Deși toate companiile auto au fost afectate de criza semiconductorilor, Toyota a simțit mai puțin efectele negative și a terminat în poziția unu la totalul vânzărilor auto, cu aproape 10,5 milioane de mașini. Marea diferență a fost că, dacă în 2020 Toyota a vândut cu 220.000 mai multe vehicule, acum ”ecartul” dintre cele două companii a trecut de 1,4 milioane de vehicule.

Gama Toyota CorollaFoto: Toyota

Anul trecut vânzările totale ale Toyota au fost de 10,49 milioane vehicule, în creștere cu 10% față de 2020. Pentru Toyota a fost al treilea cel mai bun an din istorie, primul fiind 2019, cu 10,74 milioane unități.

La Volkswagen, lucrurile nu au mers prea grozav, pentru că vânzările grupului au scăzut cu 4,5%, spre 8,88 milioane vehicule.

Toyota a fost cea mai vândută marcă și pe piața din SUA, cu un total de 1,93 milioane unități, în timp ce Ford a terminat cu 1,8 milioane și Chervolet cu 1,46 milioane (Chervolet a scăzut cu 16%, Ford cu 5%, iar Toyota a urcat cu 6%).

Sursa: Automotive News