​Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume, anunțase că va „îngheța” planurile de investiții în Rusia, iar acum, CEO-ul companiei spune că va fi nevoit să închidă definitiv uzina de vehicule comerciale din zona Moscovei, mai ales că nici nu prea mai ajung componente de la furnizori.

Peugeot ExpertFoto: Peugeot

Uzina rusă Stellantis Kaluga are o capacitate anuală de 125.000 de mașini, dar a produs mult sub acest număr. Fabrica funcționează din 2017 când a început să producă în cadrul grupului PSA Peugeot-Citroen care a fuzionat ulterior cu Fiat - Chrysler Automobiles, pentru a forma grupul Stellantis.

La Kaluga au uzine și Volkswagen și Volvo Trucks, iar Stellantis producea trei modele de vehicule comerciale ușoare: Peugeot Expert, Opel Vivaro și Citroen Jumpy. La final de ianuarie, Stellantis anunța că producția de la Kaluga va pleca și către Europa de Vest și erau planuri să înceapă în acest an producția unui alt model comercial: Fiat Scudo.

Carlos Tavares, CEO al grupului, spune că uzina va trebui închisă și producția va fi mutată în Franța, mai ales că, din cauza sancțiunilor, nu mai funcționează nici lanțul de furnizori.

Grupul auto are 1% din piața rusă și profitul pe plan local este undeva pe la 20-30 milioane dolari/an, deci retragerea nu va fi o tragedie cum este, spre exemplu, la Renault.

Stellantis are sediul în Amsterdam, s-a format în ianuarie 2021 și cuprinde 14 mărci, de la Fiat și Alfa Romeo, până la Opel, Peugeot și Maserati. Este al patrulea cel mai mare grup auto mondial, cu vânzări anuale de aproape 100 miliarde dolari.

Surse: Reuters, Automotive News