​Vânzările grupului Renault în Rusia au scăzut în martie cu 64% față de luna similară din 2021, iar marca Lada, la care francezii au două treimi din acțiuni, a scăzut cu 56%. Renault este constructorul auto cel mai expus pe piața rusă care este a doua ca mărime, după Franța.

Renault KapturFoto: Renault

Datele procentuale au fost publicate de Bloomberg care notează că pentru Lada este a noua lună consecutivă de scădere a vânzărilor în Rusia, dar în nicio altă lună nu a fost așa mare declinul.

Niciun alt constructor auto mare nu este atât de bine ”înfipt” pe piața rusă: Renault are 67% din Lada AvtoVAZ și a vândut 500.000 de mașini acolo în 2021.

În timp ce alte companii auto și-au anunțat retragerea după începerea războiului din Ucraina, Renault a rămas tăcută pentru că era de neconceput pentru ea o retragere de pe o piață rusă unde a investit peste două miliarde de dolari și unde și-a crescut pas cu pas prezența în ultimii 14 ani.

Șase dintre cele mai vândute modele auto noi de pe piața rusă în 2021 au fost Renault și Lada. De exemplu, cele mai vândute mașini au fost Vesta și Granta, de la Lada, Duster și-a găsit 41.000 de clienți, iar Logan, 29.000.

Grupul Renault are 45.000 de angajați în Rusia și ieșirea va fi complicată, mai ales că nu știm și ce clauze contractuale sunt dacă Renault vrea să renunțe la participația la AvtoVAZ.

Părea de neconceput ca Renault să se retragă din Rusia, unde a făcut un prim pas important în 2008, când chiar Vladimir Putin și-a dat acordul, într-o întâlnire cu Carlos Ghosn, ca Renault să preia 25% din Lada. Participația aproape că s-a triplat în 14 ani și Lada a fost puternic integrată în grup cu mărcile Renault și Dacia.