Grupul Renault a anunțat în detaliu al treilea capitol din planul său de restructurare Renaulution și își va împărți activitățile în cinci entități distincte, una fiind exclusiv pentru mașini electrice. Activitățile Dacia pentru motoare termice și hibride vor face parte din divizia denumită Power, divizie unde vor investi pe viitor și chinezii de la Geely.

Intr-o fabrica RenaultFoto: Renault

Cele 5 entități

Renault Group spune că are ambiția de a deveni o companie auto de nouă generație (Next Generation) bazându-se pe 5 entități specializate. Iată cum le definește Renault:

  • Ampere : primul jucător dedicat exclusiv domeniului electric și software, provenit dintr-un constructor auto tradițional.
  • Alpine : o marcă exclusivistă globală, cu zero emisii, având sportul auto în ADN-ul său. Un model de business „asset-light” unic, combinat cu inovații tehnologice specifice.
  • Mobilize : construit în jurul unei companii de servicii financiare de prim rang pentru a oferi produse pe piața noii mobilități, a energiei și a serviciilor de date.
  • The Future Is NEUTRAL : prima companie din industria auto consacrată economiei circulare 360° : de la bucla închisă a materialelor până la reciclarea bateriilor.
  • Power : activitatea de bază tradițională a Renault Group va continua, prin dezvoltarea de vehicule termice și hibride inovatoare cu emisii scăzute sub mărcile Renault, Dacia și Renault LCV (vehicule utilitare ușoare), fiecare dintre acestea cu organizarea și cu guvernanța lor proprie. Pentru a consolida și a asigura viitorul acestei părți din activitate, este anunțată crearea unui producător mondial de prim rang în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă (proiectul „Horse”).

Colaborarea cu Geely

Renault Group și Geely își vor reuni activele tehnologice, industriale și cele de cercetare & dezvoltare (R&D) pentru a crea un furnizor de tehnologii de motorizare de prim rang. Renault Group va deține 50% din această entitate, a cărei cifră de afaceri la nivel mondial va fi de 15 miliarde de euro, de la crearea sa.

Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50% din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Dezvoltarea unor tehnologii eficiente în acest domeniu este esențială pentru viitorul oricărui constructor auto mondial. Din acest motiv, Renault Group urmărește dezvoltarea acestei activități de bază, prin lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă, spun cei de la Renault.

Renault Group și Geely își vor reuni activitățile în domeniul motoarelor termice în cadrul unei entități în care partenerii vor deține părți egale (50‑50).

Această entitate dedicată va concepe, va dezvolta, va produce și va vinde componente și sisteme de propulsie termică și hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înființare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producție de 5 milioane de unități anual. Ea dispune de 8 clienți care vor beneficia de o productivitate și de sinergii sporite, spun cei de la Renault.

Această entitate de sine stătătoare va avea o acoperire și o activitate la nivel global cu:

- 17 uzine care vor deservi 130 de piețe.

- 5 centre de cercetare & dezvoltare în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud cu un total de 3.000 de ingineri.

- 19.000 de angajați în total pe 3 continente.

”Această entitate va propune o ofertă completă de tehnologii pentru toate componentele: motor, cutie de viteze, sisteme de hibridizare (xHEV) și baterii, la cel mai bun nivel. Datorită acestui proiect, Renault Group își va dubla dimensiunea și acoperirea pieței de la 40% la 80% pe plan global. Această creștere este alimentată de o expansiune geografică cu acces la America de Nord și la China”, spune compania.

Ampere

Ampere : cotarea la bursa Euronext Paris este prevăzută cel mai devreme în al doilea semestru din 2023 (în funcție de condițiile de pe piață). Renault Group va păstra pachetul majoritar de acțiuni și va beneficia de susținerea unor investitori strategici potențiali (inclusiv Qualcomm Technologies, Inc.).

Proiectul Horse

Din punct de vedere financiar, proiectul Horse își propune să genereze mai multă productivitate, să micșoreze costurile fixe și să îmbunătățească semnificativ bilanțul Grupului. Renault Group va păstra 50% din capitalul acestei entități și, prin urmare, va deconsolida această activitate din sfera Grupului și din situațiile sale financiare din a doua jumătate a anului 2023.

Impactul acestei deconsolidări este estimat după cum urmează:

Reducerea activelor fixe cu 2,5 miliarde EUR.

Variabilizarea costurilor fixe de 1,2 miliarde EUR, în medie pe an, și o reducere de 2,4 miliarde EUR a cheltuielilor R&D și Capex din 2023 până în 2030.

Competitivitate a costurilor soluțiilor de propulsie: 2,5 miliarde EUR în perioada 2023-2030. Impact pozitiv încă din 2024.

Dividende corespunzătoare cotei de capital păstrate de Renault Group.

Un potențial câștig de capital viitor.

Perspective financiare 2025-2030

⦁ Marjă operațională: peste 8% în 2025 și peste 10% în 2030.

⦁ Free cash-flow : peste 2 miliarde de euro pe an în medie în intervalul 2023-2025, și peste 3 miliarde de euro pe an în medie în perioada 2026-2030