Criza semiconductorilor auto a făcut ca piața mașinilor noi din Europa să scadă cu 29% față de luna similară din 2020 și companiile auto au dat prioritate modelelor mai scumpe unde marja de profit este mai mare. Din acest motiv s-au produs în număr mai mare SUV-uri, mașini electrice și hibride, iar cel mai vândut model a fost luna trecută Peugeot 2008 și cele mai vândute patru modele sunt ale unor grupuri franceze. VW Golf, modelul care înainte de criză era aproape mereu nr 1, nu a prins top zece, arată datele JATO.

Masini in traficFoto: Madrugadaverde, Dreamstime.com

Din cauza crizei semiconductorilor auto companiile auto au produs mai multe modele cu marjă mai mare de profit, modele unde profitul per unitate este cu câteva mii de euro mai mare decât la alte mașini din gamă. Din acest motiv la mai multe mărci au fost produse în număr mai mic unele mașini de volum.

În octombrie cel mai vândut model din Europa a fost unul surpriză, Peugeot 2008, iar pe următoarele locuri au fost tot modele ale unor grupuri franceze: Renault Clio, Dacia Sandero și Peugeot 208.

Că este o lună cu totul neobișnuită reiese și din faptul că două modele Fiat au prins top 10: Panda și 500. Pe de altă parte, VW Golf nu a prins top 10, cu sub 12.000 de unități, în timp ce Peugeot 2008 a avut 18.000 de unități.

Dintre modelele din top 10 în octombrie cel mai mult a scăzut Fiat Panda, scădere de 35%, în timp ce Fiat 500 a crescut cu 12%.

La zece luni lider este totuși Volkswagen Golf, cu 186.000 de unități, pe doi este Toyota Yaris, cu 164.000 unități, iar liderul din octombrie, Peugeot 2008, este pe cinci.