Octombrie a fost o lună extrem de slabă pentru piața mașinilor noi din UE, cu scădere de 30% față de octombrie 2020, motivul principal fiind criza semiconductorilor auto, arată datele ACEA. Piața germană a scăzut cu 34%, iar cea din România, cu 23%. La zece luni, piața totală este cu 2% peste nivelul de anul trecut.

MasiniFoto: Pictura | Dreamstime.com

În octombrie s-au înmatriculat în UE 665.000 de mașini noi, cu 30% mai puține decât în luna a zecea din 2020. A fost cea mai slabă lună octombrie de când există date despre înmatriculări. În plus, octombrie a fost a patra lună consecutivă în care piața mașinilor noi din UE scade în comparație cu 2020, criza procesoarelor afectând pe scară largă producția și crescând mult timpii de așteptare la client pentru o mașină nouă.

În octombrie, piața germană, cea mai mare din UE, a scăzut cu 34%, iar cea din România, cu 23%. Cea mai pronunțată scădere a fost în Lituania, 55%. Două piețe au crescut: Cipru și Irlanda.

În octombrie câteva mărci au înregistrat scăderi drastice: Skoda (-50%), Audi (-49%), Volkswagen (-42%), Seat (-43%), Ford (-40%). La polul opus, Kia a scăzut cu doar 0,4%, iar Hyundai a crescut cu 7,8%.

Pentru primele zece luni rezultatele sunt mai bune: piața totală din UE a urcat cu 2,2%, spre 8,19 milioane mașini noi, după ce lunile de primăvară au fost bune comparativ cu primăvara lui 2020 când lockdown-urile extinse au afectat grav vânzările.

Pentru perioada ianuarie - octombrie, Hyundai și Kia au crescut cu 20%, Seat cu 14%, Toyota cu 16%, Jeep cu 15% și Mazda cu 13%.

Dacia a crescut cu 0,9%, la peste 300.000 de mașini în zece luni. Scăderi severe au avut mărci precum Mitsubishi (-30%), Honda (-20%), Alfa Romeo (-24%), Nissan (-15%), Ford (-14%).