Piața auto din Rusia a scăzut puternic în martie, după ce companiile străine s-au retras în semn de protest la adresa invaziei ruse în Ucraina. Unii dealeri au avut în martie vânzări cu 60% mai mici decât în februarie și prețurile mașinilor noi au crescut puternic.

Lada NivaFoto: Nikolay Denisov, Dreamstime.com

În Rusia se vând anul peste 1,5 milioane de mașini noi, dar în acest an este greu de crezut că totalul va putea fi la jumătate față de un an normal, în condițiile în care s-au retras de pe piață marile brand-uri occidentale.

Unii dealeri spun că vânzările au scăzut cu peste 60% și sunt mari probleme și la producția de mașini ale mărcilor ruse, fiindcă nici acestea nu pot produce fără componentele venite din import.

Prețurile la modele noi care încă se mai vând au crescut puternic: Lada a mărit prețurile de trei ori în acest an, iar la modelele chinezești au fost și creșteri de 50%.

Este de așteptat ca o parte din locul liber lăsat pe piață de retragerea mărcilor europene, americane, coreene și japoneze să fie luat de mărci chineze și chiar indiene.

Rușii care sunt aproape de granița cu Kazahstanul și-au cumpărat de acolo mașini străine care în Federație nu se mai găsesc.

Piața va scădea și fiindcă prețurile cresc la multe produse de bază în Rusia, iar o mașină nouă nu va fi o prioritate în această situație de criză. Rușii vor simți tot mai mult efectele sancțiunilor, în viața de zi cu zi.

Surse: Automotive News, Bloomberg