura cu spume mașinile cu cutile de viteze automată din America, a acceptat-o până la urmă pe tăcute și am văzut amuzat că o folosește mereu. Nu i-am spus-o ca să nu se încrâncenze...:)
    • +12 (16 voturi)    
      Fuggetaboutit (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 9:31)

      K-Man [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      US este o tara de navetisti dependenti 100 de masina. Aici masina este o continuare a sufrageriei.birou. Nu merci nu vreu televizoare in masina si all that crap
      • -7 (7 voturi)    
        Daca numa insel mai exista Dacii 1300 (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:48)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui K-Man

        Iti recomand una, va fi exact cum vrei, fara televizoare. Acum serios, mie ecranele mari tactile mi se par foarte utile. Nu numai ca vezi mai bine harta daca e in mod navigatie, dar daca stii sa-l folosesti e de mare ajutor. La cate functii exista acum ar fi nevoie de foarte multe butoane, deci si greu de identificat si greu de actionat. Asa, cu doar o apasare in plus pentru a intra in meniul dorit, ai la dispozitie ce-ti trebuie, cu butoane mari si usor de actionat. Oricum pe ecran nu ai butoane pe care sa le folosesti foarte des (gen semnalizator de directie), iar altele mai importante exista si fizic (gen volumul/mute pentru audio). Asa ca un ecran mare mi se pare foarte util.
  • -3 (25 voturi)    
    Nu e chiar așa: (Vineri, 29 octombrie 2021, 21:14)

    nick24 [utilizator]

    “Pe mai multe mașini închiriate a încercat să mă scoată de pe bandă pentru că sistemul a fost încurcat “
    Aici trebuie să fii atent că dacâ vrei să treci de o dungă și semnalizezi, mașina te lasă.
    “ Conducere autonomă, Autopilot, sau supercruise”
    Mi se pare FOARTE de folos la drum lung și relativ liber, nu mai trebuie să ții piciorul drept înțepenit pe accelerație
    “ Sistem stop/start automat”
    E foarte util într-un oraș f aglomerat, cu multe semafoare - REDUCE poluarea în oraș!
  • +12 (14 voturi)    
    Unele inutile, altele te scot din rahat! (Vineri, 29 octombrie 2021, 21:46)

    sfarleaza [utilizator]

    Alea bune, dupa mine:
    -avertizarea ca ai ceva in unghiul mort
    -radarul de detectie de obstacole (pe zi)
    -detectia infrarosu pe timp de noapre
    -farurile automate (faza lunga, scurta, cornering si alte cele)
    -franare automata la reducerea brusca a distantei fata de ala din fata
    -parcarea automata (nu musai de securitate, dar e un confort deloc de neglijat)
    Afisaj head up (ai privirea tot timpul pe drum)
    -camera 360 de grade (multi stiu cat de tare'ti vine sa'ti dai cu tesla cand ciupesti jentile le borduri sau alte cele, cand faci manevre in loc stramt, etc)

    Celelalte optiuni si mai evoluate... depinde de liga in care joci! La marci/modele ieftine e ca la piata: cat dai, atata face. Cand le gasesti la marcile premium isi fac treaba fara sa te incurce, sau sa'ti lase i senzatie de lucru neterminat.
    • +14 (20 voturi)    
      apropos de asta (Vineri, 29 octombrie 2021, 23:15)

      doejohn [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      "-franare automata la reducerea brusca a distantei fata de ala din fata"

      Cand pun frana brusca mie imi e mai tare de ala din spate, nu din ala din fata si instictiv ma uit in oglinda retrovizoare. O data l-am salvat pe cel din spate cand am pus si eu frana brusca, ca l-am auzit cum ii suiera franele, mi-am dat seama ca ma pot opri si am mai lasat-o sa curga un pic in fata. M-am dat jos sa ma uit si era oprit la 2 cm de mine. Din asta nu te scoate niciun sistem de franare automata.

      Drive safe!
      • +3 (7 voturi)    
        Controlul franarii (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 9:49)

        Lukis [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

        Ba da, daca pui piciorul pe frana trece in mod "manual"... E foarte bun sistemul de franare automata, il folosesc de 10 ani.
      • +1 (1 vot)    
        accidentele apar din neatentie (Duminică, 31 octombrie 2021, 3:47)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

        Si scopul optiunilor (alea utile) este sa palieze momentele de neatentie.
        Cand in fata ta franeaza brusc si tu poate tocmai iti coborasei ochii pe radio, clima, bord sau mai stiu io ce... radarul de franare e bun !
        Si ar fi fost la fel de bun si pentru ala din spate pe care zici tu ca l'ai salvat ;)
  • +6 (14 voturi)    
    Aia cu menținerea benzii merita (Vineri, 29 octombrie 2021, 22:07)

    Alui [utilizator]

    Am asa ceva le mașina (BMW) si la drum lung folosită împreuna cu adaptive cruise control reduce enorm stresul. E la fel ca pilotul automat la avioane. Ma simt mai odihnit dupa o zi de condus cu sistemele astea decat eram inainte fără ele. Acum nici nu concep o mașina fără sistem de menținerea benzii si adaptive cruise control.
    Sistemele audio mai performante au avantajul ca izoleaza mai bine zgomotul din afara mașinii, unele chiar îl anulează prin noise cancellation. Si asta ajuta la reducerea oboselii. Conduceti un Audi Q7 si vedeti.
    Sistemele de navigatie mai noi colaborează cu adaptive cruise control, reducând viteza in curbele strânse. In plus la cele mai multe mașini nu poti avea Apple Car Play sau Android Auto fără sistem de navigație oricum.
  • +3 (13 voturi)    
    Sistem stop/start automat (Vineri, 29 octombrie 2021, 22:13)

    Hellohello [utilizator]

    Sistemul a fost conceput in primul rand pentru a reduce poluarea si nu pentru economie de combustibil, zic eu.
    • +3 (9 voturi)    
      lămurește-mă (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 7:25)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Hellohello

      Cum reduci poluarea dacă consumi la fel de mult combustibil?
      • +1 (5 voturi)    
        Oprește motorul la STOP. (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 14:21)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

        Motorul oprit, nu poluează. La STOP, numărul mare de mașini și o vreme fără vânt, te sufocă aerul din zonă. Mașina în circulație creează curenți de aer care dispersează gazele de eșapament, reducând concentrațiile de poluanți.
  • +14 (16 voturi)    
    Despre unele dotari (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 3:24)

    Nobady [utilizator]

    Sunt șofer profesionist de 25 de ani. Am cca 4 mil. km.De ceva vreme conduc prin UE un Volvo Fh 540 cu dublu ambreiaj. Are foarte multe sisteme de asistență care ma ajută, gen: avertizare unghi mort, funcție cornering, pilot automat cu ACC, avertizare schimbare bandă, DAS , asistență urcare pantă etc. Ținând cont de gabarit (cca 17,5 m) și de multitudinea de unghiuri moarte, combinată cu tonajele mari pe care le transport ( cca 40 tone) care implică o distanță mare de frânare fata de un autoturism și riscul ca în urma unei neatentiii sa fiu nevoit sa frânezi brusc, caz în care marfa din remorca să-mi zboare pe drum și să produc un dezastru celor din apropiere și chiar și mie, unele sisteme chiar sunt utile. DAR: în zonele cu lucrări ,unde linia de marcaj nu se vede bine sau apar mai multe linii,sistemul de schimbare a benzii este enervant, el activând DAS-ul după câteva atentionari. Când ACC ul e activat și vreun inconștient care sta pe telefon uita ca e pe drum și întra în raza mea, camionul frânează destul de aspru și pot produce daune încărcăturii. Controlul tracțiunii nu e util mereu, Abs -ul su Esp-ul sunt foarte bune,cutia cu dublu ambreiaj e minunată, servo direcția, farurile cu xenon,oglinzile cu dejivrare, o sonorizare decentă, creează un minim de confort și siguranță.
    De asemeni ca și mașină personală conduc un BMW F10 520d, nu cu foarte multe dotări. Acum toți vor turisme cu o mulțime de funcții și sisteme pe care le folosești sau nu de cateva ori pe an. Multe sunt chiar inutile și enervante dacă mașină e folosită pe distante scurte. Mulți ar prefera sa fie duși spre serviciu de către mașină în timp ce ei se uită cu nesaț pe vreuna din aplicațiile de socializare. Câteodată mă întreb, atunci când din înălțimea cabinei îi văd cum stau pe tel și nu sunt atenți de ce Dumnezeu nu merg cu autobuzul sau trenul la serviciu? Ar putea sa facă măcar una din activități asa cum trebuie!
    Îmi este dor de batrana Dacie care mă făcea sa fiu atent la tot!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by