Marca Renault și rețeaua sa de dealeri vor trece prin schimbări majore, cum ar fi faptul că modelul Zoe va fi abandonat, iar dealerii din Europa vor avea stații de încărcare în curte, deschise clienților de mașini electrice, indiferent de marcă, pe modelul implementat de dealerii mărcilor importate de Porsche România.

Renault 5Foto: Adrian Mitrea

„Zoe nu va avea o nouă generație. La finalul generației actuale, modelul Zoe va fi înlocuit de modelele Renault 5 și Renault 4”, a declarat Fabrice Cambolive, Directorul de Operațiuni al mărcii Renault (COO), la Salonul Auto de la Paris, în cadrul unei mese rotunde cu jurnaliști din România.

Așadar, modelul prin care Renault a reușit să intre pe piața mașinilor electrice de volum, va ieși din scenă undeva în următorii 2-3 ani, moment în care va intra în scenă Renault 5 (revitalizarea unui nume legendar din trecutul mărcii Renault).

Fabrice Cambolive

Fabrice Cambolive nu a dat un orizont de timp în care Zoe va dispărea, însă este clar că mașina mai are doar câțiva ani de carieră în față.

Renault renunță complet și la ideea închirierii bateriei pentru mașini electrice, deoarece bateriile moderne sunt mai accesibile ca preț și au performanțe mai bune, iar în acest context are mai mult sens ca mașina și bateria să fie oferite ca un pachet complet, indivizibil.

„La începuturi, prin 2012, nu știam care va fi valoarea pe piață a mașinilor electrice, cum se vor degrada bateriile în timp și nu voiam ca această povară să cadă pe clienți. Dar realitatea este că literalmente nu există mașini electrice Renault pe piața second hand, se vând imediat, chiar dacă au 5-10 ani vechime. Iar starea de sănătate a bateriilor este, în general, peste 70%. Așadar, am depășit faza în care să ne facem griji despre durabilitatea bateriilor și despre cost”, a explicat Fabrice Cambolive.

Modelul mai mare decât Zoe va fi păstrat. Numele Megane va rămâne pe piață, iar despre mașinile Megane non-electrice va fi luată o decizie în perioada următoare.

„Este clar că tot acest segment – clasa C, mașini compacte – va fi electric în următorii ani. Vom vedea cum structurăm segmentul nostru C, dar este clar că Megane rămâne”, a spus Fabrice Cambolive.

La Renault Clio opțiunile sunt deschise, nu s-a decis nici renunțarea la model, nici transformarea lui în mașină electrică deocamdată.

„Vom lua o decizie în privința lui Clio, opțiunile sunt deschise, toate cărțile sunt pe masă în acest moment”, a spus oficialul Renault.

Cambolive a mai spus că marca pe care o reprezintă se vede poziționată bine pentru viitor, pe trei axe cheie.

Prima ține de a avea mașini electrice fabricate pornind de la o platformă electrică dedicată (nu adaptări).

A doua ține de implementarea la momentul potrivit a modelelor hibride (tehnologia E-TECH).

Iar a treia ține de sistemele multimedia openR link, operaționalizate împreună cu Google.

Aceste trei axe, spune Cambolive, sunt de succes pentru Renault și vor duce marca mai departe cu succes în Europa, și nu numai.

O altă schimbare majoră vine pe partea de încărcare a mașinilor electrice în rețeaua de dealeri a Renault.

„Este foarte clar că majoritatea dealerilor Renault sunt bine poziționați, de regulă în apropierea autostrăzilor sau în apropierea nodurilor rutiere, iar să oferim posibilitatea utilizatorilor de mașini electrice să încarce la dealer va fi de mare ajutor. Nu doar clienții cu mașini Renault vor putea încărca, ci toți clienții, indiferent de marcă”, a spus Fabrice Cambolive.

Este vorba despre dealerii din Franța și Europa, în general.

„Și România, de ce nu?”, a precizat Cambolive.

Aceeași abordare privind încărcarea la dealeri o are și Porsche România, pentru mărcile importate. În acest moment brandurile Volkswagen, Audi, Skoda și SEAT au puncte de încărcare la toți dealerii din România, având stații EV cu puteri cuprinse între 11 și 300 kW.