Producătorul german a întârziat luni de zile, dar a urmat exemplul altor mari fabricanți de automobile. Rusia era o piață lucrativă pentru modele de top ca off-roadul G Wagen și S Klasse, care aveau mare trecere la elitele locale.

Sigla MercedesFoto: Daimler

Mercedes încetase producția și exportul în Rusia în martie, iar acum spune că pleacă cu totul și vinde acțiunile filialelor către un investitor local. Harald Wilhelm, chief financial officer la Mercedes, a spus că nu se așteaptă ca retragerea să aibă un efect vizibil asupra profitului companiei.

Și Ford a anunțat miercuri că a finalizat ieșirea din Rusia, vânzând cota sa de 49% din societatea mixtă Sollers-Ford, deși cu o opțiune de răscumpărare pe cinci ani „dacă se schimbă situația globală”.

Nissan plecase în aceastp lună, urmând exempleleToyota și Renault, chiar și suferind o pierdere de 700 de milioane de dolari cedând afacerea unei entități de stat pentru o sumă simbolică, „sub £1”.

Alte firme auto, ca Jaguar Land Rover, General Motors, Aston Martin și Rolls Royce, opriseră livrările către Rusia din primele luni ale războiului.

„Poate că Mercedes spera pentru un deznodământ rapid al conflictului, dar cum a devenit improbabil, a luat mult-amânata decizie de a ieși de tot din Rusia”, apreciază James Baggott, redactor-șef al unei publicații online de specialitate.

AEB (Association of European Businesses) afirmă că Mercedes a vândut 9.558 de vehicule în Rusia din ianuarie până în septembrie, cu 72,8% mai puțin decât cu un an înainte.

Surse: BBC, Car Dealer Magazine