Miles Nürnberger, șeful de design de la Dacia care a lucrat 14 ani la Aston Martin: Îmi place plasticul și ce poți face cu el. Chiar îl apreciez. La Aston Martin plasticul era un cuvânt de evitat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 10 ianuarie 2022, 12:30 Economie | Auto


Miles Nurnberger
Foto: Dacia
​Mărcile Dacia și Lada sunt conduse din toamna lui 2021 de Miles Nürnberger care a lucrat 14 ani la Aston Martin și a fost șef de design acolo. Într-un interviu pentru Top Gear UK el spune că Duster este pentru Dacia ce este modelul 911 pentru Porsche. Întrebat despre cât de diferit este să desenezi mașini de sub 15.000 de euro, față de unele de zece ori mai scumpe, Nürnberger spune că una dintre schimbări ține de faptul că la Dacia trebuie să lucreze cu plastic și a ajuns să aprecieze ce se poate face cu el, în timp ce la Aston Martin era de rău să aduci vorba despre plastic (”bad word”).

Nürnberger a venit la Dacia datorită celebrului olandez care conduce designul la Renault, Laurens van den Acker, unul dintre cei mai respectați designeri din industria auto. Van den Acker și Nürnberger se știu de aproape 20 de ani când erau vecini în California și când ambii lucrau la grupul Ford (unul lucra la Ford, altul la marca Lincoln).

Grupul Renault are un studio de design la București unde s-au creat părți importante din modelele Dacia, dar și Renault. La studiul local, unul dintre cele 6 pe care grupul le are pe plan mondial, lucrează aproximativ 30 de designeri și centrele de design sunt mereu în competiție în cadrul grupului pentru proiectele viitoare.

”Voi spune o propoziție grozavă: Duster-ul este un 911 al Dacia. Spiritul, accesibilitatea, robustețea - tot ce înseamnă Dacia se găsește la Duster și este amplificat”, spune el pentru Top Gear UK.

Cum este să desenezi mașini mult mai ieftine? Partea frumoasă, spune Miles, este că îți vezi mașinile mult mai des pe stradă, lucru care nu era posibil la Aston Martin, o companie cu vânzări mult mai mici decât Dacia. Anual, Dacia vinde de peste 150 de ori mai multe mașini decât Aston Martin. Marca britanică nu are însă modele la sub 150.000 de euro.

”Toată lumea crede că dacă faci mașini de lux ai milioane de dolari de aruncat, dar de fapt trebuie să fii foarte eficient. La fel este și la Dacia”, spune designerul, care adaugă că multe aspecte sunt la fel la munca de acum față de job-ul precedent.

Ce este diferit?

Materialele folosite sunt diferite la o mașină de 15.000 de euro față de una de 100.000 euro. ”Plasticul era un ”bad word” la Aston Martin, dar aici la Dacia este ceva ce chiar apreciez. Chiar îmi place plasticul și ce poți face cu el. Este un material incredibil care evoluează constant. Nu puteam să cultiv această pasiune la Aston Martin, nu era brand-ul potrivit. Aici la Dacia pot avea o revenire fantastică, mai ales cu ideile legate de reciclare și de economia circulară”, spune Miles Nürnberger.

Ce idei de la Aston Martin va pune în practică la Dacia. Una este să fie folosită pe larg realitatea virtuală. Alta ține de aducerea unui designer șef pentru culori și materiale și a angajat oameni pe domenii precum designul interior.

Miles Nürnberger a lucrat, din 2008, în echipa de design a constructorului ASTON MARTIN LAGONDA având pentru început funcția de Design Manager, responsabil de design-ul exterior, iar apoi pe cea de Director Creativ. În 2018 el a devenit Director de Design al mărcii. Printre realizările sale se numără DBX – primul SUV din gama Aston Martin și proiectul Valkyrie, precum și renașterea mărcii Lagonda, ca subsidiară 100% electrică, ilustrată de Conceptul Vision în versiunile sedan și SUV.

Înainte de a se alătura companiei Aston Martin Lagonda, Miles Nürnberger a lucrat în cadrul echipei de Design exterior al mărcii Citroën. Primii săi pași în lumea design-ului auto i-a făcut însă în cadrul mărcii Lincoln una din diviziile Ford Motor Company.

Născut în 1976, într-o familie pasionată de artă, de design și de mașini, Miles a obținut diploma în Design auto a Universității din Coventry în 1998. În 2009 a fost laureat al Premiului de Design „Concorso d’Eleganza de la Villa d’Este” pentru conceptul One-77.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8986 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    automobile (Luni, 10 ianuarie 2022, 12:44)

    kostake [utilizator]

    Deja sunt un nonsens. Ele nu mai au calitatea de suplini o nevoie fundamentala, aceea de miscare. Un proiect fabulos a fost cel al germaniei democrate, Trabant. O masina cu citeva metale si in rest carton. Dar te ducea unde voiai cu costuri minime.Acum o masina vrea sa iti ateste pozitia sociala, sa-ti ateste frustrarile tale. Si toate numai din lacomie. Corect ar fi , desi imposibil prin lantul de efecte negative, orice masina care se construieste sa fie numai cu 3 roti,(triciclu), sa aiba maxim 500 cm3 iar viteza sa fie limitata la maxim 80 km?h. Vrei mai mult, ia trenul cu superviteza , care va fi o realitate candva si la noi.O multime de resurse irosite pentru niste mofturi nefundamentale. (da, am masina, de noua cu tractiune 4x4, ca sa nu se creada ca sunt un frustat)
    • 0 (4 voturi)    
      Buna asta cu trenurile (Luni, 10 ianuarie 2022, 14:02)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Dar hai mai intai sa vedem ca vom avea trenuri de mare viteza, care sa mearga conform programului, fara intarzieri, fara opriri in camp ca e greva (puteau sa le opreasca in gari, nu in camp) sau ca a cazut un copac pe sine etc.
      E cam usor sa vinzi pielea ursului din padure si sa visezi la ecologie cand tu esti inca la inceputul erei industriale!
  • 0 (4 voturi)    
    La dacia si tabla ar putea fi facuta din plastic (Luni, 10 ianuarie 2022, 12:44)

    mircea112 [utilizator]

    atat de iubit este plasticul!
  • 0 (4 voturi)    
    Piele (Luni, 10 ianuarie 2022, 13:08)

    SomerCautLucru [utilizator]

    La Dacia va fi de evitat cuvantul "piele".
    Singura piele care va fi prezenta in masini se va afla sub forma de epiderma sofer & pasageri, incaltaminte, imbracaminte si accesorii.
    • +2 (2 voturi)    
      E mai buna o (Luni, 10 ianuarie 2022, 15:47)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui SomerCautLucru

      ...nu bate nu troncane,boss.Dacat scoate fum albastru,da' are odometru personalizat.
  • +1 (1 vot)    
    Intre timp in lumea reala. Plasticul e nou nout (Luni, 10 ianuarie 2022, 13:15)

    Lok [utilizator]

    de fiecare data la fiecare masina. Ca contine 5% maxim plastic reciclat in compozitie e super pentru marketing doar ca e vorba de rebuturi si ramasite interne reciclate in fabrica, trecute ca "verde". Ideea e ca nu vei gasi vreodata plastic reciclat vero in vreun produs fara sa renunti la calitate.
  • -1 (3 voturi)    
    Clar (Luni, 10 ianuarie 2022, 13:20)

    JustinCase [utilizator]

    A vazut ca la Dacia e pe #sarakie si s-a gandit sa bage plastic. Mie-mi place si cartonul.
  • -2 (2 voturi)    
    ahh.. miros de plastic, asa da! (Luni, 10 ianuarie 2022, 14:37)

    996 [utilizator]

    Le plastique c'est fantastique .. lol. Nu stiu ce e asa mandru ca acum lucreaza cu plastic si face masini ieftine. E ca si cum te ai lauda ca ai castigat raliul local fata de a castiga raliul Dakkar. Oh well..


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by