Anul trecut piața auto din UE a scăzut cu 2,4%, după ce ultimele șase luni au fost foarte slabe din cauza crizei semiconductorilor auto. Hyundai și Kia au fost mărcile de volum care au crescut cel mai mult, în timp ce Ford și Renault au scăzut mult peste media pieței, arată datele ACEA.

MasiniFoto: Teodororoianu, Dreamstime.com

În UE s-au înmatriculat 9,7 milioane de mașini noi anul trecut, față de 9,9 milioane în 2020 și 13 milioane în 2019. Ultimele șase luni au fost mai slabe decât în 2020, iar în decembrie piața a scăzut cu 23%. Criza semiconductorilor este principalul vinovat.

Pe întreg 2021 Germania a rămas cea mai mare piață europeană, cu 2,62 milioane de mașini și o scădere de 10%. Franța a fost a doua piață UE, cu 1,65 milioane unități (+0,5%), iar Italia a fost a treia cu 1,45 milioane mașini noi (+5,5%).

Piața din Polonia a crescut la 446.000 unități, iar cea din România a scăzut cu 4%, spre 121.000. Două piețe mici au urcat cu 25%: Croația și Grecia, iar Lituania a scăzut cu 22%. Dintre cele mai mari piețe non-UE, menționăm Regatul Unit care a urcat cu 1%, spre 1,64 milioane mașini. Norvegia, țara mașinilor electrice, a urcat cu un sănătos 25%.

La nivelul UE două mărci de volum au avut creșteri foarte bune: Hyundai și Kia, cu peste 18%. Toyota a urcat cu 10%, iar Seat, cu 6%. La capitolul scăderi pe întreg 2021 menționăm Ford (-19%), Renault (-16%), Mercedes (-14%). Două mărci mai mici au avut scăderi mai pronunțate: Honda (-24%), Mitsubishi (-27%).

Dacia a urcat cu 1,8%, la 387.000 de mașini, o cotă de piață de 4%.