O companie belgiană pe nume Umicore a inaugurat în orașul polonez Nysa o uzină care produce materiale ce vor fi apoi folosite pentru construirea de baterii destinate mașinilor electrice. Europa are puține astfel de fabrici, iar cei de la Umicore spun că unitatea poloneză este cea mai mare din Europa în segment.

Uzina Umicore din PoloniaFoto: Umicore

Fabrica are 240 de angajați și planul este să se ajungă la 400 spre final de 2023. Fabrica produce materiale pentru catod. Nysa este un oraș de 50.000 de locuitori situat în regiunea Opole din sudul Poloniei.

Capacitatea anuală de producție a uzinei va ajunge la 20 GWh la final de 2023 și la 40 GWh, obiectivul pe termen lung fiind să se ajungă la o capacitate de 200 GWh spre 2030, ceea ce înseamnă că diversele componente produse acolo pot ajunge pe 3 milioane de mașini.

Umicore are o fabrică în Finlanda, activități de producție în Asia și vrea să construiască o unitate în Canada.

Într-o celulă de baterie, catodul este polul negativ, iar anodul este polul pozitiv.

De ce sunt bateriile pentru mașini electrice atât de scumpe? Pentru că sunt scumpe componentele cu care ele sunt construite și cea mai scumpă parte a celulei este catodul, din cauza metalelor folosite, cum ar fi cobaltul, litiul sau nichelul. Aceste materiale sunt extrase din mine care se găsesc în diverse locuri din lume și costurile sunt mari și datorită faptului că trebuie apoi procesate intens pentru a fi convertite în componente chimice de o puritate superînaltă.