​Camera Deputaților a cumpărat în acest an 55 de autoturisme pe motorină de la Renault Commercial Roumanie, marca Duster, cu tracțiune 4x4, iar de la Porsche România a achiziționat alte 4 autoturisme de protocol, marca Audi, model A4, pe benzină, potrivit informațiilor comunicate de instituție la solicitarea HotNews.ro.

Palatul ParlamentuluiFoto: AGERPRES

HotNews.ro a informat recent despre o achiziție publică de peste 4,9 milioane de lei făcută de Camera Deputaților pentru 59 de autoturisme, dintre care 4 autoturisme de protocol de la Porsche România și 55 de autoturisme de la Renault.

Pentru că în Sistemul Electronic de Achiziții Publice nu erau informații despre ce mărci și modele de mașini vor fi livrate, HotNews.ro a solicitat aceste informații, iar răspunsurile transmise astăzi de Camera Deputaților vi le prezentăm în continuare.

Noi mașini la Camera Deputaților: 4 Audi A4 pe benzină și 55 de Duster 4x4 pe motorină

Camera Deputaților a comunicat atât mărcile de autoturisme cumpărate, cât și prețul fiecăreia dintre acestea.

  • „În cursul anului 2022 au fost achiziționate un număr de 4 autoturisme de protocol, marca Audi, model A4, pe benzină, în valoare de 199.920 lei/autoturism, livrate de Porsche România și, respectiv, un număr de 55 autoturisme marca Duster, cu tracțiune 4X4, pe motorină, în valoare de 91.558,60 lei/autoturism, livrate de Renault Commercial Roumanie SRL.
  • Precizăm că, cele 4 autorturisme marca Audi A4 vor fi folosite doar pentru acțiunile de protocol și reprezentare ale Camerei Deputaților, exclusiv pentru transportul delegațiilor străine. Ambele achiziții au fost efectuate prin licitație publică, conform legislației în vigoare.”, se arată în răspunsurile Camerei Deputaților.

Ce alte mașini mai are în prezent Camera Deputaților:

Camera Deputaților mai are în dotarea parcului auto următoarele autoturisme:

  • Audi A4, Audi A6 și BMW 750Li – 30 autoturisme, alimentate cu benzină
  • Dacia Duster, Audi A8, Volkswagen Passat, Volkswagen Caravelle și Mercedes V-Klasse – 120 autoturisme, alimentate cu motorină.

De ce a cumpărat Camera Deputaților atât de multe mașini pe motorină

În condițiile în care la nivelul UE, planul este de a se reduce achiziția de mașini pe benzină și motorină, care să fie înlocuite cu mașinile electrice care ar fi mai puțin poluante, HotNews.ro a solicitat Camerei Deputaților o explicație legată de numărul mare de mașini diesel cumpărate.

  • „Au fost achiziționate autoturisme pe motorină, având în vedere fiabilitatea demonstrată până în prezent de utilizarea autoturismelor alimentate cu motorină, prețul de achiziție al unor autoturisme alimentate cu motorină versus al autoturismelor electrice, lipsa infrastructurii cu stații de alimentare al autoturismelor electrice necesare pentru deplasările deputaților în teritoriu, respectiv autonomia redusă a autoturismelor electrice față de cele care utilizează motorină.”, au declarat pentru HotNews.ro oficialii Camerei Deputaților.

România și alte 4 state UE au cerut, fără succes, ca interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și motorină să intre în vigoare în 2040, și nu în 2035

Comisia Europeană a anunțat în iulie 2021 planul prin care propunea ca, începând cu anul 2035, să nu mai fie vândute mașini noi pe benzină sau diesel, ci doar mașini electrice. Acest plan a stârnit îngrijorare în mai multe țări, iar cinci state, printre care și România și Italia, au cerut ca interzicerea totală să intre în vigoare din 2040, potrivit Reuters.

Italia, Portugalia, Slovacia, România și Bulgaria sunt țările care au solicitat ca în 2035 să se mai vândă încă mașini noi pe motorină și benzină, iar interzicerea totală să intre în vigoare în 2040. Pentru 2035 cele cinci țări au propus o reducere cu 90% a emisiilor medii de CO2.

La finele lunii iunie 2022, miniștrii Mediului din statele Uniunii Europene au decis la Luxemburg că din 2035, nu se vor mai putea vinde mașini noi pe benzină sau pe motorină, ci doar mașini electrice.

Amânarea solicitată de România și alte state nu a fost acordată.

Au primit o păsuire de cinci ani doar companiile care produc mai puțin de 10.000 de mașini pe an, în special mărcile de lux. Măsurile urmează să fie acum negociate cu europarlamentarii, care și-au arătat sprijinul încă de la începutul lunii, când au adoptat proiectul legislativ.

România va atinge până la finalul anului pragul de 25.000 de vehicule electrice înmatriculate

Numărul total de vehicule electrice înmatriculate în România a depășit 21.000 de unități, iar până la finele anului se estimează atingerea bornei de 25.000 de unități, arată o analiză a LEKTRI.CO, o companie care produce stații de încărcare pentru mașini electrice la Timișoara. Dacia Spring are jumătate din piață pentru vânzările din ultimul an.

Dacia Spring se menține, în continuare, în topul preferințelor românilor, înregistrând 642 unități înmatriculate doar în septembrie. Per total, în anul curent, au fost înscrise 4.168 de unități Dacia Spring - o creștere de aproape 50% față de 2021 -, fiind urmată de Tesla Model 3, cu 651 înmatriculări în 2022.

În topul general, Dacia Spring se remarcă cu 7.234 de unități, pe locul doi se regăsește Renault ZOE - cu 2.084, urmat de VW E-UP- cu 1.175 de unități. Segmentul high-end (ce include modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes – Benz și Porche) a înregistrat 82 noi înmatriculări în primele nouă luni ale acestui an.