Elon Musk susține acum că mult trâmbițata camionetă electrică Cybertruck a Tesla va fi „pentru puțin timp” și amfibie.

Elon Musk la prezentarea Cybertruck in 2019Foto: Ringo H.W. Chiu / Associated Press / Profimedia Images

Săptămâna aceasta Tesla a organizat Ziua AI, un eveniment anual în care își prezintă ultimele proiecte și produse din domeniul inteligenței artificiale, așa că o altă știre a trecut relativ neobservată.

La evenimentul care a avut loc vineri Elon Musk a prezentat personal un prototip al Optimus, robotul umanoid dezvoltat de companie, despre care spune că va costa 20.000 de dolari, o treime din prețul unei Tesla Model Y.

În stilul său caracteristic Musk a promis că Tesla va putea produce „sute de milioane” de exemplare ale robotului și că primele comenzi ar putea fi luate în următorii 3-5 ani.

Însă cu o zi înainte, când a postat pe bandă rulantă pe pagina sa de Twitter mai multe informații despre Ziua AI și noutăți despre sistemul de internet prin satelit Starlink, Elon Musk a mai făcut o afirmație care a ridicat semne de întrebare.

„Cybertruck va fi suficient de etanșă pentru a servi pentru puțin timp și ca barcă, pentru a putea traversa râuri, lacuri și chiar mări care nu sunt prea agitate”, a promis el.

Într-o postare ulterioară el a explicat că Cybertruck „va trebui să ajungă de la Starbase la Insula South Padre, ceea ce necesită traversarea canalului”.

Starbase este numele dat de SpaceX, cealaltă companie cunoscută a lui Musk, bazei sale de dezvoltare și producție din Texas, în timp ce pe Insula South Padre se află portul de unde se presupune că va fi exportat robotul Optimus.

Top Gear amintește că aceasta nu este prima dată când Musk a pretins că una dintre mașinile Tesla ar fi etanșă. În 2016 el a scris pe Twitter că „noi cu siguranță nu recomandăm asta dar Modelul S plutește destul de bine pentru a-l transforma într-o barcă pentru perioade scurte de timp”.

Revenind la Cybertruck, după cum remarcă și cei de la Cnet, „pentru scurt timp” este o exprimare foarte interpretabilă. Multe automobile - și alte obiecte - pot pluti „pentru scurt timp”, dar asta ar putea însemna că plutesc o secundă sau două înainte să înceapă să se scufunde.

Jurnaliștii de la acest site specializat pe tehnologie se întreabă de asemenea ce s-ar întâmpla dacă Cybertruck rămâne fără baterie sau, mai rău, se strică în timp ce este pe apă, amintind de istoria nu tocmai strălucită a Tesla în ceea ce privește siguranța mașinilor sale.

Elon Musk face promisiuni despre Cybertruck de 3 ani

La fel ca și în cazul Optimus de vineri, Musk a dezvelit personal Cybertruck în noiembrie 2019, promițând că clienții Tesla își vor primi primele camionete electrice în 2021. Unii remarcau încă de atunci că obiectivul este unul ambițios și că Musk este cunoscut pentru promisiunile sale pe care nu le respectă în ceea ce privește termenele limită.

Totuși, camioneta a impresionat prin designul său futurist pe care unii l-au considerat exagerat iar înregistrarea video cu momentul prezentării s-a viralizat pe rețelele de socializare după ce geamurile ransforsate ale mașinii s-au spart când au fost lovite cu o bilă de metal ce ar fi trebuit să arate cât de rezistente sunt.

Musk, care a înjurat în secunda următoare după incident, a încercat să explice ulterior că de vină a fost ordinea în care a fost făcută demonstrația. Mulți nu au fost convinși însă.

În orice caz, CEO-ul Tesla anunța la doar 3 zile după demonstrație că 200.000 de persoane au făcut pre-comenzi pentru Cybertruck. Rezervarea costa 100 de dolari la momentul respectiv, ceea ce înseamnă că Tesla a făcut rapid 20 de milioane de dolari doar pe promisiunea lui Musk.

Însă în august 2021, după multe speculații în acest sens, Tesla a anunțat că Cybertruck nu va fi lansată până la sfârșitul anului, așa cum le-a promis clienților. Musk l-a lăsat pe Lars Moravy, vicepreședintele responsabil de inginerie auto al producătorului de mașini electrice, să facă anunțul.

Apoi, în luna ianuarie a acestui an, Tesla a anunțat că producția Cybertruck nu va începe în mod realist înainte de 2023. Trebuie amintit totuși că criza mondială a semiconductoarelor a afectat numeroși producători auto.

Tesla Motors promitea că vor fi trei versiuni de Cybertruck, cu prețuri pornind de la 39.900 dolari pentru versiunea cu autonomia de 400 km și 69.900 dolari pentru o versiune cu autonomie de 800 km.

Promisiunile lui Musk legate de Cybertruck nu sunt însă singurele pe care Tesla nu le-a respectat.

Într-o înregistrare video care s-a viralizat pe rețelele de socializare la începutul acestui an, administratorii canalului de Youtube „Bullshit Exposed” arătau cum, începând cu 2014, Musk a promis în fiecare an că Tesla va avea mașini care se vor conduce singure „de anul viitor”.