Șeful BMW ironizează Tesla la capitolul calitate și spune că mașinile companiei lui Musk ”nu sunt chiar parte a segmentului premium”

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 11 noiembrie 2021, 8:46 Economie | Auto


BMW i4
Foto: BMW
Oliver Zipse, CEO al BMW, a ironizat Tesla Motors spunând că mașinile acestei companii americane nu sunt chiar parte a segmentului premium. Zipse spusese în februarie că are îndoieli cum că Tesla își va păstra poziția de lider la mașini electrice unde concurența devine tot mai puternică. Tesla Motors va încheia anul cu peste 900.000 de unități produse, iar Model 3 a fost cea mai vândută mașină din UE în septembrie.

Cel mai vândut model electric al BMW este i3, iar germanii au prezentat recent și i4 și iX. BMW are planuri ambițioase de electrificare în următorii 10 ani, dar în prezent volumele de vânzări ale Tesla sunt mult peste cele ale BMW în segmentul EV.

Oliver Zipse a spus acum că la BMW diferă standardele de calitate și siguranță și că față de Tesla, BMW are ”aspirații diferite la capitolul satisfacție a clienților”.

”Tesla nu este chiar parte a segmentului premium. Ei cresc foarte rapid prin discount-uri. Noi nu vom face asta, mai ales că este o cursă lungă la care trebuie să rezistăm”.

BMW a livrat în nouă luni 230.000 de mașini plug-in hybrid și full-electrice, în timp ce Tesla a livrat în doar trei luni 241.000 de mașini full-electrice. În UE, Model 3 a fost cel mai vândut model auto al companiei, în timp ce BMW nu a prins cu niciun model top 10 la categoria mașini electrice.

BMW are două noi modele electrice în gamă: iX și i4, iar în anii următori vor ajunge pe piață versiuni full-electrice ale X1 și Mini Countryman, dar și ale altor modele.

Compania vrea ca în 2023 să aibă pentru aproape toate modelele din gamă o versiune electrică, iar planul pe 10 ani are ca obiectiv aducerea pe piață a 10 milioane de mașini full-electrice.

Sursa: Automotive News






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















45323 vizualizari

  • +16 (26 voturi)    
    .... (Joi, 11 noiembrie 2021, 8:53)

    costicatrombon [utilizator]

    Totusi ce chestie, un neavenit total afon in materie de masini aduce acum 10 ani electrica in prim plan si modifica radical directiile de dezvoltare ale industriei. Nu CEO bmv gmc honda etc etc ci un nerd bizar!
    • -5 (13 voturi)    
      Tesla nu e premium, (Joi, 11 noiembrie 2021, 11:54)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui costicatrombon

      toata lumea si a dat cu parerea pe aici dar toti pe langa complet.
      Omul a spus ca Tesla nu e premium, ceea ce asa este. O masina cu un volan si un tv in mijlocul bordului nu e premium. Lasand la o parte altele.
    • +2 (4 voturi)    
      Șeful BMW , un prost fudul. (Joi, 11 noiembrie 2021, 15:57)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui costicatrombon

      Mașina o face clientul faimoasă, dacă-i mulțumit. Când îți lauzi singur un produs, înseamnă că ceva nu-i bine.
      • +1 (1 vot)    
        eh da (Joi, 11 noiembrie 2021, 19:14)

        Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Ce nu merge bine la BMW? "După primele nouă luni ale anului, BMW este în fața rivalilor de la Mercedes-Benz și Audi, fiind brandul cu cele mai mari vânzări globale. În intervalul ianuarie - septembrie 2021, bavarezii au comercializat 1.703.080 de mașini, cu 19.3% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut." - oct 2021. 'În 2020, BMW a rămas cea mai bine vândută marcă premium în SUA' ... mai cautam? Mercedes ii detronase in 2016 si a rezistat 3 ani, DAR: 'BMW a anunțat, totuși, că este constructorul premium numărul 1 în lume, datorită vânzărilor tuturor mărcilor sale, respectiv BMW, MINI și Rolss Royce. BMW Group a totalizat 2,49 milioane de vehicule, în timp ce Daimler, prin divizia de autoturisme Mercedes-Benz, care include și marca smart, a reușit să vândă 2,43 milioane de vehicule."
    • 0 (0 voturi)    
      rusine (Luni, 15 noiembrie 2021, 21:49)

      Neutral01 [utilizator] i-a raspuns lui costicatrombon

      Ar trebui sa le ia banii de la toti CEO-ii companiilor auto germane din ultimii 10 ani, pentru nepasarea cu care au tratat autototurismul electric!!
  • +21 (27 voturi)    
    BMW (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:00)

    ACP [utilizator]

    chiar sunt premium mai ales atunci cand incep sa se strice. Au niste preturi de lux pentru reparatii, atunci cand ele sunt posibile...
    • -13 (15 voturi)    
      sau poate... (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:26)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      .... esti tu prea sarak.
    • +6 (8 voturi)    
      Tesla (Joi, 11 noiembrie 2021, 10:06)

      Manu89 [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Lasă ca nici cu Tesla nu mi rușine când vine vorba de prețuri premium la mentenanța. Dacă ți se strica ceva (da sunt șanse mai mici) doar in reprezentanta poți sa mergi sa o repari și da, nu exista nici una in România.
  • +18 (22 voturi)    
    Aiureli (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:02)

    georgio [utilizator]

    Sefii industriei auto germane ar trebui sa se smulga din aceasta negatie a evidentei ca segmentul masinilor electrice inca sunt in mare rahat.
    Stau prost, chiar foarte prost.
    Nu poti sa scoti pe piata o masina care are jumatate din dotarile Tesla la acelasi pret si sa te bati cu caramida in piept ca tu esti mai de calitate.
    Nu poti sa pretinzi ca te adresezi aceluiasi segment cand masina ta electrica e dublu ca pret ca masina ta schivalenta pe benzina.
    Masinile electrice germane au probleme de care Tesla s-a lovit acum 3 sau 4 ani.
  • +8 (12 voturi)    
    stau ei cu nasul pe sus.... (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:09)

    ion_de_la_tara [utilizator]

    asa a stat si nokia... cum spunea CEO-ul Nokia cand avea peste 50% din piata: "nu vad pe nimeni care ar vrea sa dea cu degetul pe ecranul telefonului"... e uite ca lumea nu e cum si-o imagineaza ei, ci aleg intotdeauna pe termen lung ceea mai buna si folositoare idee, indiferent de brand
  • +8 (12 voturi)    
    daca as fi bmw (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:14)

    murangura [utilizator]

    as mai lasa din atitudinea zeflemitoare...
    tocmai aroganta lor i-a facut sa piarda atat de mult in ultimii 10 ani...
    o companie fondata acum putin timp a reusit sa-i arunce din toate topurile.
  • +4 (8 voturi)    
    asa e... (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:25)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. tesla n-are atatea cefe late.
  • +4 (8 voturi)    
    vechea gandire (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:26)

    Wheelwright [utilizator]

    Tin minte cand Nokia avea 25 % din piata mondiala de mobile, tocmail lansase Apple primul lor smartphone si imediat dupa ei si Samsung. Atunci CEO Nokia a luat in rad intrebarea cand vor lansa si ei un smartphone, el fiind sigur ca aia e doar o piata nisa pentru cativa oameni (stim unde e Nokia azi si ca aproape oricine are smartphone).
    Sunt cateva companii care au pornit serios pe urmele celor de la Tesla, dar cu trecerea timpului, anumiti colosi auto se vor scufunda daca nu vor sa stii sa se adapteze rapid noilor realitati. Nemtii care sunt cam conservatori de felul lor ar trebui sa taca si sa se adapeze cat mai rapid. PS Am fost intr-un Tesla X si In BMW X5 sau seria 7, mie mi s-a parut premium si Tesla.
  • +5 (9 voturi)    
    - (Joi, 11 noiembrie 2021, 9:38)

    andrei9999 [utilizator]

    seful bmw sa coboare putin capul din nori sa vada cum piata i se micsoreaza si nu din cauza tesla, ci din cauza cresterii continue a preturilor disproportionat cu posibilitatile oamenilor
  • +9 (13 voturi)    
    cainii latra, caravana trece. (Joi, 11 noiembrie 2021, 10:12)

    fermierul [utilizator]

    intre timp Tesla a ajuns la o capitalizare de 1 trilion dolari ce ii ofera fonduri de investitii aproape nelimitate si BMW bate pasul pe loc pe la vreo 50 miliarde, adica de vreo 20 de ori mai putin.
    • -4 (6 voturi)    
      se umfla balonul american (Joi, 11 noiembrie 2021, 10:36)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui fermierul

      cand ai profit doar anul acesta si acel profit este sub 1% din capitalizare,trebuie sa fii tare in instalatie sa investesti in acele actiuni,
      la fel si la firmele de tehnologie care nu platetesc impozit pe reclamele care se fac,dar aia au financiare serioase,dar aici....
    • -2 (2 voturi)    
      nu e chiar asa (Joi, 11 noiembrie 2021, 10:38)

      Timbuku [utilizator] i-a raspuns lui fermierul

      Ai idee cum functioneaza bursa? Banii aia sunt virtuali si sunt ai actionarilor nu asteapta in conturile Tesla. La ultima raportare Tesla avea 16 miliarde cash vs BMW cu 7.2 miliarde vs Toyota cu 60 miliarde vs Ford cu 45 miliarde
    • 0 (4 voturi)    
      la fel si bitcoin (Joi, 11 noiembrie 2021, 11:51)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui fermierul

      a ajuns la 3 trilioane.
      Tesla e un fel de bitcoin, daca la bitcoin valoarea intrinseca e zero, la tesla este ceva dar foarte putin din valoarea de piata. Vorbim de o companie care nu are proft, iar in momentul de fata toata lumea produce electrice. Sigur tesla cei mai competitivi la pret dar asta pentru ca nu fac profit.

      Pretul actiunilor e data doar de elon musk, de increderea in el. cam ca la bitcoin.
      • +6 (6 voturi)    
        bursa (Joi, 11 noiembrie 2021, 13:53)

        fermierul [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Tesla are profit in ultimele 5 trimestre consecutive. In Q3 2021, profit 1.4 miliarde. Marja de profit 14%, peste toti ceilalti. Si continua sa mareasca preturile fiindca au rezervari pana la final de 2022.

        In ultimul an Tesla a vandut actiuni de vreo 10 miliarde, bani cu care si-a putut plati cele 2 noi fabrici care sunt in lucru. La preturile actuale, trebuie sa vanda doar 1% din actiuni pentru aceeasi suma. Asta inseamna buget de investitii peste orice alt constructor.

        BMW au fost printre primii care au produs masini electrice de calitate, i3 si i8 in 2013. Dupa care, au oprit inovarea si s-au lacomit sa vanda cat de multe masini poluante le-a fost permis de legislatie, la fel ca si ceilalti constructori. Iar acum le-a ajuns cutitul si vor incepe o lupta de supravieturile ca sa-i ajunga din urma pe Tesla si pe chinezi.
        • 0 (0 voturi)    
          ok (Joi, 11 noiembrie 2021, 16:50)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui fermierul

          sta mai bine decat ma aseptam.
          Dar, la o valoare de piata de 1000 miliarde au raportat profit om Q3 de 1.4 miliarde $, asta incluzand certificatele.
          Bmw la o valoare de piata de 92 miliarde, a raportat 3 miliarde euro profit.

          ce voiam sa spun, este ca valoarea lui tesla este mult umflata, mare parte vine din increderea in Musk. De aia orice tweet de a lui musk creeaza flucutatii.
  • +2 (8 voturi)    
    BMW (Joi, 11 noiembrie 2021, 10:25)

    JustinCase [utilizator]

    BMW este brandul preferat de cocalari. Owning a BMW is an IQ statement. Just sayin...
    • +1 (1 vot)    
      exact! (Joi, 11 noiembrie 2021, 19:17)

      Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      si sunt multi rau: 2019 "BMW a anunțat, totuși, că este constructorul premium numărul 1 în lume, datorită vânzărilor tuturor mărcilor sale, respectiv BMW, MINI și Rolss Royce. BMW Group a totalizat 2,49 milioane de vehicule, în timp ce Daimler, prin divizia de autoturisme Mercedes-Benz, care include și marca smart, a reușit să vândă 2,43 milioane de vehicule."; intre timp BMW a revenit nr 1 si singur peste Mercedez.
      • 0 (0 voturi)    
        Despre vanzarile BMW (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:29)

        Avgvst [utilizator] i-a raspuns lui Giolgel

        Cate dintre unitatile vandute sunt electrice? Care este scaderea fata de cresterea de anul trecut? Care este trendul in vanzari de masini cu motoare cu ardere interna fata de cele cu motor electric? Unde vezi BMW in urmatorii 5 ani fata de Tesla?Elon i-a umilit la dinamica - niciun BMW nu se tine aproape de Model S. Acum, nefericitul directoras incearca sa atace calitatea masinilor. Din pacate pentru el, BMW e in urma si acolo. Faptul ca mai toti cocalarii din Romania care "are beemve" nu repara masinile la service-uri autorizate nu ai nici o statistica reala a reparatiilor efectuate la masinile marcii, astfel ca in APIA nu poti constata dezastrul privind fiabilitatea "luxului"bavarez. Vor plange mult pana vor incepe sa vanda modele electrice comparabile cu concurenta. Pana una-alta, vor trebui sa se bata nu cu Mercedes - care le-au luat fata la electrice - ci cu grupul VW, care sunt mult mai avansati dacat ei. Pot recupera, insa, la vanzarea de acumulatori, stiut fiind faptul ca familia detinatoarea a marcii BMW reprezinta actionariatul majoritar si la o celebra firma producatoare de acumulatori. Si daca nu ii place Tesla, poate se urca intr-un Lucid Air, ca sigur va avea impresia ca e intr-o caruta in orice BMW sau Rolss dupa aceasta experienta.
    • +1 (1 vot)    
      cred (Vineri, 12 noiembrie 2021, 10:23)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      ca avem un invidios :)
  • +7 (9 voturi)    
    ii baga la 380v (Joi, 11 noiembrie 2021, 10:54)

    Ciufut [utilizator]

    Daca se supra Elon Musk ii cumpara si ii transforma in marca de tricouri si speci pentru cocalari.
  • -3 (3 voturi)    
    autopilot (Joi, 11 noiembrie 2021, 11:49)

    MPavel [utilizator]

    Singura chestie la care se uita cu jind bmw, vw si ceilalti este autopilot.
    La calitatea masinilor nu e de vorbit.
    Tesla stau mult mai prost decat ceilalti.
    Ex: Eu locuiesc in UK. Aici la majoritatea masinilor iti dai seama ce an sunt dupa numerele de inmatriculare.
    La o tesla noua nouta(tipla) farurile din spate aveau luata apa. Deci erau faruri pline de apa si condensate.
    Asta la o masina noua nouta.
  • +2 (2 voturi)    
    cat tupeu... (Vineri, 12 noiembrie 2021, 10:21)

    hanu [utilizator]

    am bmw si calitatea unor componente este execrabila. In goana dupa economie au piese de plastic in locuri unde trebuia metal. In locul lor as tacea din gura.
    Primul si ultimul produs de la ei, never again.
  • +1 (1 vot)    
    Apusul BMW (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:14)

    Avgvst [utilizator]

    Masinile electrice si evolutia mentalitatii (in general nu se mai aprecieaza plecarea cu un part mai repede de la semafor sau emfaza lui Gica vitezomanul care i-a depasit pe toti-inclusiv pe contrasens) vor avea un impact major (se pare ca este anticipat de sefii BMW) asupra vanzarilor in viitor. Ceea ce afirma Zipse, conform acestui articol, confirma, cumva acest aspect. Mai mult decat atat, Tesla a facut praf vanzarile "luxoaselor BMW" cam pe toate continentele. Iar elictricele de la BMW nu prea se arata in piata acolo unde se vad ei. Au ramas inclusiv in spatele Audi si ar trebui sa recunoasca asta, asa cum au facut-o cei de la Mercedes. Nu cred ca vor mai fi in top vanzari auto pe vreun segment in viitorul apropiat si asta ii doare. Pentru comentariile privind vanzarile BMW de 2,46 milioane de unitati - nu erau electrice! La capitolul vanzari vehicule electrice sunt de ras (doar i3 scoate capul si nu prea sus). Nu vor muri de foame, dar la modul in care se aglomereaza orasele nu prea vad de ce sa-ti cumperi masini cu sute sau mii de cai, diesel sau pe benzina. Cam apune si era dinamicii BMW. Daca nu se reinventeaza vor sfarsi langa SAAB. Sau vor reveni la motoare pentru avioane. ;)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by