Înmatriculările de mașini diesel noi au scăzut cu 31% la nivelul UE în prima jumătate a anului, în timp ce la benzină scăderea a fost de 22%. Mașinile full-electrice au atins un nivel record, crescând cu 28%, la peste 450.000 de unități, arată datele ACEA.

MasiniFoto: Péter Gudella, Dreamstime.com

Mașinile pe benzină au 38,5% din piață, cu mai puțin de trei puncte procentuale sub Q2 2021, în timp ce dieselul a ajuns la 17,3% din piață, de la peste 20% acum un an. Hibridele de toate felurile au ajuns să aibă peste 30% din piață, iar full-electricele au 9,9%.

Mașinile 100% electrice au avut un trimestru foarte bun, cu 233.000 de unități, iar la jumătate de an totalul a fost de 457.000. Germania a fost piața numărul 1, cu 167.000 de unități, iar Franța a avut 93.000. Suedia a fost a treia cea mai mare piață din UE, cu 39.000 de electrice înscrise în șase luni. Dintre țările non-UE, cel mai bine stau Marea Britanie (115.000) și Norvegia (54.000).

În România s-au înmatriculat peste 4.400 de mașini 100% electrice, de cinci ori mai multe decât în prima jumătate din 2021. Totuși, țara noastră a contribuit cu doar 1% la totalul electricelor din UE.

La mașinile noi pe benzină totalul a scăzut de la 2,24 milioane în S1 2021 la 1,74 milioane în S2 2022. Scăderea a fost de 26% în Franța și de 33% în Italia. Două țări au avut o scădere de 38%: Suedia și Finlanda.

În România a fost o creștere de 20% și alte două țări au mai avut creșteri: Bulgaria și Letonia. Vorbim însă despre piețe extrem de mici.

La mașini diesel în UE scăderea a fost de 31%, de la 1,15 milioane, la 803.000, date pentru perioada ianuarie - iunie 2022. Piața franceză a scăzut cu 39%, cea belgiană cu 41%, iar cea italiană, cu 35%. În România a fost o scădere de 22%, iar în Cipru de 62% și în Danemarca, 56%.

Sursa foto: Dreamstime.com