Marca Smart, cunoscută pentru mașinile de mici dimensiuni, se duce tot mai mult către segmentul C, în dorința de a-și crește vânzările care anul trecut au fost de peste trei ori mai mici decât cele din anul de maxim. Peste 5-6 luni vor începe livrările unui SUV electric de 4,27 metri lungime, model cu o autonomie de 440 km.

Smart #1Foto: smart

în 2004 și 2006 marca Smart a atins maximul său istoric de vânzări în Europa, cu peste 120.000 de unități marca fiind celebră pentru modelele fortwo și forfour. Anul trecut, vânzările europene au fost de 35.000 de unități, iar singurul an recent bun a fost 2019, cu 115.000 de mașini.

Smart, deținută în proporție de 50% de către Mercedes-Benz și chinezii de la Geely, anunța în februarie 2022 că va deveni o marcă exclusiv electrică, iar primul pas important este lansarea unui SUV denumit #1 (hashtag 1) care va fi cel mai lung model al mărcii de până acum. Cu 4.27 metri lungime, #1 va fi cu doar 7 cm mai puțin lung decât un Duster.

Livrările lui #1 vor începe între decembrie 2022 și februarie 2023 în cele mai mari piețe europene, urmând a fi lansat în 13 țări de pe continent.

Smart speră ca în câțiva ani să se apropie de volumele de vânzări realizate de marcă în cei mai buni ani ai săi în Europa.

Cele mai vândute SUV-uri electrice de clasă mică au un preț de 35.000 de euro înainte de aplicarea subvențiilor, iar modelele cu aspirații premium trec de 45.000 de euro. Smart nu a anunțat prețurile pentru SUV, dar sigur vor fi de peste 40.000 de euro.

O bună parte dintre mașinile Smart sunt aduse din China în Europa și drumul unei mașini durează 10-11 săptămâni. Prețurile transportului au crescut mult în ultimele luni.

Sursa: Automotive News