S-a scris mult în ultimele ore despre faptul că BMW a introdus în câteva țări un abonament de 18 dolari pentru cei care vor să folosească scaunele încălzite. Deja există milioane de oameni care plătesc abonamente pentru diversele opțiuni de pe mașină, iar viitorul nu poate însemna decât mai multe abonamente, și nu doar pe mașinile premium.

Interior de BMWFoto: BMW

Presa a scris că în Coreea de Sud, clienții BMW trebuie să plătească un abonament lunar pentru a putea folosi anumite dotări pe care deja le au pe mașină, cum ar fi scaune încălzite sau volan încălzit, dar și pentru sisteme suplimentare de asistență la condus.

Au fost descoperite astfel de opțiuni în meniurile de configurare din Germania, Noua Zeelandă sau Africa de Sud, dar nu sunt semne că sunt la acest moment foarte răspândite aceste opțiuni.

BMW a fost intens criticată pentru acest abonament. Compania a mai fost „urecheată” când a încercat în SUA să introducă un abonament anual de 80 de dolari pentru Apple CarPlay.

Companiile auto vor să facă tot mai mulți bani pe partea software și abonamentul este un mod ideal de a face asta. Dat fiind că mașinile sunt tot mai pline de sisteme IT, accesul la diferite opțiuni poate fi controlat de la distanță de producător.

Companiile își prezintă mașinile ca fiind „computere pe roți” sau „smartphone-uri pe roți”, iar unele modele chiar au atât de multă tehnologie (și zeci de cip-uri) încât diverse opțiuni pot fi rapid activate sau dezactivate de la distanță de către compania producătoare. Fiind atât de simplu, pasul gândit va fi ca oamenilor să li se ceară bani în fiecare lună pentru unele opțiuni.

Perceperea unui abonament lunar pentru anumite opțiuni de pe mașină nu este ceva nou, mărci precum Tesla, Volkswagen, Toyota, Lexus, Subaru, Audi, Cadillac și Porsche fac asta, mai ales în SUA. Este clar că producătorii de mașini de lux și premium apelează la astfel de strategii, pentru că au clienți cu bani, clienți pentru care un abonament de câteva zeci de dolari nu ar fi o problemă.

Problema este alta: în câțiva ani este foarte posibil ca aceste abonamente să „migreze” și către posesorii de mașini de volum, iar asta va fi o supărare pentru clienți, pentru că mașinile s-au tot scumpit în ultimii doi ani și oamenii nu prea vor să mai audă de noi abonamente.

Estimările sunt că în SUA aproximativ 4 milioane de posesori de vehicule produse de General Motors plătesc abonamente lunare pentru a folosi diverse opțiuni.

Surse: Business Insider, The Verge